Bourbon 947

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Bourbon 947

Jag vet en avkomma som fick hoppdiplom med betyget 8-9 tror gag på tre-års förra året.
Den är efter Bourbon-Bayron-Ganesco ( storebror till min..)
Snygg högrest typ.
Jag har tyvärr inga bilder ...

Jag har bilder på hästen polly p menar, kompisens häst. I år lånar jag magen på ett sto e. Bourbon-Kew Gardens xx.
Hur som helst båda dessa har väldigt bra temperament och ridbarhet, alltid framåt, men det kommer även från stosläkten, de har samma sto längre bak i leden. Valacken har visat sig hoppa väldigt bra 89 på 3års, extr+gång 877778, mätt till 168 då, matchas nu mot kvalitets och hoppar bra under ryttare. Stoet har gått dressyr med vinster t om LA och hade 888888 på 3-års, mätt till 162 då, men är nog 165 nu, endast löshoppad ett fåtal gånger vid den visningen, så jag skyller hennes 55 på orutin. Jag tycker hennes trav är bästa gångarten och hoppas att hingsten hon nu är dräktig med förstärker den ännu mer, BH Leredo som har 10 på trav.
Bourbon har själv visat att han både kan hoppa och krumelura, så jag tror på bra allroundhästar efter honom.

valacken från 3årstestet och lite unghästbilder http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Boeing f.04 e.Bourbon
stoet, har endast bilder från bete, ej riden på något år, går som avelssto nu http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Bon Jour f.98 e.Bourbon

Tack!:bow: Jag har träffat ett 5årssto e. Bourbon som jag gillar mkt, har dock inte sett henne hoppa men det ska hon göra bra oxå. "Din" valack är väldigt lik henne exteriört och gång.

Vi har ett 7 årigt Bourbon sto som nu har föl vid sidan e. Cairo. Fantastiskt snygg snäll och trevlig.

Har du bilder på henne? Vad är hennes styrkor resp. svagheter? Kanske främst, hur hoppar hon?:D

Min unghäst jag skriver om i våran "världspremiär tråd" som numera är 5 år ä Bourbon-Bernstein- Chagall.

Jag har haft henne sedan hon var föl, vet inte omduvar nere istallet och kikade på henne när duvar här?

elle12 jag blev glad när jag läste om att du hade ett Bourbon sto i avel, våra är väldigt närbesläktade, och lika, efter det jag kan se på din hemsida.

Jag ska leta fram en bild. Hon har inga direkta dåliga sidor men de bra är att hon har ett super temperament, bra exteriör fantastiska bakben med mycket bra hasarbete. Hon hoppar bra men är än så lämge endast löshoppad.
Vårt sto har vi själva fött upp och hon är tyvärr inte speciellt mycket riden. Hon är inte ombetäckt nu utan ska ridas ett par år är det tänkt

Bourbon - Labrador - Romeo xx F2 fölet är e. Cairo
Dålig bild men den enda jag har.
[/IMG]http://i77.photobucket.com/albums/j46/Rodde/100_4312.jpg[/IMG]
Jag lyckas inte med bilden..

Senast ändrad av en moderator:

här är några gamla kort på min.

Hon är inte visad pga v att jag inte ansett att jag klarat av att får fram hennes talanger.
Hon har alltid haft en mycket bra galopp och skritt, men lite okordinerad i traven och hoppningen, nu börjar traven att komma och jag har ju tagit hjälp av en unghäst utbildare ganska långa perioder, (min har lite humör och jag blev rädd) och nu börjar hoppningen att fungera också.
Hon har en lång språngkurva, och ser alltid rätt avstånd, helt orädd, cool och inte tittig alls.
Min har en helsyster som blev klass 1 gångarter på 3 års, hoppar jättefint och stort, men kraschade inna treårs och fick såklart dåligt betyg pga osäkerhet.

b5.jpg

birka18.jpg

Här står hon i nerförsbacke och ser lite ihoptryckt ut, men hon har fin resing, och kort rygg.
birka.jpg

Vill tillägga att hon har högridbarhet och stor rörlighet, men jag vill inte lägga alla + på pappan, för detta tror jag kommer från hennes fina möderne.

Senast ändrad:

Jaha, Birka!:) Är den vackra damen e. Bourbon? Jag får titta in i den tråden igen, det var ett tag sen.. Har du bilder i något nätalbum?

Min unghäst jag skriver om i våran "världspremiär tråd" som numera är 5 år ä Bourbon-Bernstein- Chagall.

elle12 jag blev glad när jag läste om att du hade ett Bourbon sto i avel, våra är väldigt närbesläktade, och lika, efter det jag kan se på din hemsida.

Ja, stoet jag lånar har samma mamma som Bernstein, så de är väldigt mycket släkt, jag ska kolla in din tråd.

Stostammen har lämnat väldigt mycket tävlingshästar både i dressyr och hoppning. Jag har bedrivit en del släktforskning och kommit fram till att från stoet Caprice som ligger näst längst bak i stammen som man känner till har det blivit över 200 hästar som jag hittat. Tyvärr är det ej en numrerad familj då Caprice far var Rosenkavaljer, en arabhingst som ej är godkänd i ASVH. Caprice är b la mormor till Balalaika som vann NJM i hoppning-84 och en syster till Bristol Cream, Balett e. Eminent, har ett flertal placeringar i svår hoppning, så de kan hoppa också. Att de lämnar bra gångarter är kanske mer kännt.
Stoet jag lånat har tre avkommor innan, tyvärr har två av dem drabbats av olyckor i unghäståren, så det är bara en åring e. Rosevelt kvar av dem och den är riktigt fin.

Är det någon som har en åsikt om vad för ston man INTE ska lägga Bourbon på?

En av mina uppfödningar har hos sin nya ägare fått ett föl e Bourbon, nu 5 år gammal. Supertrevlig individ, snygg, bra gång och hoppteknik och lätthanterad/lättlärd. Morfar är Flyinge Garibaldi.
Visad som 3-åring och på kvaliten, ska se om jag hittar siffrorna någonstans...

Våran tråd startades -05, vi är några som följt varandra sedan dess, så mycket info finns inte kvar, vi måste ju starta om den hela tiden iom att den blir så lång.

Men jag uppdaterar gärna med info om du är nyfiken, dock tillhör nog inte min samma släkt gren som din, iom att hon har Chagall bakom.

Det är inte samma gren på stostammen, men far är samma och morfar är nära släkt då "mitt" sto är syster till Bernstein, så stoet Bristol Cream finns nära bådas hästar fast på olika håll, och längre bak ligger då stoet Caprice på din häst också.

Ursäkta, jag menade förstås på mormors sida. (rörig, sitter på jobbet)
Annars är de närbesläktade, som jag skev i mitt första inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka