Bra glukosaminpreparat?

Dentaku

Trådstartare
Rover har varit lite halt och stel ett par omgångar nu i år så igår var vi hos veterinären. Nu går han på Rimadyl och ska eventuellt röntgas nästa vecka. Jag är orolig för att det kan vara artros men oavsett om det är något sådant eller bara en sträckning så tänkte jag att det inte kan skada att börja ge glukosamin.

Det finns ju en uppsjö av preparat så jag tar gärna emot tips på något!

Sv: Bra glukosaminpreparat?

De allra flesta jag hört varit nöjda med den ledprodukt de ger sin hund, ger grönläppad mussla. Kan vara värt att kolla på :)

Jag ger Glucovett till Wahidah. Har inte hunnit ge det så länge än att jag vet om det har någon positiv effekt eller inte, men en vän till en vän (:D) ger det till sin hund och har märkt stor positiv skillnad.

Det innehåller glucosamin, MSM och kondroitin, finns som både pulver och kapslar. När jag kollade runt efter olika preparat så tyckte jag att det verkade som om just glucovett var ett av de billigaste som samtidigt hade mycket glucosamin m.m. i innehållet. Vissa, betydligt dyrare preparat innehöll inte alls speciellt mycket sådant och var dessutom utblandat med ris :crazy: Just därför sorterade jag bort samtliga där man inte kunde hitta innehållsförteckning på när jag letade efter något till Wahidah. Jag vill veta vad hon får i sig helt enkelt.

Glyco flex innehåller både glukosamin och grönläppad mussla, men kostar därefter. Aktiv Hund är lite billigare.

Aktiv hund ser onekligen intressant ut, dels verkar många vara nöjda och så innehåller det inte massa utfyllnad. Ska nog skicka efter en burk.

cillamuffins: jag förstår inte riktigt; grönläppad mussla innehåller ju glukosamin så det känns lite tårta på tårta att säga att ett preparat ska ha bådadera?

Om jag får flika in en fråga i ämnet... Är det någon skillnad på tillskotten som ger till hund vs. häst?

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
261
Senast: Migo
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
894
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar