Bra halter

BRAGO

Trådstartare
Jag behöver tips på hur man får hästen att ställa upp jämnt. Har en 5åring som jag jobbar mycket med halterna med. Han är fin och jämn i handen och formen in i halten och står stilla, dock ställer han ofta upp ojämnt bak. Fram brukar gå bra men det händer att han ställer upp ojämnt fram också men det är nog bara när han inte riktigt är med mig.

Har ni några bra övningar eller tips som jag kan prova? Vore super! :bow:

Sv: Bra halter

och jag har problem med att min häst ställer upp sig snyggt och sen vilar hon med antingen vänster eller höger bak och vips får vi en 4a:confused:

Sv: Bra halter

usch att man får sämre poäng för att hästen är naturlig :( kittla lite på benet som vilar, inte argt men med glimten i ögat..? :p

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: Redfox
·
Dressyr Vad har ni för tips för att träna halter när hästen "vilar" bakben i halten? (kan inte riktigt avgöra om han tar en micropaus eller är...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar