Bonde söker fru 2016

Jag skulle definitivt inte kunna formulera mig vettigt eller förmedla mina tankar och känslor om någon efter tio minuter frågar:
Hur känner du nu?
Vad tänker du?
Vad tycker du om mig?
Det är svårt att veta vad du tänker.
Jag känner mig osäker på hur du känner.
...och olika varianter på samma tema.

Känns ju bara så konstruerat, eller gå det verkligen till så på dejter i vanliga livet, att man har avstämningar och uppföljningar? Och vad får de dejtande ut av det?
Det här skulle också få mig att springa åt andra hållet. Men det är ju så kort tid dom har på sig så dom kanske måste forcera känslorna och snabba på tankegångarna.

Jag orkade inte ens läsa kommentarerna på Facebook, men det verkade som att Eriks syster gått in och dementerat tidigare? Killen är 21, han är säkert jätteförvirrad och osäker på hela situationen. Antingen har allting bara överdrivits av Linda/tv, eller så har de väl sökt sig till varandra för stöttning, och så gick det som det gick? Jag kan väl dock undra lite varför när Sigrids kandidater är ganska "gamla" allihop, hon verkar ju inte föredra yngre då? Erik däremot sa väl redan i presentationen att han ville ha mogna tjejer, och att det kunde vara svårt att hitta i hans egen ålder?

För övrigt skämdes jag när 1) Jennifers dejter skulle vara romantiska (tycker annars Jennifer verkar bra, så det var mer aktiviteten), 2) när Eriks dejter kom och slet i honom hela tiden, särskilt hon som skulle ta på honom konstant och 3) Sigrids aktivitet och sätt att uttrycka sig om sina dejter kändes väldigt märklig. De andra gör något lugnt/trevligt/roligt där de kan lära känna varandra, och hon kutar runt som en galning? Och kallar sina dejter för elever? Jag vet ärligt talat inte hur hon uppfattas?

Tänker att meningen med gruppdejten är att de ska lära känna varandra lite bättre, för att bonden sen ska kunna välja ut de fyra som ska få komma med till gården? Främst Sigrid kändes som att hon inte kunde lära känna någon alls, hon sprang ju bara omkring? Och de som inte var så supertränade fick väl knappt fram ett ljud ens om hon hade velat prata?

Till nästa vecka vill jag gärna se mer av Per i rutan. Tycker inte han fick samma utrymme alls som de andra igår, kändes mest som man antingen såg "tjej håller sin hand alldeles för länge på uppenbart generad pojkes ben" eller "Sigrid rusar runt som en militär med en svans av mer eller mindre otränade män efter sig".

Eller hur, reagerade också på det. Förstår inte hur hon ska kunna välja någon baserat på den dejten.

Själv hade jag dragit åt mig öronen om min dejt kört med mig så första dejten. Höga knälyft! Upp för backen! Jag hade nog blivit mer förbannad än kär, men alla killarna verkar ju tycka att hon är helt superfantastisk! Vacker är hon i alla fall, även om jag fått ett mer sympatiskt intryck av henne övriga avsnitt.

Själv hade jag dragit åt mig öronen om min dejt kört med mig så första dejten. Höga knälyft! Upp för backen! Jag hade nog blivit mer förbannad än kär, men alla killarna verkar ju tycka att hon är helt superfantastisk! Vacker är hon i alla fall, även om jag fått ett mer sympatiskt intryck av henne övriga avsnitt.

Jag också! Hade en kille kört med en tjej på det sättet hade det definitivt blivit ramaskri. Hoppas bara de vinklade henne konstigt, för gårdagens avsnitt var faktiskt allt annat än smickrande för henne.

Jag tänkte likadant. Jag hade blivit så sjukt lack om någon tvingat med mig på träningsdejt. Hur lär man ens känna någon i en sån situation...

Jennifers dejt tyckte jag också var skum. Hitta på en romantisk gest? Hur mäter man vem som gjorde bäst och hur lär hon känna dom när de traskar runt i skogen och plockar blommor.

Jag tänkte likadant. Jag hade blivit så sjukt lack om någon tvingat med mig på träningsdejt. Hur lär man ens känna någon i en sån situation...

Jennifers dejt tyckte jag också var skum. Hitta på en romantisk gest? Hur mäter man vem som gjorde bäst och hur lär hon känna dom när de traskar runt i skogen och plockar blommor.
Jag håller helt med er! På speeddejterna framstod tjejerna vettiga med förberedda frågor och ett bättre flyt än killarna (i alla fall som det var klippt), men hade jag varit på någon av deras gruppdejter tror jag inte jag hade stannat många minuter. Bli "tvingad" till romantiska gester sådär random, nej tack. Visserligen gillar jag att träna, men inget jag skulle göra som första dejt. Och hörlurarna??! Hur tänkte människan där?

Det är ju en annan sak om man redan från början vet att man har samma intresse. Jag hade en kompis som hade som "mysig aktivitet" med sin sambo att springa ihop någon kväll i veckan. Men då är ju båda med på det från scratch så att säga. Jag tror ju knappast alla hennes dejter tyckte det var en speciellt trevlig aktivitet.

Håller för övrigt med om Jennifer också. Även om det inte kändes riktigt lika illa som springturen.

... kändes mest som man antingen såg "tjej håller sin hand alldeles för länge på uppenbart generad pojkes ben" eller "Sigrid rusar runt som en militär med en svans av mer eller mindre otränade män efter sig".
:rofl::rofl::rofl: 10 poäng!

Vad är det med programmet i år och VAD är det med Linda :confused:
Skillnaden i uppförande mot Sigrid och Erik blev löjlig... "stackars Sigrid" och "skärp dig nu Erik" :meh:

Skillnaden i uppförande mot Sigrid och Erik blev löjlig... "stackars Sigrid" och "skärp dig nu Erik" :meh:

Jag hade faktiskt önskat en annan programledare inför i år. Hon kändes väldigt "off" redan förra året. Om det är någon som är stackars och någon som ska skärpa sig, hade jag nog nästan känt att det hade varit tvärtom i det fallet.

Är det så att hon har förstorat upp det här tycker jag det är riktigt, riktigt fult gjort. Om det nu verkligen blev något med någon brevskrivare kanske det inte är så himla kul att se att deras partner skulle ha gjort något med en annan bonde kvällen innan valet (för det är ju faktiskt så det målas upp nu, sant eller inte!). Tänker främst på Erik faktiskt, eftersom hans tjejer är så unga och kanske osäkra och förhållandet i vilket fall är väldigt nytt när det inte är så länge sen de träffades.

Men eller hur?! Det är rent bedrövligt bemötande faktiskt. :grin: Jag hade också önskat någon annan programledare som känns mer rimlig och inte så "kladdig" som Linda kan bli :(

Och sen avskyr jag verkligen alla jäkla sunk-kommentarer som "kanske visa lite hud" "inga att titta på osv". Det är rätt tröttsamt faktiskt. :down:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern