Botkyrka 27-28

Sv: Botkyrka 27-28

kl

Ja hur har det gått för alla idag då?

Själv är jag sjukt glad, min gamla kamel visade hur det ska gå till, var bara för mig att hänga med och hålla i mig när han for som en raket ur startfållan :D
Hade lite styrproblem mellan hinder 8 och 9 men i övrigt nemas problemas :banana: lite tidsfel, men det räckte ändå till seger :bump:

Stort grattis till segern!!

Själv så tog jag mig ett höstdopp i vattengraven! Fy sjutton vad kallt det var.

ha ha ha.
Min häst är gratis idag!

Gått klockrent hela säsongen utom i Waxholm för två veckor sedan och nu i Botkyrka. Har kommit som sämst trea i alla starter, både debutant och lätt klass.
Men passar det inte herrn så passar det inte. Han stannade 20 meter innan femman "fasanskyddet" och vägrade gå framåt, backade in i skogen bland träden. Tokhäst. Fick honom inte att gå fram, till slut fick jag lappa till honom riktigt ordentligt och han hoppade över, men stog emot till tusen.
Tänkte att jag rider rakt på vattnet, med nedhopp och allt så slipper jag bryta av till trav för att svänga runt och vada igenom - då blir han säkert ännu mer stoppig. Hade ju fått igång lite galopp. Han började stoppa mot vattnet och så jag var på honom med pisken två gånger till - pålle kastare sig ut i vattnet och försöker hoppa över vattnet istället för att springa igenom. Jag flyger som en vante (hade tyglarna i en hand eftersom jag använt spöt) och plumsar i vattnet, slår huvudet mot kanten på upphoppsidan...
Jag klarade mig bra, det var kallt och äckligt i vattnet och jag var inte glad, men annars ok. Skrapade armbågen och har haft huvudvärk sen fallet men inget allvarligt. Ambulanskillarna var och checkade så allt var ok med mig.

Jaja, såna här bakslag här får man räkna med när man köper sig en "problemhäst"..

Snöpligt slut på säsongen dock. :grin:

tack :)

men usch det där badet lät inte så kul....vattnet såg ju inte direkt mysigt ut heller :crazy: men ni får komma igen till nästa säsong! nu finns det ju tid att träna iaf :idea:

själv hade jag som mål att göra bättre ifrån mig än förra året då jag lyckades med en högst ofrivillig avsittning (med tillhörande trampning av hand och med stort trekantigt blåmärke på ena skinkan som minne...) före hinder nummer tre i terrängen. kul när man för en gångs skull gick ut och var i ledningen :grin:
men nu fick vi ju våran revansch sas :D

Min häst är gratis idag!

Jaja, såna här bakslag här får man räkna med när man köper sig en "problemhäst"..

Snöpligt slut på säsongen dock. :grin:

Jag kan ta den till ridskolan :angel::D:angel:så slipper jag åka till Mellerud imorn för att leta häst (som bara är billiga inte gratis)

Jag kan ta den till ridskolan :angel::D:angel:så slipper jag åka till Mellerud imorn för att leta häst (som bara är billiga inte gratis)

Okej, du får honom! Jag avsäger mig allt ansvar vid eventuella skador han orsakar! Och jag rekommenderar att du fixar säkerhetsbälte till sadeln!
:D

Nä, jag älskar min pålle men.. den där istadiheten som funnits två senaste gångerna trodde jag vi fått bort nu, jag ska liksom inte behöva slå på honom med spöet på det där viset för att han ska gå..:crazy: Inte roligt alls.
Men det har ju uppenbarligen kommit tillbaka..Trodde ju han skulle växa upp nu när han blivit tio år och allt!

PF: Vattnet var faktiskt renare än jag trodde! Men som sagt kallt!

Aja han kan ju glömma att han får någon vilodag imorgon :devil: Idag var ju rena semestern!

Jag hoppas dom fotade mig när jag badade idag (esongson.se) vore roligt att se lite plaskbilder! :angel:

Senast ändrad:

Nova vet du vad jag även lyckades med igår? Alltså jag förstår ingenting..
BÅDA bakskydden är av. precis som mina förra. Rätt av mitt itu i skenan.
För mig är det en gåta hur jag kan ha haft sönder tre stycken NEW skydd med okrossbar skena - jag menar de sista bakskydden har jag bara använt två gånger och båda gångerna har vi ju inte kommit runt banan :D och bara hoppat 5 hinder max. De var ju helt klart hela när jag fick hem dem!

Hur sjutton har jag av dem? Nä, jag kanske ska hålla mig till hoppning istället! :o

Nova vet du vad jag även lyckades med igår? Alltså jag förstår ingenting..
BÅDA bakskydden är av. precis som mina förra. Rätt av mitt itu i skenan.
För mig är det en gåta hur jag kan ha haft sönder tre stycken NEW skydd med okrossbar skena - jag menar de sista bakskydden har jag bara använt två gånger och båda gångerna har vi ju inte kommit runt banan :D och bara hoppat 5 hinder max. De var ju helt klart hela när jag fick hem dem!

Hur sjutton har jag av dem? Nä, jag kanske ska hålla mig till hoppning istället! :o

Skojar du??? Jag har haft mina i flera år och de ser knappt använda ut? Nu tar du alla 3 skydden och kontaktar en ridsportbutik i Stockholm, ber om generalagentens tfn nummer eller också tillverkarens adress i England och skickar dem dit omedelbums! Jag kan garantera dig att du kommer bli ersatt.

Skojar du??? Jag har haft mina i flera år och de ser knappt använda ut? Nu tar du alla 3 skydden och kontaktar en ridsportbutik i Stockholm, ber om generalagentens tfn nummer eller också tillverkarens adress i England och skickar dem dit omedelbums! Jag kan garantera dig att du kommer bli ersatt.

Jo, jag har redan kontaktad NEW angående det första skyddet. Men det känns ju nästan pinsamt och skicka dit tre trasiga skydd, de måste ju undra vad jag gör med dem!

Jo, jag har redan kontaktad NEW angående det första skyddet. Men det känns ju nästan pinsamt och skicka dit tre trasiga skydd, de måste ju undra vad jag gör med dem!

Tvärtom, det måste ju vara så att det är konstruktionsfel på dem...för jag rider ju med frambensskydden och har gjort sen förra året. De kommer ju från samma affär menar jag. Tyvärr var detta tydligen en Stockholmsbutik som nu lagt ned annars kunde du ju gått dit med dem. Var inte blyg nu utan skicka dessa med, hade jag inte tvekat på.

Ja, Grattis! Vad roligt att det gick så bra för er! Jag lyckades aldrig pallra mig ut, var på fest i lördags och eftersom två tjejer skrek konstant så hade jag huvudvärk när jag gick därifrån tills på söndag em...

Själv så tog jag mig ett höstdopp i vattengraven! Fy sjutton vad kallt det var.

Inte visste jag att det var en bukedam mamma hjälpte från graven! Det var alltså min mamma som erbjöd dig varma, torra kläder som tyvärr var inlåsta i bilen. Men hon sa att du var väldigt cool och lugn, bara sa "åh fy så kallt" eller nåt :p
Då kan det bara gå bättre nästa tävling(säsong)! :laugh:

Själv är jag rätt nöjd. Hade en himla trevlig häst på framridningen, men inne på banan är det för lite hästar och för mycket allvar, så hon får lite fokuseringsproblem, men skötte sig ändå helt OK, vilket INTE fröken domare tyckte.... 65 straff, uscha!

Och i hoppningen kändes hon som en stelopererad kamel, struttade fram för hon var så spänd - hon går toppen utomhus! När hon väl slappnade av så kom vi till jätteläskiga grinden. Matte tog en förhållning och fick ett tvärstopp 10 meter innan! VILL INTE! Första gången hon stannar på tävling så det var oväntat, men kanske nyttigt för mig.

I terrängen däremot var hon helt fantastisk! Sög tag i hindren och hade riktigt härlig inställning! Valde nedhopp ner i vattnet, för det har hon aldrig gjort, och eftersom jag inte hade nåt att förlora så var det lika bra att testa. Funderade en stund vid kanten och blev tilldömd ett stopp innan hon jättesnällt hoppade i - underbara häst! Fick några tidsfel pga att hon kikade en stund, men det är inget jag hänger upp mig på.

Nu är vi sjukt laddade för nästa säsong! :D

Åh hälsa din mamma och tacka så hemskt mycket!! Hon var så underbart gullig och hjälpsam, en eloge till henne! :bow: Hon hade ju lite bråttom och skulle precis hjälpa dig i starten men ville ändå fixa torra kläder till mig. Så jag sa att det var lugnt och att hon skulle skynda sig till dig istället :)
Fick låna kläder av en bekant så jag överlevde. Fick dock köpa nya strumpor där i hästsportbutiken.

Jo jag var rätt lugn, och sa väl ungefär så med tillägget "fan". FY FAN VAD KALLT! :o

Kul att det gick bra för dig!
o som sagt hälsa hjälpsamma mamma från mig!

haha, ja det ska jag! hon är inne och läser själv allt som oftast, men har inget konto! ;) smyg-läsare :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 428
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 843
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar