• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 5 208
Sv: Boxer...

Jag fullkonligt älskar boxrar, finns någon mysigare hund?
Jag hade själv kunnat tänka mig ha en, men nä. Nu har jag valt ras :)
Vet om tre boxrar i min närhet. Däribland en 12 årig kärnfrisk hane som heter Jack. Hur trevlig somhelst och så himla vacker. Sedan har jag en tre årig tik som tränar BSL och jag vet om en pensionerad boxer som faktiskt tävlat IPO. Är även den gammal och frisk. Jag kanske kan höra efter vilka kennlar dom kommer ifrån?

Mer än gärna, kul att höra om friska äldre boxrar! :)

*gnäll* Jag förstår inte varför jag ska fastna för sådana här raser. En annan som jag verkligen, verkligen vill ha är Australian Shepherd men där ska ju tydligen mentaliteten suga istället :mad:. SUCK!

På vilket vis ska mentaliteten suga på Aussie? *nyfiken*
Kollade mkt på rasen själv för inte så länge sedan då jag var (är) sugen på en själv, och de jag träffat har haft bra mentalitet....

Det är tyvärr den info jag fått när jag frågat runt lite. Avelsbasen här i Sverige är liten och vissa avlar tydligen på skotträdda hundar osv. Men det är fritt fram att motbevisa det :D. Jag är fast besluten att någon gång i mitt liv äga en Australian Shepherd, vet dock inte om de passar så bra i lägenhet av mindre storlek för tillfället.

jag har haft 2 boxer en hane som fick epilepsi och blev jätte sjuk sen köpte vi en tik som dog i unga år inte äns 2 år fyllda pga hjärtat.
Jag älskar boxer men vågar inte skaffa en till de är sån smärta att bli av med sig hund pga sjukdom och att se den lida.

Jag hade en boxer för ca 8 år sedan.. Han var nog en av dom snällaste hunderna jag stött på :D alltid glad!! Saknar honom så :/ Tyvärr fick vi ta bort honom som 5 åring pga magcancer:(
Han var också allergisk mot allt typ.. Mattor, hund godis, nån grässort, större insekter som bromsar & klägg.. Men tiden jag hade med honom var UNDERBAR!!! :love:

Snor sista knappen och hakar på tråden. Har också varit sugen på en boxer länge, men blir osäker när jag hör så mycket negativt om sjukdomar och så.

Ja, det är trevligt att så många säger att det är trevliga och glada hundar, men med alla dom sjukdomarna har jag beslutat att försöka hitta något annat.

Gör boxerföreningen något för att få bukt med alla dessa problem?

Min första boxer (vit) blev bara dryga två då han tyvärr hade cancer i ja typ hela kroppen:( Nr 2 fick oxå avlivas pga sjukdom
Nu har jag en snart 5årig boxer blandis som är HELT frisk och väldigt boxer i hela sitt sätt:)

Du får ursäkta om det lät som jag menade på att du skulle skaffa blandras, inte alls det jag menade utan ville bara berätta om mina som dog sen ett + i kanten att man har en hund som är frisk nu:)

Boxer ÄR en av dom trevligaste raser jag någonsin mött:)
Har även en bordercollie, en jrt och en spets så här finns en salig blandning men boxer är nog den ras som står mig närmast hjärtat:)

Sök dig fram efter en uppfödare som ja så gått det går att kolla upp, avlat fram friska individer.
Lycka till och hoppas du hittar dig en fin och frisk en

Trevlig hemsida!
Lägger till dig imorgon, då jag ska till Sthlm idag. Boogie-Woogie var riktigt läcker! :) för mig är det viktigt att det finns en bra på/av-knapp, jag vill ha en aktiv hund men som kan ta det lugnt inomhus då vi bor lite trångt just nu, annars måste jag tyvärr vänta med stor hund tills vi flyttar till större nästa höst. Men våren 2009 har jag planer för att skaffa valp, vilken ras det blir är ju dock inte bestämt ännu, då jag ska plugga hemifrån och alltså kan vara med valpen dygnet runt i flera månader.

Nej det är lugnt :D men trevligt att höra om en frisk med boxer i sig, haha!

*hugger en knapp*
Självklart ska du skaffa boxer om du söker efter en livlig hund men ibland lite egna "roliga" ideér. Jag själv bara älskar boxer och har en snart 3årig tik. Man får vara beredd på att dom har mycket energi och vill jobba, men att dom är SÅ barnsliga och riktiga clowner. Boxern är den enda hund jag vet som verkligen har ett otroligt minspel i ansiktet! Så underbara....

Puttar tråden, är fortfarande så himla sugen på boxer! kanske blir det en sån till våren iaf :).

Min mamma födde länge upp boxrar, och har fortfarande sin kennel vilandes. På den tiden var det nog inte lika vanligt med sjukdomarna då våra valpar alltid var fina och friska. Hon ställde även ut mycket, och minns att en del av våra valpar vann fina priser. Kommer ihåg rasen som väldigt trevlig, väldigt vänliga och perfekta sällskapshundar. Tyvärr dog vår ena tik när hon fick en bakterie eller liknande, kommer inte riktigt ihåg. Då fick vår andra tik ta hand om sin kull, samt den kull som den döde tiken hade.

Sen dog även tyvärr vår andra tik när hon var 11 år. Hade gärna skaffat en boxer sen, men mamma bestämde sig istället för en Schäfer några år senare.

Där ser man :) får man fråga vad kenneln hette/heter?

Har bara positivt att säga om denna underbara ras!!! Har själv en tik med engekska linjer som har lite längre nos. Jag har köpte henne från Debutants kennel i sthlm som är helt suveräna! Min tik är kärnfrisk och förra sommaren tog jag en kull på henne i mitt kennelnamn. Fick fyra helt underbara valpar!
Det var någon som frågade om boxerklubben och jag vet ingen rasklubb som jobbar så aktivt med statistik om sin ras sjukdommar, kanonbra klubb! Veterinärer som jag har pratat med har märkt att sjukdommar har minskat hos boxern de senaste 10 åren så vi är på rätt väg. Så självklart ska du våga köpa boxer men se för guds skull till att välja en seriös uppfödare!

18120690.jpg

Min underbara tik Debutant's Promqueen!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
2 988
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 274
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 625
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka