Jag tänker att det alltid finns dem som inte vågar eller inte vet hur man gör för att säga ifrån. Jag tycker att det är ledaren eller chefens roll att åstadkomma ett sådant klimat där alla känner att de har utrymme. Inte i ett akut läge givetvis då måste man ju t ex peka med hela handen.
Samtidigt som jag blir galen av förvirring så är det du skriver minst lika viktigt! Det tycker jag iaf vi alla är bra på på vårat jobb och har bara hört folk uttrycka samma. Sedan kan man känna sig överkörd av högsta ledningens beslut men det handlar nog mer om informationsbrist. Egentligen så är det nog min drivkraft i grunden som gör att jag avbryter o har mig, att skapa ett bra diskussions- och beslutsklimat. När några få (eller för all del alla) tillåts bara går runt runt så tycker jag det lätt blir destruktivt. Framförallt för de som inte deltar i rundgången. Så blir folk less och slutar engagera sig. Det tycker jag är hemskt!
Fast jo. Jag gillar inte det oavsett om det är en man eller kvinna.
Det är skillnad på att vara en ledare och att vara bossig.
Bossig -lyssnar inte. Kör sitt rejs. Kör över.
Ledare - leder. Lyssnar. Vågar ta även tuffa beslut. Någon folk följer.
Det har du ju rätt i! För mig är det alltså egentligen så att jag inte upplevt @monster1 bossig!