Bra dressyrövningar??

P

ponnybarn

Jag behöver hjälp med dressyrövningar! Jag vet inte vad jag ska göa för att fylla ett helt pass!:o Så ja, olika sorters dressyrövningar, allt från skänkelvikning till galoppombyten!:)

Sv: Bra dressyrövningar??

På tidningen ridsports hemsida kan dui hitta olika rid övningar :)

En favorit som jag gjorde på senaste träningen är att rida öppna i trav längs långsidan, mitt på långsidan fattar du galopp ur öppnan och gör en volt på 10-15 diameter, tillbaka på långsidan tar du tillbaka i trav igen och fortsätter i öppna. Det låter som en enkel övning och är det väl egentligen också men den kräver verkligen att hästen är med en och är på hjälperna. Kan varieras och ridas längs diagonalen och man kan byta ut sista öppnan mot en sluta istället.

Jag ska prova!:) Hoppas på det bästa!

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 470
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Fille
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 244
Senast: soom
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka