Boots eller inte???

Sv: Boots eller inte???

Muninn skrev:
Det där lät riktigt intressant faktiskt.
VM ryttarna är alltså INTE bäst?

Uppenbarligen är det bäst på det de gör, nämligen träna islandshästar för tävling och tävla dem, eftersom de är VÄRLDSMÄSTARE...

Varsågod, gör gärna om det Johann Skúlason och Hvinur gjorde på VM, t.ex.

men jag SA ju att ingen är bättre än nån! dom som är med i vm är jättedukiga men ser ni inte hur dom trycker ihop häten dom flesta av dom! å hur hård i munnnen många är, oftast är det ju hästen som är showig... det är så svårt å förklara, ni skulle ha varit med på kursen!!!

Muninn skrev:
:bow:

Ja, jag vill också gärna veta!

Linneeaa, snälla, berätta för oss andra okunniga... Hur ska man göra för att det ska bli perfekt? Vad är perfekt? Vi vet ju tydligen inte speciellt mkt :devil:
Det finns INGEN som är perfekt!!!!!!!!!!!!!!!!

Linneeaaa skrev:
nu är det du ju som far ur spåret!!!
Nej, jag är absolut I spåret.
Allt det där sitter ihop med bootsarna.
Eftersom ingen del av ridningen går att se utan att ha med helheten.

De hästar tränade av värdseliten som jag har haft förmånen att provrida, de har INTE varit hårda i munnen.
Och jag väljer ju naturligtvis att lära av de som rider och tränar på ett sätt som jag tycker om.

Och jag behöver inte ha varit med på den där kursen.
Jag har redan sett det mesta inom Islandshäst-ridning.

Haha, det där med att "Det är hästen som är showig", det är sånt jag brukar muttra för mig själv när jag blir arg för att förlorar mot något bättre ekipage :smirk:

Det är dock väldigt få gånger som en riktigt kass ryttare vinner med en riktigt bra häst- it takes two to tango vettu....

Vad tror du de här VM-ryttarna gör hela året då, när det inte är VM? Tror du de sprätter runt med något toppjobb så de har pengar nog att köpa sig fler showiga hästar?
Eller tror du de tränar, tävlar och rider in en drös med både bra och sämre djur?

För att hålla sig kvar på toppen måste man antingen ha hur mkt pengar som helst, eller jobba hårt och visa att man är duktig, annars får man inga hästar...

Hm, förrvirrat inlägg, jag är trött...

Muninn skrev:
För att hålla sig kvar på toppen måste man antingen ha hur mkt pengar som helst, ...
Ah ah ah, man måste fortfarande vara duktig på att rida.
Många är de som försökt att köpa sig till framgång och sedan upptäckt att de måste göra en egen prestation - också.

Jag tror det.
Det klassiska misstaget med att blanda ihop alla människors lika värde med alla människors olika kunskap och förmågor.

Bukefalos verkar vara stället där forumtroll samlas.. :D

Jag skulle också vilja veta hur man gör för att få massa pengar och köpa sig till framgång, eftersom jag aldrig kommer lära mig att rida så får jag väl köpa mig bästa hästen istället och ta mig fram på den.. Sen att hästen blir förstörd med en gång är väl en annan sak. *hmm*

*knappen*

Fast VM ryttarna är ju faktiskt inte alltid bäst.
Tänk bara på rapporten från VM om alla hästar som hade sår i munnen :(

God ridning?

Yeahnny skrev:
*knappen*

Fast VM ryttarna är ju faktiskt inte alltid bäst.
Tänk bara på rapporten från VM om alla hästar som hade sår i munnen :(

God ridning?

Håller med :)

Linneeaaa skrev:
men jag SA ju att ingen är bättre än nån! dom som är med i vm är jättedukiga men ser ni inte hur dom trycker ihop häten dom flesta av dom! å hur hård i munnnen många är, oftast är det ju hästen som är showig... det är så svårt å förklara, ni skulle ha varit med på kursen!!!

Många ryttare som tävlar på tex ett VM är ofta rutinerade ryttare. Kan inte tänka mig Johann R Skulassón sitta och "trycka" ihop Hvinur... inte heller Viggi med Hrannar...:crazy: Hästarna som rids av dom ryttarna är ofta otroligt lydiga och lyssnar på minsta lilla sits ryttaren gör. Men det förekom sår i munnen, men sår i munnen kan komma av att det är lite smuts på bettet som ligger och skaver, inte bara att en ryttare sitter och "drar" ihop hästen så den ska gå på tygel. Var där hela veckan och såg inte en enda ryttare som red så:crazy: Men jag säger inte att det aldrig förekommer, för det gör det säkert någonstans, kanske bara inte på tävling:crazy:

Linneeaaa skrev:
okej, jag var nyss på kurs med en VÄLDIGT bra tränare. Och då fick vi se VM filmer! Dom är inte bäst och jag påstår inte att vi är bättre än dom, men dom flesta rider inte alls hästarna i form, och dom är stel i baken å ja...massor

Nu har jag inte sett filmen du pratar om, men dom kanske filmade när hästen gick som sämst. Man kan ofta inte bedömma en häst på en film som man har sett i ca 5 min:crazy: Men kommer en häst till ett VM borde den vara rätt så fin, eftersom det trots allt är ett VM:idea:

Sår i munnen kan komma av vassa hakar på tänderna också.
Tandvård är därför av betydelse i detta läget.

soft mee islandshästar skrev:
Många ryttare som tävlar på tex ett VM är ofta rutinerade ryttare. Kan inte tänka mig Johann R Skulassón sitta och "trycka" ihop Hvinur... inte heller Viggi med Hrannar...:crazy: Hästarna som rids av dom ryttarna är ofta otroligt lydiga och lyssnar på minsta lilla sits ryttaren gör. Men det förekom sår i munnen, men sår i munnen kan komma av att det är lite smuts på bettet som ligger och skaver, inte bara att en ryttare sitter och "drar" ihop hästen så den ska gå på tygel. Var där hela veckan och såg inte en enda ryttare som red så:crazy: Men jag säger inte att det aldrig förekommer, för det gör det säkert någonstans, kanske bara inte på tävling:crazy:
det är inte den nyaste

asså bara för att folk vinner VM betyder det inte att dom är världs bäst! å jag påstår inte att jag är bättre än dom heller! oftast så har dom jättebra hästar och kan rida dom snyggt! sen så drar jag inte alla vm ryttare över en kant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka