Bra böcker för blivande storasyskon?

Lupin

Trådstartare
Jag behöver tips på bra böcker till en blivande storebror! Sonen hinner förmodligen/förhoppningsvis fylla tre innan lillebror kommer och jag skulle vilja förbereda honom på något vettigt sätt. Han "vet" ju att jag har en bebis i magen och att han ska bli storebror och sedan i lördags vet vi allihop att det är en liten lillebror där inne dessutom. Men jag märker ju att han tycker det är lite knepigt och svårt att förstå och samtidigt är det så sött när han säger att han också har en bebis i magen! :love:

Jag funderar på att köpa en fin docka (en lillebrordocka med snopp!) till honom, en som kan kissa och som man kan mata med flaska och som han kan "träna" på fram tills det är dags och som kan vara hans egen bebis sen. Vad tror ni om det?

Sv: Bra böcker för blivande storasyskon?

Jag köpte "Snart har vi en baby!" i julklapp och den har tydligen varit mycket populär hos en 2½ åring.

Efter jul hittade jag den här med flera syskonböcker samlade i en! Den skulle jag förmodligen välja till mitt eget barn om det var aktuellt. :laugh:

Sv: Bra böcker för blivande storasyskon?

När jag var 4 år o skulle få mitt första syskon fick jag boken Per, Ida o Minimum. Sen fick jag ytterligare 2 syskon o jag kan säga att den boken är sönderläst. :D
I serieform får du hela kitet - hur pojkar o flickor ser ut "där nere", hur ett barn blir till, när bebis kommer från BB, osv. Allt i härlig 70-tals anda!
Boken ligger numera på vinden men den kommer att plockas ner när tiden är inne. :)

/S

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 674
Senast: Pancakes
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 158
Senast: cirkus
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 171
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar