S

siriluring

Funderar på att ev skaffa en boxer.... Nån som har erfarenhet av dom???
Vanliga sjukdommar, temprament osv...???
Själv e jag mkt intresserad att träna lydnad å spår....
Tacksamm för svar!!!

Kan rekomendera dig att köpa denna ras.

min mamma har 2 stycken :love: heelt underbara.

boxern är en väldigt glad hund som älskar det mesta i livet.
Är en arbetsvillig hund. fast kan vara lite envis :smirk: å leka e ju alltid roligt. :D
Den enda "sjukdommen" som vi har råkat ut för som är "rastypisk" är furunkulos. (blåsor mellan tårna)

Tycker att du skall gå in på sv. boxerklubben och läsa om rasen där står nog allt du vill veta. :)

skall oxå köpa boxer, och målet är att få in den i tjänst när min schäfer blir penisonär.

en helt underbar och galen ras! oavsett ålder så är dom alltid valp, vilket kan vara jobbigt i bland :crazy:

Jättetrvlig hundras

Titta noga upp föräldradjur och valp, boxern har tyvärr en del ärftliga sjukdomar.

Men en mysig ras, helt klart.
Jag skulle gärna vilja ha en vit boxer, förr slog man ihjäl vita boxrar, men de är ju bedårande!

mvh

Jag va inne på boxerklubben, tack för tipset!!
Har förstått nu att de verkar vara en helt underbar ras...därför ha jag den i tankarna !! !!! tack för alla svar!!! :bow:

Har en tik som blir 5 nu i mars.

Väldigt självständig individ. Gillar att arbeta och lär sig lätt. Inga dåliga dagar, alltid positiv och uppåt. Kräver fast hand och konsekvent uppfostran, men man vinner mycket i slutändan.

Min hund har aldrig varit sjuk, hon har A höfter och är korad. Hon är min allra första hund och jag tycker nog att jag lyckats bra med hennes uppfostran! :D

Lycka till!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 020
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 805
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka