MaritH
Trådstartare
Nu är det dags för mig med lättfödd häst att börja planera inför vårens gräsexplosion och sommarens hagvistelse. Min plan är, efter att ha läst bl.a. Hippsons artikel, att ha betesreducerare i gräshage på natten och under dagtid stå i avbetade hage med hö. Mitt sto har inte fång men är som sagt lättfödd, och det är så uschligt att hon ska behöva dras med alla de där kilona. Hon äter som om det inte fanns någon morgondag, och så får man banta hela vinterhalvåret. Nej, den här sommaren ska hon inte behöva bli så.
Ni som har samma problem, hur gör ni?
Jag har använt en munkorg som är just en korg runt mulen med ett hål i botten. Har fungerat bra, tycker jag. Men det kanske finns andra varianter som är bättre? Jag har sett Greenguards, men de kostar ju också ca 400 kronor mer. Är den värd det? Finns det andra varianter?
Ni som har samma problem, hur gör ni?
Jag har använt en munkorg som är just en korg runt mulen med ett hål i botten. Har fungerat bra, tycker jag. Men det kanske finns andra varianter som är bättre? Jag har sett Greenguards, men de kostar ju också ca 400 kronor mer. Är den värd det? Finns det andra varianter?