Borelia på hunden

miamiSwing

Trådstartare
Har en hund på 6 år som blodprovet visa borelia på. Och antibiotika är insatt och snart ätit det 1v. Det har satt sig i led och rygg och syns tydligt vid lite längre promenader och på morgonen att han inte är helt nöjd. Han vill gärna inte gå
Ut på morgonen.
Han har fått en rörelsestörning vänster bak som syns till och från.
Blir dom alltid bra från borelia?? När bör man se skillnad på honom?

Sv: Borelia på hunden

Min kille konstaterades det Borelia på i somras, men han hade troligen haft det ganska länge. Redan innan vi köpte honom. Men vi var in på hältutredningar men man hittade inte orsaken till hältan så tillslut togs ett borelia prov och svaret var ju så klart ja.

Jag tyckte jag märkte skillnad ganska fort då han blev insatt på antibiotika, han fick en kur på 20 dagar. Men det jag fortfarande kan se är att han ställer sig på tassen, som en knytnäve och det kommer troligen från det och kommer nog inte försvinna heller.

Nu har han en hälta som kommer och går ändå, men jag vet inte om det beror på borelian eller om det är så att kroppen har tagit stryk av att kompensera vid hältan. Så han ska kollas upp av fysioterpeut och se om det kan sitta i muskler eller så.

Okej, ja min vovve har åxå fått en kur på 20 dagar men ser ingen skillnad alls efter 6 dagar av den. Har telefon tid med veterinären i morgon så får se vad dom säger.

ok! Nä, jag tyckte jag märkte skillnad ganska fort just på att han blev piggare, och inte var så påverkad. Men kommer inte ihåg exakt hur lång/kort denna tid var.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix