Bonde söker fru 2016

Det där leendet hade vi väldigt delade meningar om hemma i tvsoffan också. Jag såg ett obekvämt leende från någon som själv tyckte att situationen var obekväm och skämdes lite över hur hon reagerade. Ett skratt/leende behöver inte alltid betyda att man är glad/nöjd. Det kan också komma när man inte riktigt vet hur man ska hantera en jobbig situation.
Absolut. Och tv-kamerorna är antagligen inte särkilt roliga att ha uppkörda i ansiktet efter en känslostorm. Men jag upplevde att det var ett nöjt, triumferande leende á la "jag fick som jag ville" lite som barn när de fått sin vilja igenom.

Absolut. Och tv-kamerorna är antagligen inte särkilt roliga att ha uppkörda i ansiktet efter en känslostorm. Men jag upplevde att det var ett nöjt, triumferande leende á la "jag fick som jag ville" lite som barn när de fått sin vilja igenom.

Hon lyckades ju förra gången. Då var Erik "bara" och handlade med My. Då satt hon och lipade och han fick komma upp och trösta. Nått som lyckats en gång provar de flesta gärna igen om de har vinning av det...

Jag kan också tänka mig att det kan vara äkta tårar. Men då är jag ledsen, men Linnéa, du är i fel program. Hon skulle nog dejtat någon på normalt sätt om hon är så känslig. För den här situationen är sjuk, och det ÄR andra tjejer där som vill ha samma kille. Det är liksom det det går ut på. Jag vill inte ens tänka på hur hon har reagerat om det blev henne han valde, och han aldrig berättade det där om Sigrid för henne, utan hon har fått se det nu.

Självklart kan en 25åring finna kärleken i en 34 åring med barn. Däremot tycker jag inte Charlie känns helt äkta. Var tvungen att googla honom lite snabbt :cool:. På Facebook står det ju Bonde söker fru direkt på hans sida. Och på onsdagar har han lagt ut inlägg om att "nu är det dags igen" typ.

Man kan verkligen undra om det är äkta...enligt flashen var han med i "ensam mamma söker`"

Hon lyckades ju förra gången. Då var Erik "bara" och handlade med My. Då satt hon och lipade och han fick komma upp och trösta. Nått som lyckats en gång provar de flesta gärna igen om de har vinning av det...

Jag kan också tänka mig att det kan vara äkta tårar. Men då är jag ledsen, men Linnéa, du är i fel program. Hon skulle nog dejtat någon på normalt sätt om hon är så känslig. För den här situationen är sjuk, och det ÄR andra tjejer där som vill ha samma kille. Det är liksom det det går ut på. Jag vill inte ens tänka på hur hon har reagerat om det blev henne han valde, och han aldrig berättade det där om Sigrid för henne, utan hon har fått se det nu.

Hon har sagt att hon inte ville vara med i tv men produktionen övertalade henne. Jag tror det är äkta. Jag är också väldigt känslig och gråter lätt. vissa människor är helt enkelt så känsliga.

Hon har sagt att hon inte ville vara med i tv men produktionen övertalade henne. Jag tror det är äkta. Jag är också väldigt känslig och gråter lätt. vissa människor är helt enkelt så känsliga.

Jag är också känslig. Och svartsjuk. Som jag försöker jobba med hela tiden, och det har blivit otroligt mycket bättre än när jag var lika ung som Linnea. (Ett av- och på-förhållande med rövhatt till kille vid den perioden i livet gjorde inte saken bättre.) Men BSF är ett så pass etablerat program, så det borde inte komma som en överraskning att det kommer vara andra kandidater där som killen kommer ge uppmärksamhet? Jag säger egentligen inte så mycket om Linneas reaktion på det här med att sova i dubbelsäng (där är det Erik som gjort fel, och enbart Erik), men hon reagerade lika starkt när han åkte och handlade med My.

Jag tycker verkligen synd om tjejen, men rent krasst kommer hon få problem med att ha ett förhållande om hon inte jobbar med sin svartsjuka. Och Erik är definitivt inte rätt kille för det, om man ser till vilka plumpa grejer han gör/säger/historien med Sigrid. Hon kommer ju bara må skit av att binda upp sig till att behaga honom? Jag blir faktiskt mörkrädd när jag hör en ung tjej född 1995 (modern tid!) säga att hon kan uppfylla mannens kriterier (även han född så sent som 1995, ännu värre!) i efterhand = kommer försöka göra om sig för att passa honom. En tjej som Linnea behöver en kille som kan bevisa att hon inte har anledning att vara svartsjuk. Erik tror jag är en kille där man tyvärr har anledning att vara det hela tiden.

men hon reagerade lika starkt när han åkte och handlade med My.
Fast när Erik och My kom tillbaka gick hon ut i köket med ett leende och frågade om hon skulle hjälpa till, men blev typ tillsagd att dra därifrån.

Jag tycker verkligen synd om tjejen, men rent krasst kommer hon få problem med att ha ett förhållande om hon inte jobbar med sin svartsjuka.
Du tycker synd om henne men ändå sitter du och skriver att hon tar till gråt så fort hon får en chans och detta:
Det ser faktiskt mest elakt ut, så det är väldigt underligt om du nu tycker synd om henne.

Fast när Erik och My kom tillbaka gick hon ut i köket med ett leende och frågade om hon skulle hjälpa till, men blev typ tillsagd att dra därifrån.

Du tycker synd om henne men ändå sitter du och skriver att hon tar till gråt så fort hon får en chans och detta:

Det ser faktiskt mest elakt ut, så det är väldigt underligt om du nu tycker synd om henne.

Jag tycker att Erik har hanterat flera saker riktigt fult. Ja. Men jag tycker inte My ska få skit för det, för hennes reaktion är i så fall precis lika okej som Linneas. My blev sur för att Erik ändrade sig, inte alls konstigt. Att Erik gjorde fel från första början är knappast hennes fel. Linnea uttalar sig ibland på ett sätt som gör att man kan uppfatta henne som beräknade. Hon har känt killen i typ tre dagar och pratar redan om att flytta dit? Tycker du det verkar riktigt vettigt?

Jag var säkert precis lika naiv när jag var 21, därav tycker jag synd om henne. Men Bonde Söker Fru, eller vilket annat tvprogram inriktat på samma sak, kan aldrig bli rätt forum för någon som är så känslig/osäker, om det nu är det hon är. Är man så känslig att man inte kan hantera att ens kille pratar med en annan tjej (för det kan faktiskt hända, helt oskyldigt, även efter att man blivit tillsammans) ska man nog inte ge sig in i ett tvprogram som går ut på att killen träffar flera samtidigt. Att hon tog till gråten för att få som hon ville, var en känsla jag fick. Ni är tydligen flera som inte tycker så, och det kan mycket väl vara ni som har rätt, absolut. Dock är det även fler än jag som tyckte det var lite att överreagera.

Sen har ERIK gjort fel från första början. Han skulle berättat om Sigrid. Han var snorkig när han och My kom tillbaka från handlingen. Han hade inte behövt dra igång lottningen om sängplatserna. Det håller jag med om till 100%. Men det är Erik som gjort fel. Inte My. Var det så konstigt att hon inte tyckte att det var jättekul att Linnea förstörde stämningen på kvällen, eller att hon inte fick sova med Erik för att Linnea började gråta? Hon är ju också där för Eriks skull, inte för att bli bästis med tjejerna. Jag hade velat se om Linneas reaktion hade blivit lika kraftig om Lina hade fått sova med Erik, för henne verkar han inte överväga att ha kvar.

Jag tycker att Erik har hanterat flera saker riktigt fult. Ja. Men jag tycker inte My ska få skit för det, för hennes reaktion är i så fall precis lika okej som Linneas.

Har My fått skit för det? Kolla vad som skrivs om Linnéa i den här tråden. Jag läste tråden innan jag såg ett enda program och blev förvånad av att Linnéa verkar vara en vanlig trevlig och gullig tjej.

Är man så känslig att man inte kan hantera att ens kille pratar med en annan tjej (för det kan faktiskt hända, helt oskyldigt, även efter att man blivit tillsammans) ska man nog inte ge sig in i ett tvprogram som går ut på att killen träffar flera samtidigt.

Men herregud, varför skulle inte Linnéa klara av att hennes kille pratar med en annan tjej? Ni är ju några som överdriver nåt sanslöst här för att svartmåla Linnéa.

Har My fått skit för det? Kolla vad som skrivs om Linnéa i den här tråden. Jag läste tråden innan jag såg ett enda program och blev förvånad av att Linnéa verkar vara en vanlig trevlig och gullig tjej.

Men herregud, varför skulle inte Linnéa klara av att hennes kille pratar med en annan tjej? Ni är ju några som överdriver nåt sanslöst här för att svartmåla Linnéa.

Vi tycker tydligen inte lika om det här, så jag orkar inte tjafsa om det. Men är man så känslig/svartsjuk är ett dejtingprogram i tv fortfarande helt fel forum.

Hon hade förmodligen mått bättre av att träffa en kille på normalt sätt. Erik ger inte precis bilden av att vara en rak och ärlig kille heller, så han är nog definitivt inte rätt kandidat.

Om Linneas reaktioner och ord hade kommit från en av killarna som dejtar tjejerna så hade nog alla här vrålat spiiiiing till den tjejen.

Bara en sådan sak som att säga "Hon kom och tog han ifrån mig..." om My när My och Erik gick iväg.
Alla tjejerna är ju där för att dejta Erik och då måste de ju få lite egentid med honom.

Om Linneas reaktioner och ord hade kommit från en av killarna som dejtar tjejerna så hade nog alla här vrålat spiiiiing till den tjejen.

Bara en sådan sak som att säga "Hon kom och tog han ifrån mig..." om My när My och Erik gick iväg.
Alla tjejerna är ju där för att dejta Erik och då måste de ju få lite egentid med honom.

Utifrån att de filmar så kort och valen sker så bisarrt kort , kan man även vända på det lite och tänka att Linnéa kanske bara går all in för att bli kvar så länge det går utifrån den absurt korta tiden ?
Hur bönderna och de olika kandidaterna visas i rutan och framställs av SVT är ju etablerat sen MÅNGA säsonger, att olika personer vinklas på ett väldigt planerat sätt av producenterna för att tittarna ska dras med och tro att de själva "känner" deltagarna och att de drar slutsatser om dessa som känns "verkliga" ...

Kort och gott : BSF är en såpa av rang . Lite förvånad att så många ändå inte ser/förstår det ?

Nu har jag sett dom senaste avsnitten.
Tycker att det märks att alla i Eriks gäng är väldigt unga, men blir ganska upprörd över vad vissa här inne skriver om vissa deltagare och brevskrivare.
Folk fungerar olika, tänk på det. Och när det gäller Linnea så tycks hon vara både ung, blyg och känslomänniska, inte den lättaste kombinationen.
Dessutom är det en tävling. Onaturlig situation under stor press.

Jag gillar verkligen Jennifer, en sån härlig kvinna! Även Sigrid är trevlig, rak och ärlig.

Jennifer är fantastisk. Hade lite svårt att få kläm på henne i början, men hon har bara stigit och stigit i mina ögon. Önskar i första hand att jag hade varit som henne, i andra hand att folk i min närhet hade varit mer som henne. Hon krånglar inte till allting, vill hon veta något frågar hon, även om frågan är obekväm. :up:

Utifrån att de filmar så kort och valen sker så bisarrt kort , kan man även vända på det lite och tänka att Linnéa kanske bara går all in för att bli kvar så länge det går utifrån den absurt korta tiden ?
Hur bönderna och de olika kandidaterna visas i rutan och framställs av SVT är ju etablerat sen MÅNGA säsonger, att olika personer vinklas på ett väldigt planerat sätt av producenterna för att tittarna ska dras med och tro att de själva "känner" deltagarna och att de drar slutsatser om dessa som känns "verkliga" ...

Kort och gott : BSF är en såpa av rang . Lite förvånad att så många ändå inte ser/förstår det ?

Tv4...inte SVT.
Nä..årets produktion verkar ta alla rekord i "fejk".
För några år sen var en bonde från mina fd trakter med och där följdes bönderna betydligt längre och produktionen kändes mycket ärligare.
Vist sjutton vinklas det. Men samtidigt kan man inte bortse från vissa stycken som sägs. Nu är hon väldigt ung och kanske osäker så därför blir dessa uttalanden. Eller så är hon slipad och går all in.

Jennifer är fantastisk. Hade lite svårt att få kläm på henne i början, men hon har bara stigit och stigit i mina ögon. Önskar i första hand att jag hade varit som henne, i andra hand att folk i min närhet hade varit mer som henne. Hon krånglar inte till allting, vill hon veta något frågar hon, även om frågan är obekväm. :up:
Jag hade också lite svårt för henne i början, men det berodde mer på att jag fick en konstig bild utav hennes brevskrivare. Men nu när man "lärt känna" henne lite mer, så är jag mäkta imponerad! Vilken underbar och helt fantastisk person! Blev nästan lite avundsjuk på hennes bästa kompis ;)

Tycker att inte att jag ser många "svartmåla" Linnea. Svartmåla är lite mer än att säga att någons reaktion är överdriven. För ärligt, det är den. Som tidigare nämnt är dejtingforumet inte rätt för henne. Sedan är det absolut så att de varit väldigt duktiga på att vinkla programmen så att hon ska framstå som en väldigt svartsjuk perskn. Det är säkerligen många andra fina sidor av henne som de inte visar lika mycket av.

Sedan får man dock inte glömma att den svartsjukan vi får se uppenbarligen finns och inte alls ska målas över bara för att tv är tv. Visst, hon må vara ung. Men ung betyder inte per automatik att det är okej att vara svartsjuk för minsta lilla. Känns rätt förnedrande för mig själv som är 22 år. Jag skulle inte vilja bli förminskad bara för min ålder. Ung kan givetvis betyda osäker, men "ung" ska inte försvara onödiga beteenden.

Jag hoppas ingen av tjejerna hamnar med Erik. Tycker samtliga av dem är alldeles för bra för honom, men men. :cool:

Då var det dags ikväll igen. Vad tror ni händer? Cliffhangern från förra veckan hos Sigrid, säger hon det jag tror att hon säger? Och kommer Per vara karl nog att säga till sina damer om det är så att det ändå bara är Carola han vill fortsätta träffa?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30