Boots eller inte???

Sv: Boots eller inte???

Boj skrev:
Det du säger är lätta boots är bättre än tyngre, lätta boots räknas som skyddsboots och de tyngre räknas som viktboots. Läser du de rekommenderade böckerna så inser du snabbt att sättet man tränar fram gångarterna i dag skiljer sig inte åt, däremot skiljer sig ryttarens ridstil.

Sen rår ingen på naturens lagar, thats it, inte ens din lärare faktiskt. Prova själv får du se, sätt på dig ett par lätta skor och spring. Sätt sen på dig tyngre, garanterat får du ett större steg vare sig du vill det eller inte.

nu stämmer ingenting av det jag börjat prata om

Linneeaaa skrev:
Men jag mena typ vilka tävlingar å vad för grenar åsså vidare åsså hur länge du tävlar å att du inte skulle överdriva om det om du förstår mig rätt

Nej, jag förstår dig inte riktigt. Men att tävla eller ej har ju inget med att göra hur pass duktig och kunnig man är som ryttare.

pia88 skrev:
Nej, jag förstår dig inte riktigt. Men att tävla eller ej har ju inget med att göra hur pass duktig och kunnig man är som ryttare.

ne jag orkar inte försöka få er att förstå, ni vill ju inte ta in nånting

pia88 skrev:

Bra för att man inte tävlar betyder det inte att man e en dålig ryttare. Vissa kanske bara tycker det är kul att glassa runt hemma eller på kurser på en jättefin häst, utan att tävla.

soft mee islandshästar skrev:
Bra för att man inte tävlar betyder det inte att man e en dålig ryttare. Vissa kanske bara tycker det är kul att glassa runt hemma eller på kurser på en jättefin häst, utan att tävla.

ja det håller jag med om! det har jag inte sagt nånting om!!!

Linneeaaa skrev:
ja det håller jag med om! det har jag inte sagt nånting om!!!

Nej men jag fick en uppfattning om att du hade sagt något om det när jag läste:

Okej, och hur mycket kan du??? Tävlar du? om du tävlar så säg sanningen

Spelar det någon roll om hon tävlar:crazy: ?

Linneeaaa skrev:
hahahahahahahahahhahahaha, jag måste bara få skratta åt detta...hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahaha.... mm

Asså det är dig man skrattar åt när du beter dig sådär:D Inte precis så moget om jag får säga det själv..

soft mee islandshästar skrev:
Asså det är dig man skrattar åt när du beter dig sådär:D Inte precis så moget om jag får säga det själv..

jag tycker detsamma om er, och dom som sitter bredvid

Linneeaaa skrev:
haha ne jag tycker det låter så roligt bara, det låter som att vissa vet bäst i världen
Men vissa vet ju bäst i världen.
Titta på resultatlistorna på VM de senaste gångerna som det gick, så vet du ju vilka som är bäst i världen.
Och det är dessa som använder bootsar för att hitta takten (och ibland) formen i hästen.

Och att de gör just så, det vet jag.

Jag rider min 4½ gångare med 265gr boots på tävling, vid kurser och då och då när jag tycker det behövs.
Jag har satt boots på honom när han blir passaktig, eftersom det hjälper honom att hitta sin takt igen.

Jag använder boots som ett hjälpmedel i kombination med dressyrridning- är "gammal" dressyrryttare och vet precis vad jag talar om när jag rider igenom min häst och får honom mjuk och lösgjord.

På tävling är bootsen självskrivna eftersom han får den extra aktionen som han behöver för att plocka lite extra poäng.

Och ja- vi tävlar. SM förra året, och lag-sm då vi vann fyrgång o dressyr. hans rekord är 6.07 i V1 och 6.43 i dressyr.
Denna häst har jag ridit fram själv från "ingenting", och jag har tränat och ridit in flera andra hästar som sålts till mkt nöjda ägare.

Inte för att jag tror att så värst mkt kan övertyga dig, du verkar vara väldigt säker på din egen förmåga......

okej, jag var nyss på kurs med en VÄLDIGT bra tränare. Och då fick vi se VM filmer! Dom är inte bäst och jag påstår inte att vi är bättre än dom, men dom flesta rider inte alls hästarna i form, och dom är stel i baken å ja...massor

Nå hur skall du ha det?
Ena stunden så avkräver du tävlingsmeriter av en användare och nästa stund så dissar du världseliten.
Så nu måste jag få veta:
Vilket värde sätter du på tävlingsmeriter egentligen?
Och vilka anser du vara bäst i världen?

Vad anser du vara korrekt form?
Och på vilket vis skulle hästarna vara stela i baken?

Du vill ju tydligen göra gällande att du kan så mycket att du faktiskt skulle ha ett och annat att lära oss.
Nå så berätta nu för oss dina oerhörda visdomar och klokskap!

(Och varför skriver du inte korrekt svenska så att du visar hur seriös din kunskap är?)

Det där lät riktigt intressant faktiskt.
VM ryttarna är alltså INTE bäst?

Uppenbarligen är det bäst på det de gör, nämligen träna islandshästar för tävling och tävla dem, eftersom de är VÄRLDSMÄSTARE...

Varsågod, gör gärna om det Johann Skúlason och Hvinur gjorde på VM, t.ex.

:bow:

Ja, jag vill också gärna veta!

Linneeaa, snälla, berätta för oss andra okunniga... Hur ska man göra för att det ska bli perfekt? Vad är perfekt? Vi vet ju tydligen inte speciellt mkt :devil:

Inte_Ung skrev:
Nå hur skall du ha det?
Ena stunden så avkräver du tävlingsmeriter av en användare och nästa stund så dissar du världseliten.
Så nu måste jag få veta:
Vilket värde sätter du på tävlingsmeriter egentligen?
Och vilka anser du vara bäst i världen?

Vad anser du vara korrekt form?
Och på vilket vis skulle hästarna vara stela i baken?

Du vill ju tydligen göra gällande att du kan så mycket att du faktiskt skulle ha ett och annat att lära oss.
Nå så berätta nu för oss dina oerhörda visdomar och klokskap!

(Och varför skriver du inte korrekt svenska så att du visar hur seriös din kunskap är?)
nu är det du ju som far ur spåret!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka