Alfakrulls

Trådstartare
Någon här inne som har Boxer?
Någon som har kunskap om rasen Boxer?

Skulle ni vilja dela med er av den?
Skulle vilja veta allt om just Boxern, + och -.

:bow:
 
Sv: Boxer....

Jag har en boxerkille. Visserligen inte så gammal ännu, 7 månader :)
Han är fantastisk och jag ångrar inte mitt rasval en minut. :love:

Är det något speciellt du undrar över? Allt kan ju bli ganska långt =)
 
Sv: Boxer....

Vi har fött upp Boxrar innan. De är helt underbara. Ena tiken vi hade gjorde aldrig någonting, skällde knappt, kunde bara säga mamma:angel: Men de är helt underbara varelser, såå söta som valpar:love:
 
Sv: Boxer....

*kl*
ni som haft boxrar.. har ni haft några problem med exem/allergi på dem?
Har på senaste tiden blivit lite avskräckt i valet av en kommande hund, just på grund av att man hört den ena skräckhistorien efter den andra vad gäller såna problem:(
 
Sv: Boxer....

Ja jag vill veta ALLT om dem helt enkelt!! :rofl:
Vad är + med dom, och vad tycker ni är - med dom, eller rasen i sej?
Tycker ni de är lättlärda?
Ni som haft boxer innnan, vad gjorde ni med dem? Lydnad? Agility?

Ja, berätta precis ALLT ni kan komma på, bra & dåliga saker!! :)
 
Sv: Boxer....

Gillar boxer, men har hört att de kan dregla väldigt mycket? :crazy: :D
 
Sv: Boxer....

Taxens bästis och idol är en gammal boxerhane våran granngård har.
Den verkar helt underbar men det är ju helt klart en väldigt fysiskt krävande hund! Tycker så ruskigt synd om mina andra grannars nya boxertik som förmodligen aldrig tagit en långpromenad och dessutom ligger i kopplet runt hela promenaden. Jag har hittils uppfattat boxern som livlig men snäll.
 
Sv: Boxer....

Jag har en Boxer/grå schäfer korsning, men med VÄLDIGT mycket boxerbeteende. Han leker som en boxer väldigt mycket tassar som slår överallt och höga hopp. Han är väldigt glad och posetiv men väldigt envis också när han tycker att han har rätt.
Jag tycker inte man skall ha boxer som ren sällskapshund då dom är en väldigt intelligent ras som gärna hittar på något eget om dom inte för utlopp för sin energi och arbetsglädje.
Jag tränar blodspår med min och lite cirkuskonster, tränar med klicker och skall försöka utbilda honom till brandvanare samt att vi tränar med ett räddningshundteam.
Några sjukdommar har han inte, han är helt fri från hd/ad fel, inga allergier eller eksem. Det enda är att han har en känslig mage men det är väl för att han inte har haft det så bra förr (blivit misshandlad) och inte fått utlopp till sin energi så att han blev stressad.
Det enda nackdelen är svansen, jag förstå (jag stödjer adsolut INTE det) varför dom kuperade svansen på boxer för den går hela tiden och river ner allt som kommer i deras väg med den:crazy: , det har gått många porslinsaker här hemma så snart blir det engångstallrikar:rofl: . Han är otroligt snabbtänkt så det gäller att ligga steget före hela tiden.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
954
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 451
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp