Bra bok om longering?

pixietail

Trådstartare
Tänkte ta itu med att lära mig longeringens ädla art. Finns det någon litteratur i ämnet? Jag hittar INGENTING när jag söker på adlibris. Eller någon bra webbsida, eller någon bok som ägnar några kapitel åt det?

( Pm:a om boktips räknas som "reklam" :confused: )
 
Sv: Bra bok om longering?

Jag skulle rekommendera "Schooling Horses in hand" av Richard Hinrichs eller om du vill ha med "allt" "Workbook from the Spannish school" av Charles Harris
 
Sv: Bra bok om longering?

Någon som förresten har koll på denna. Jag breddade mitt sökande till engelska böcker efter Diestros inlägg:

101 Longeing & Long Lining Exercises: English & Western av Cherry Hill
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 137
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 279
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 454
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp