Botkyrka 27-28

M

memmalotta

FT-folket, någon som kommer dit?
Fick precis reda på att natten till den 27 drar vi tillbaka klockan till vintertid, jag funderar redan på hur många som kommer komma och börja rida fram till dressyren en timme för tidigt ;) :devil:

Sv: Botkyrka 27-28

Det är nog du som kommer börja rida fram en timme för sent :devil:

Det är den 27 OKTOBER det blir vintertid. Nu är det september ;)

I vilket fall kommer jag med unghästen. Stryker Sigge.

Jag kommer nog ut & tittar på terrängen på söndagen. Om jag orkar. :cool:

Herregud din lilla slöfock! Du har blivit helt försoffad sen du fick din senaste anställning...:devil: orkar inte åka till Skåne fyrtielva ggr, orkar inte titta på terrängen i Botkyrka...:D

Tja, jag har flängt en del de senaste åren så nu har jag "rätt" att ta det lugnt..! :devil: Börjar ju f*n bli gammal... :idea:
Har man som del av sitt jobb att åka på tävlingar är det inte jätteofta man orkar åka bara för att titta...jag får så det räcker & blir över av ft-världen ändå.. :angel:

Och så ska jag på hopptävling på lördagen & det brukar ju inte bli sovmorgon då heller direkt..

*försvarstal* :D

Jag ska dit och rida debutanten. Blir sista för i år, så jag hoppas vi kommer längre än till tredje hindret som förra tävlingen! :grin:
Jag gillar Botkyrka. Hade iofs två stopp där förra året men det var innan vi hade haft får första dubbelnolla.

Kul många starter!

Tja, jag har flängt en del de senaste åren så nu har jag "rätt" att ta det lugnt..! :devil: Börjar ju f*n bli gammal... :idea:
Har man som del av sitt jobb att åka på tävlingar är det inte jätteofta man orkar åka bara för att titta...jag får så det räcker & blir över av ft-världen ändå.. :angel:

Och så ska jag på hopptävling på lördagen & det brukar ju inte bli sovmorgon då heller direkt..

*försvarstal* :D

Ja ja du kan komma med så många ursäkter du vill men jag är helt övertygad om att det är jobbrelaterat...alla vet ju hur slött, slappt och likgiltigt det är att jobba på institutioner..:angel::devil:

Jag och kamelen ska starta debutant :banana: typ 5 år sen sist eller nåt...det går framåt - eller :angel:
hoppas kunna skutta runt och ha kul trots brist på tävling och träning på sistone...

Lutar åt det. Går ju inte sitta hemma när sambon är bortrest heller... :angel:

Ska du skutta 90, eller är det *? Svårt när de inte skriver ut klassnamnen... :)

Tillägg: Ahh, såg nu att du redan skrivit. Kulkul.

Senast ändrad:

jag hade tänkt att komma o titta o fota lite, men jag jobbar just den helgen. :( skulle iofs kunna skynda mig o komma på morgonen men jag är för lat för det :angel:

Jag och kamelen ska starta debutant :banana: typ 5 år sen sist eller nåt...det går framåt - eller :angel:
hoppas kunna skutta runt och ha kul trots brist på tävling och träning på sistone...

Men du...det är ju det som är så bra med FT tycker jag...man kan gå ned och börja om o låta hästarna leka sig runt för att sen klättra tillbaka upp när det känns bra! Jag håller tummar och tår för er!:banana:

Jag är visserligen inte FT-folk, men jag tänkte nog åka till gamla hemmaklubben och kika lite på terrängen på söndag om jag får någon med mig och det inte är för tungt dagen efter :)

Det är nog du som kommer börja rida fram en timme för sent :devil:

Det är den 27 OKTOBER det blir vintertid. Nu är det september ;)

I vilket fall kommer jag med unghästen. Stryker Sigge.

Jösses vilken tur att jag hänger på buke alltså! Undrar hur det går för människan som trodde det var nu den 27 :D
Och tur för MIG att du inte är en elak människa, Murray, annars hade du säkert kunnat ha jättekul åt mig som kommer infarandes i mjukisbyxor och oknoppad häst - när min starttid är inne :p

Vi ses där, allihop!

PS: Är det någon som lyckats utläsa vart man fått uppstallning, eller har ni ringt och frågat?

Men du...det är ju det som är så bra med FT tycker jag...man kan gå ned och börja om o låta hästarna leka sig runt för att sen klättra tillbaka upp när det känns bra! Jag håller tummar och tår för er!:banana:

Ja visst är det bra :D och lika kul är det och lika löjligt glad är man när man kommer i mål oavsett om det är debutant eller 2* :idea:

Hur har det gått för alla idag?

Jag är väldigt missnöjd med dressyren idag. Har legat som sämst sexa i år efter dressyren men idag gick allt åt pipsvängen och vi landade på snygga 58,6 straff! :crazy: Känslan på banan var inte så bra, och jag var inte nöjd, men det var inte sämre än det kännts tidigare tävlingar. (Jag är aldrig nöjd med dressyren, men den brukar bli rätt bra än då)
Så resultatet var inte godkänt idag! Men så är det med den här dressyrbiten.. trist slut på tävlingsäsongen bara, fast jag får väl rida någon vanlig dressyrtävling och hoppas på revanch fast just nu känns det som vi ska skippa dressyrbiten eftersom vi är så dåliga, haha!
Nej skämt å sido. Hoppningen gick bra, nollade, brukar inte vara några problem mer än att jag blir lite backig när hindren är små då jag tycker det är svårare med avstånden och backar mig till dem. Men pålle var duktig och räddade oss ett par gånger.

Terrängbsanan är ju exakt samma som förra året, tror de ändrat två hinder bara.

Det har gått bra :)
Jag och kamelen ligger tvåa inför imorgon.
Tycker jag fick lite snålt i dressyren men å andra sidan finns det ju inte direkt ngt att plocka poäng på i detta löjliga sk dressyrprogram :grin:
Hoppningen felfri, hade dock lite jobb med att få herr kamel att faktiskt bry sig om hindrena även om de var låga.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 428
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 843
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar