Bortsprungen hund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maira

Trådstartare
Vad f-n ska jag göra. Är sjukt orolig :cry:

Hon brukar aldrig försvinna så här även om hon gärna smiter en runda om hon får möjligheten. Ser alla möjliga otäcka scenarion framför mig. Överkörd, sprungit ner sig i nån sumphåla, drunknat, frusit ihjäl...

Har ringt polisen och ska ut och leta igen. Är ju kolmörkt o massa snö.

Sv: Bortsprungen hund.

Vad har hänt?
Lägg ut en filt eller något för hunden bekant på platsen den försvann ifrån..

Kontakta så många du känner som kan hjälpa till att leta.
Lägg ut bild med info på facebook och be folk hålla ögon och öron öppna. Se till att också ha telefonnummer i infon.
Kontakta lokalradion och se om de kan nämna att en hund är bortsprungen.
Kolla med taxibolag och andra som kör runt mycket och be dem hålla ögon och öron öppna.

Och framförallt, lägg ut filt och en skål med mat på platsen där hunden försvann. Det bästa är om någon som hunden känner kan stanna där. Många hundar kommer tillbaka till platsen de försvann från efter ett tag, men då gäller det att någon är där och kan ta hand om hunden.

Nej usch..såå ledsen för både din och hundens skull :( :(

Tycker oxå du ska sprida det via fb och liknande och be så många du känner att följa med ut och leta samt hålla ögonen öppna!

Håller alla tummar och tassar här för att hon snart är hemma igen!!

Om det är snö borde du inte kunna gå efter spåren?
Hör också av dig till jägare i närheten och se om de kan tänka sig att ta ut sin hund och spåra efter din.
Eller någon annan som du vet har hund med spårvana.

Jag håller tummarna! Vet tyvärr för väl hur det är

Har precis varit ute en kvart tjugo minuter och letat efter vår unglabbe som lyckades krypa under staketet. Som tur var fann vi honom hos grannen, eller i deras trädgård.
Stort lycka till, det är hemskt när de försvinner!!

Hej alla o tack för era tips, men hon är hemma igen *pust* Men fy vilken vånda och ångest :crazy:

Åkte hem och tog på mig varmare kläder och åkte tillbaka till skogen. Gick stigen där vi varit och rätt som det var dök hon upp. Två timmar var hon borta men det kändes som en evighet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En liten bit härifrån ligger det en gård alldeles bredvid vägen. Inte sådär superintill man kan se ibland, men nära. Där bor det 2...
Svar
9
· Visningar
2 706
H
Övr. Hund Nimbus,vår vita Kuvasz-korsning försvann från gården strax utanför Mjöhult i natt. Det ligger 1 mil öster om Höganäs.Mitt emellan...
2
Svar
35
· Visningar
2 587
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 014
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 231
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka