BÖRJES SADEL-KINGSTON FLAT SEAT!

B

Buffalo_brud

Någon som har en sådan? Vad tycks?
Tänkte köpa en sådan *FÖR SKOJJ SKULL* och prova. Men vad tycker ni? Det är en billig sadel men är det VÄLDIGT dålig kvalitet?

Tror ni den passar på ett travarsto?

Alla tankar och funderingar är välkomna. :banana:

Om jag ska säga vad jag tycker..så bör den inte läggas på en hästrygg överhuvudtaget :crazy:

I mitt tycker är hela sadeln felkontruerad :smirk:

Har di travare rak rygg, så varför inte..
Men allra bäst är om man kan åka dit och välja just den du själv tycker har den kvalite på läder och sömnad.

Du har lika stor tur/risk att den är bra, som det är att den är dålig.

Kingston Dressyr sadeln köpte jag för ca 5 år sedan och dom som köpte hästen älskar sadeln. Syns knappt att den är använd. Och den använd varje dag.

Pinton köpte vi -85. Likadant med den, den är i jättefint skick.

Men då har vi åkt dit och valt dom sadlar vi ville ha av dom som fanns inne.
Tror inte att jag skulle vilja köpa den via postorder dock...

Jag har inte haft hopp sadeln bara allround, men den var väl inget vidare :crazy:

Jag har den och den fungerar bra på min häst, fast ska dock köpa en ny i framtiden. Visste inte om jag skulle ha kvar hästen länge så där av fick det bli en billig sadel..

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 620
Senast: Blyger
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur