Bonde söker fru 2016

Erik och Sigrid hade tydligen tillbringat natten ihop. Just det har jag väl inga åsikter om, men hade jag varit brevskrivare så hade jag inte varit superglad när jag fick veta vad som hänt kvällen innan bönderna ska välja sina dejter.

Jag skulle iofs aldrig anmäla mig till en realityserie, men om jag hade gjort det så hade jag tappat intresset efter det där. Det säger om inte annat att de inte har någon självkontroll eller dricker så mycket att de förlorar alla hämningar. Inget jag vill ha.

Om det är att vara gammelmodig är jag glad för att vara det...

Jag skulle iofs aldrig anmäla mig till en realityserie, men om jag hade gjort det så hade jag tappat intresset efter det där. Det säger om inte annat att de inte har någon självkontroll eller dricker så mycket att de förlorar alla hämningar. Inget jag vill ha.

Om det är att vara gammelmodig är jag glad för att vara det...
Håller helt med. Känns som stor brist på impulskontroll.

Han låg i hennes säng. De hade ju garanterat sagt det om inget hänt.

Fast det kan de ju mycket väl ha sagt, bara att TV4 tyckt att det inte blev lika spännande tv om de hade tagit med ett sådant uttalande. :grin:

Han verkade ju allmänt mer obrydd/oberörd än hon. Även över Lindas försök att göra vad det nu var superdramatiskt och måla upp en bild över hur de båda skulle tråna efter varandra och skicka längtansfulla sms i smyg, tills de föll i varandras armar under hemliga kärleksmöten, galna av den passion som förtärde dem inifrån. "Ge mig en kanna kaffe nu så fortsätter vi med vad vi kom hit för", typ. Det låter ju inte som att någon större hjärtesorg lurade runt hörnet. :D

Min egen gissning är att det inte var mer "dramatik" än att det dracks en del alkohol, hon blev känslosam och kanske lite väl flörtig, och så lockades han med in på rummet, de pratade, kramades lite och somnade. Och sedan är resten en maxad tv-produktionsgrej.

Huvudpersonerna dementerar - icke helt oväntat - "den passionerade natten tillsammans".

"I tv-rutan framställs det också som en het kärleksnatt. Det vill dock inte Sigrid Bergåkra kalla det för så här i efterhand.
– Jag kan inte svara för hur de har klippt och hur de vill framställa det. För oss var det nog mer en väldigt omvälvande känsloresa i första hand, säger hon och liknar det hela vid att "göra en höna av en fjäder".
Erik Bäckman säger i sin tur att han ångrar natten och att "det blev som det blev". Men han säger också att hans bild av händelsen inte överensstämmer med vad som visades i avsnittet.
– Alla vi bönder drack lite öl och hade det trevligt och sedan var jag och Sigrid kvar och pratade. Vi var i samma sits och pratade ut med varandra, man är i en väldigt pressad situation.
Så ni tillbringade inte natten tillsammans på ett sådant sätt som det framställs?
– Nej, nej, säger Erik som tycker att "vinklingen är fel".
– Jag tycker inte att händelsen borde ha tagits upp över huvud taget för den påverkade inte oss i vår jakt på kärleken."

(Säg till mig nästa gång jag puffar för någon kommande utlovad STOR DRAMATIK från Linda Lindorff/BSF så att jag inte ger mer luft åt deras återkommande sensationsjournalistik. Någon gång kan det iofs vara kul, men nu börjar det bli för ofta/för hysteriskt. Lite väl mycket Hänt i Veckan-rubriksättning. :meh: )

Senast ändrad:
http://www.vn.se/article/efter-sex-anklagelserna-bonde-erik-rasar-mot-tv4-angrar-att-jag-var-med/

"sedan kom Linda Lindorff bara instormande med ett kamera-team utan förvarning och började ställa frågor. Då blir man en helt annan person."
:D Ja jösses då. Skräckslagen är nog ordet-

Men äsch, vad är det att bli upprörd över, vilket drama det blev på FB bland annat, orka bry sig om vem folk ligger med eller inte ligger med.

Min åsikt om kvällens program är att bli beordrad om att göra en romantisk gest nog skulle vara det mest avtändande ever :yuck: Dessutom för att sen få "vinna" extra tid eller vad det nu är, med någon.
Eller måsta genomföra ett träningspass och bli kallad elev. Nej tack. Vad sjutton är det för dejt?
Gud vad jag inte skulle palla vara med i något sånt här, jag skulle bara säga MÄH, och dra, men det är kul att se på iaf :D

http://www.vn.se/article/efter-sex-anklagelserna-bonde-erik-rasar-mot-tv4-angrar-att-jag-var-med/

"sedan kom Linda Lindorff bara instormande med ett kamera-team utan förvarning och började ställa frågor. Då blir man en helt annan person."
:D Ja jösses då. Skräckslagen är nog ordet-

Men äsch, vad är det att bli upprörd över, vilket drama det blev på FB bland annat, orka bry sig om vem folk ligger med eller inte ligger med.

Min åsikt om kvällens program är att bli beordrad om att göra en romantisk gest nog skulle vara det mest avtändande ever :yuck: Dessutom för att sen få "vinna" extra tid eller vad det nu är, med någon.
Eller måsta genomföra ett träningspass och bli kallad elev. Nej tack. Vad sjutton är det för dejt?
Gud vad jag inte skulle palla vara med i något sånt här, jag skulle bara säga MÄH, och dra, men det är kul att se på iaf :D
Tycker ändå det där känns som en efterkonstruktion! De såg så skamsna ut :p

Skamsna - eller kanske allmänt besvärade/förvirrade, av att ha låtit sig lockas in i någon kraftfullt riggad teaterscen med ett obegripligt och överrumplande manus som de inte fått del av i förväg. Där programledaren bara maler på med sina frågor och repliker, oberoende av hur knasiga eller överdrivna de verkat i sammanhanget.

Helt klart ungefär motsatsen till avspänt och spontant. :D Fast jag tycker att Jennifer verkar kunna ta, se och läsa av sina killar på ett bra sätt, hon ställer frågor som tyder på att hon faktiskt är intresserad av personerna och försöker förstå deras personligheter. Det får hon pluspoäng för hos mig. :up:

Själv behövde jag skämskudden på Eriks gruppdejt, som blev nån slags forcerad fortsättning på speeddejtingen. Samma krystade situation som jag tycker verka uppkomma hos nån av bönderna åtminstone varje säsong, jobbigt värre! (för mig då) Jag skulle definitivt inte kunna formulera mig vettigt eller förmedla mina tankar och känslor om någon efter tio minuter frågar:
Hur känner du nu?
Vad tänker du?
Vad tycker du om mig?
Det är svårt att veta vad du tänker.
Jag känner mig osäker på hur du känner.
...och olika varianter på samma tema.

Känns ju bara så konstruerat, eller gå det verkligen till så på dejter i vanliga livet, att man har avstämningar och uppföljningar? Och vad får de dejtande ut av det?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30