Nu är det så att jag har en häst på foder. Har haft honom i lite över ett halvår och jag ska snart byta stallplats till ett ställe som kräver vacc.intyg. Ägaren vill inte lämna ut pass, och jag kan inte tvinga henne, men hon har även ingen aning om vart hon har intygen. Det ända jag vet är att han vart vaccinerad i dec -14, men jag vet ej exakt datum.
Jag skulle ju kunna göra om vaccinationen (A+B) men det är kort om tid och helst vill vi ha honom flyttad innan 28 aug. Jag sökte runt lite på detta och såg att på hundar kan man ringa veterinären som vaccinerade sist så kunde de bekräfta (som jag förstod det) eftersom de antecknar det. Men funkar detta även för häst? Eller måste vi göra om hela vaccinationen?
Tacksam för snabbt svar då detta är väldigt brådskande!
Jag skulle ju kunna göra om vaccinationen (A+B) men det är kort om tid och helst vill vi ha honom flyttad innan 28 aug. Jag sökte runt lite på detta och såg att på hundar kan man ringa veterinären som vaccinerade sist så kunde de bekräfta (som jag förstod det) eftersom de antecknar det. Men funkar detta även för häst? Eller måste vi göra om hela vaccinationen?
Tacksam för snabbt svar då detta är väldigt brådskande!