Sv: bra att avla på?
Ja, du har onekligen en del intressanta poänger där.
Då innebär det kanske till och med att vissa raser är bättre än andra? Jag menar, vinthundar är inte kända för att vara dammsugare precis.
Bortsett vinthundarna så finns en hel del raser till som är petiga.
Men en tanke bara - min hund har labradormentalitet när det gäller mat. Han väntar ivrigt på nästa mål när sista tuggan väl är tuggad. Ingenting går upp emot utfodringsdags.
Ett av hans kullsyskon är däremot en riktig smalis som sällan äter upp, vägrar vissa dagar osv. Tyvärr vet jag inte hur de övriga är. jo, en hane vet jag är som vår - men han lever på kenneln med tio andra hundar, vilket ju innebär konkurrens.
Jadzia skrev:Tja, men ska en hund ens kunna bli så bortskämd. Det är det jag är tveksam till. Man brukar ju skoja om att labradorer är som dammsugare när det gäller mat, men många av dem har i mina ögon en hälsosam inställning till käk. De äter när det bjuds för man vet aldrig när det kan komma mer och mat måste man ha för att överleva. Att äta känns så grundläggande att jag inte riktigt vill kompromissa med det för en avelshund.
Ja, du har onekligen en del intressanta poänger där.
Då innebär det kanske till och med att vissa raser är bättre än andra? Jag menar, vinthundar är inte kända för att vara dammsugare precis.
Bortsett vinthundarna så finns en hel del raser till som är petiga.
Men en tanke bara - min hund har labradormentalitet när det gäller mat. Han väntar ivrigt på nästa mål när sista tuggan väl är tuggad. Ingenting går upp emot utfodringsdags.
Ett av hans kullsyskon är däremot en riktig smalis som sällan äter upp, vägrar vissa dagar osv. Tyvärr vet jag inte hur de övriga är. jo, en hane vet jag är som vår - men han lever på kenneln med tio andra hundar, vilket ju innebär konkurrens.