Borzoitik stulen!!

S

scheztaya

Blace är en 23 månader vit/sable (vit/grå) borzoitik som blev stulen från sitt hem tidigt denna (21 april) morgonen.
Vi vet vem som stal henne och att de troligtvis kommer att föra henne tillbaka till Norge.

För bild och kontaktinformation gå till http://www.scheztaya.com

Sv: Borzoitik stulen!!

Ni får väl ta kontaket med tullarna in till Norge nu innan dom tagit sig över....

Antar att det är någon "osämja" som är orsaken till detta och har ni lagen på er sida borde ni väl få tillbaka hunden??

Ja jag tänkte som du. Är hunden köpt i Norge? Är de uppfödaren du misstänker har tagit hunden?
Om inte hunden är betald så har uppfödaren rätt att plocka tillbaka sin hund... Nu vet jag ju inte alls va som hänt utan bara spekulerar.
Men jag har ringt polisen o de hade i sin tur troligtsvis kontaktat tullen.

Lycka till

Har ni kontaktat polisen då? Men alltså, om ni vet vilka som stal henne? (förstår inte riktigt) Men iaf, vad har (dom hjärtlösa jävla) tjuvarna gjort med henne? Ska dom sälja henne eller? :crazy: Fý fasen att det finns så hemska människor :mad: Men som nån sa, om ni inte betalat hunden så ha dom ju rätt att ta tillbaka den. Men jag vet inte, på hemsidan står det ju nummret till ägaren, så så kan det ju inte vara.. Men stackare. :(
Har en borzoi här hemma, du kan få honom. Totalt tokig hund, dock snäll som ett lamm. Men korkad som få :smirk:

Man tullar inte in hundar i Norge från Sverige. De flesta tullstationerna är inte bemannade, så jag tror inte det är nån idé att tro att tullen ska se hunden.

Men får man åka över gränsen bara sådär..förr var man väl tvungen att ha vet intyg...eller ?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 024
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 008
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 694
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar