Bra hundbil

Disen

Trådstartare
Egentligen så vet jag ju redan vad jag vill ha... Jag har totalt snöat in mig på VW's caddy.

Jag har alltid tyckt om VW, oavsett utförande. Så nu när jag är inne på att byta till någon form av skåpbil så lutar det av naturliga skäl åt en sådan.

Och så till mina frågor...

Vad tycker ni som har eller har haft en caddy om dom?

Är dom billiga eller dyra i drift? (Skatt, försäkring, eventuella reparationer, bränsletillgång/mil osv)

Jag är trött på att inte ha ordentlig plats i bilen för hundar och utrustning. Jag vore otroligt tacksam om bukemaffian vill dela med sig av sina erfarenheter ;)

Sv: Bra hundbil

Så fort jag får råd ska jag köpa mig en Caddy Maxi Life, en av de bästa hundbilarna ever enligt mig!

Har nu en Berlingo. Den funkar väldigt bra, det ska jag inte säga annat. Jag har allt inkl ett lydnadshinder i baksätet så man kan träna var man vill, när man vill :D!

Men mot en VW Caddy Maxi, där går den bet :D!

Roligt att läsa! :laugh:

Smart att tom ha ett hopphinder i bilen. Det har jag inte ens tänkt på innan *antecknar*

Jag drömmer mig bort så fort jag ser en VW caddy. Jag kikar lite försiktigt nu på blocket för att se hur mycket jag måste spara för att kunna förverkliga drömmen.

To be continued på den :D

Jag vill också ha en Caddy - och står fånigt och kikar lååångt efter om jag ser en.
Jag skulle dock vilja veta mer om de svaga sidorna hos caddyn - vad man ska se upp med om man köper begagnad tex

Vi har också planer på en Caddy, den ska gå som jakt/hundbil, blir sambon som får stå för den. Den vi har siktat in oss på är dieseln med 4wd. Tror att den drar någonstans runt 0,6 som diesel. Skatt har jag ingen aning om men det är säkert runt 2500:-/år
Jag själv har en Mitsubishi ASX diesel, också 4wd. Riktigt bra bil till vardagsåkning och långfärdsbil. Får lätt plats med 2 jaktlabbar i bagaget, har jeppegrindar istället för bur. Går snorbilligt! ca 0,45 blandad körning. skatt 2300:-/år

/LL

Jag är likadan... Kan inte slita mig om jag ser en.

Bra där med svagheterna. Det är även lite det jag är ute efter.

Tack för ditt svar!
Drar den alltså inte mer än ca 0,6 när det är 4wd? Det låter ju riktigt bra!
Jag kan än så länge få tag i Diesel billigt och det ska absolut vara diesel i nästa bil.

Jag har oxå vart sugen på caddy läääänge. Nu börjar jag snegla åt den igen med tanke på att även barnvagn ska få plats och ändå vill jag ju att hundarna ska ha gott om utrymme och inte sitta upptryckta i ett hörn ;)

Skjuter in en liten följdfråga.. Är det alltid bara två säten fram i caddyn eller går det att få tre?

Överjag har jag bara hört positivt om caddyn, ska vara både driftsäker och ekonomisk att äga speciellt diseln.
Men vi kan inte ha en sådan för sambon som är lång får inte plats. Man får liksom knyckla ihop honom sedan knuffa, trycka och sparka lite innan han ens är inne, sedan får ni själv gissa hur bra det går att köra efter den proceduren ;)

/Camilla

Riktigt bra hundbil! Jag har nyligen sålt min, då hundantalet minskade. Jag beställde burar som var måttanpassade (Som står i förrådet och skräpar, många tusenlappar som bara tar plats. Suck!) och rymde alla hundarna - 6 st hyfsat stora och grova Amstaffar.

Var den absolut bästa bilen jag någonsin haft, och också den allra bästa transporten mina hundar haft under sina liv :)

Liknande trådar

Äldre Behöver lite råd och input rörande bil... Äger just nu en VW Polo årsmodell -99 Köpte den kontant för ca 14000:- för ca 8 månader... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 466
Senast: Marie_Ozzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023