Bra förälder?

Sv: Bra förälder?

Jag har tre barn som nu är stora 18, 20 och 22 år som är min glädje och stolthet i livet. Många gånger har jag känt ansvaret för dessa små liv som oerhört pressande, men aldrig barnen i sig. Allra bäst var att få nummer tre för då hade man haft två att träna på. Men jag kom på senare varför jag kände så och det var för jag hade för stora krav på mig själv framför allt med den första. Jag ville vara perfekt och det tog kraft från att njuta av mitt lilla barn. Nej, Doglover, du duger alldeles utmärkt som du är. Kasta av dig alla skuldkänslor av att ni funderade på abort och njut av er lilla gosse. Och en ska till...glöm inte att ni är två vuxna också, njut av varandra när ni orkar även om ni kanske inte gör det just nu.

vi njuter av varann så mycket som loke tillåter :angel:......

försöker med det så mycket som det går

Jag vet inte. Jag har alltid känt mig som en bra förälder. Har inte haft några skuldkänslor ännu i alla fall. :o Men de kommer kanske, sonen blir 18 månader om ca 1½ vecka och jag har njutit hela tiden. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 757
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka