Br Jos Lansinksadel

T

Tera

Vilka ryggar passar denna sadel på?
Jag är på gång att köpa ny hoppsadel till min häst och funderar över vilka märken jag bör titta på.
Tidigare har hon gått med en Jacson Santa Cruize som jag tyckte hade lite dålig mankfrihet för henne men annars satt den bra.
Har tittat på en begagnad Br Jos Lansink som jag tycker verkar jättebra, efter vad jag hört, och undrar därför på ett ungefär vilka ryggar den passar på. I fall att det är värt att ens ta hem och prova den.

Sv: Br Jos Lansinksadel

Vilka ryggar passar denna sadel på?

En fullständigt normal hästrygg. ;)

Jag har den på min häst och älskar den! Går inte att säga att "den och den" hästryggen passar den på. Det måste provas!!! Men jag kan nog säga så att hästar med otrolig svank passar den nog mindre bra på!

Den har en jättefin bred kanal mellan bossorna vilken gör att även en lite grövre typ av häst passar den på. Breda fina bossor.
Sen tycker jag att de är rätt generösa i bomvidden. Jag har en vid på min häst och den passar bra på riktigt breda hästar. Jag har en fårskinnspadd under på min häst för att få en bättre passform på bomstorleken.

//Alice

Sv: Br Jos Lansinksadel

Okej, tack så mycket :)
Det lutar helt klart åt att jag tar hem och provar den. Håller tummarna för att den ska passa!

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: ufot
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka