Botulism vaccinering

I

Ingrid och Lukas

Hej,

Ska vaccinera våran Lukas mot Botulism på onsdag. Har suttit och läst gamla trådar i ämnet och det snurrar rätt rejält i huvudet.

Är det någon speciellt man ska tänka på efter vaccineringen? Ska de stå eller hur är det?

Vad har ni fått betala för eran vaccinering där ni bor?

~Ingrid

Sv: Botulism vaccinering

Hej hej!

Jag har haft min tjej vaccinerad mot detta i tre år nu. Jag brukar normalt inte rida samma dag som hon vaccinerats, oberoende för mot vad det är. Men det är mer en grej jag själv valt för att känna mig lugn. Veterinären har aldrig sagt nåt om det när jag frågat, men lite lugnt bör man nog ta det i alla fall.
Sen är det väl bra att hålla lite extra koll på pållen första dygnet när det är nåt nytt man vaccinerar mot för att se att det inte blir nån allergisk reaktion eller så. Men det går säkert bra! :d

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 122
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 424
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 092
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter