Bonde söker fru 2016

Erik verkar mest bekräftelsekåt, och feedar på vem som trånar mest efter honom.

Och Linnea? Dörrmatta så man ville gråta över hennes reaktion när Erik berättade att hon "inte kunde bockas av på alla hans kriterier"

Så kvinnan är till för att behaga mannen och uppfylla alla hans kriterier. Så fint, så romantiskt och sån underbar kärlek :love: Eller inte :down:

Ja, visst ... men i rättvisans namn har en del kvinnor lika långa kravlistor .... Kommer aldrig att förstå mig på sådana ...

Bonde söker fru är en dokusåpa.
Min kille blev intervjuad av tv teamet . de var hemma här. Ja innan jag bodde här när han var singel.
De frågade om allt. Allt. Om han var oskuld hur många han haft sex med.
Han var alldeles för normal och skulle bara lyfta kåtblicken på krogen sa dom.
De letar underhållare enbart.
Som linnea sa . de är spelpjäser för underhållning.

Ja, så är det säkert. Men deltagarna vet också (förhoppningsvis) vad de ger sig in på. Och är man med i leken får man leken tåla ...

Uttrycker någon åsikter som är vanligast att ha i de yngre tonåren, så måste man ju få fråga om den som luftat åsikten faktiskt är i den åldern. De flesta vuxna människor har ju insett att när man är vuxen så är 10 år inte speciellt mycket även om det låter som en avgrund när man är just tonåring.

Jag vill nog påstå att när man är yngre än 25-26, så är man *oftast* på en annan plats i livet än vad en person på 30+ är. Jag har ganska svårt att se att Charlie och Jennifer skulle bli ett par som håller. Jag undrar verkligen vad de ser hos varandra, mer än då fysisk attraktion (i alla fall ifrån Jennifers sida). Lyraolissy är alltså inte helt fel ute, enligt min mening. Dessutom undrar jag varför man måste påstå att någon är på ett barns/tonårings nivå, bara för att den uttrycker en åsikt (som inte varit något personligt påhopp).

Tveksam till Charlie och Jennifer jag också, men det kanske beror på att jag VILL (läs: kräver!) att hon ska gilla David. Och att han ska slippa alla tv-kameror och att trängas med Brandon och Charlie och få bara känna sig trygg i läget och bli helt rätt.

Hoppades så att han skulle bara släppa loss riktigt i går när de hade sitt snack, kliva fram och krama Jennifer länge och innerligt, se henne djupt i ögonen och viska något hett och passionerat. Lite blev det men inte riktigt hela vägen. Och så gick Charlie om, kändes det som. :(

Vad tycker ni om de andra bönderna då? Nils verkar det ju gå bra för, från ingenstans. Men de verkade ha en schysst kemi, det lilla man såg! Dock var det för lite av katten Kråkan också i detta avsnitt. Skärpning! :mad:

Vem fan är Nils då? :confused:

Skånske Nils, från "bonusbönderna" på Tv4play. (en sann BSF-nörd följer även dessa!)

image.php

Vad tycker ni om de andra bönderna då? Nils verkar det ju gå bra för, från ingenstans. Men de verkade ha en schysst kemi, det lilla man såg! Dock var det för lite av katten Kråkan också i detta avsnitt. Skärpning!
Jag tycker att ju mer en ser av tvillingarna dessto coolare framstår båda på sina egna sätt och vis. :D Dock upplever jag att Kråkans ägare framstår som något dryg ju längre en får följa honom :( Tråkigt för jag älskar Kråkan, hans hus och tyckte att han verkade rätt cool från början.

Nu har jag äntligen fått tid att se avsnittet, OCH läsa i tråden. :D

Ni har redan skrivit det mesta. Per känns som att han fått känslor för Carola, men inte har råg i ryggen nog att säga det till de andra.

Jennifer, jag önskar jag var som Jennifer. Älskar hennes raka sätt. Är dock mycket misstänksam mot Charlie, och vill, vill, vill att David ska riva ner sin mur och visa känslor.

Sigrid verkar ju enbart vilja ha sex? Stör mig på henne mer och mer. :o

Erik är plump. Linnea är i alldeles fel program, hon mår ju inte bra av situationen. Jag kan mycket väl tänka mig in i hur hon känner, jag hade säkert kunnat vara likadan när jag var 21. Men min sexåriga kusin har samma taktik, att börja grina så fort hon inte får som hon vill. :angel:
Jag förstår faktiskt My. Visst, Erik hade inte behövt komma med förslaget på dubbelsängen från början. Men nu gjorde han det, och det är klart My blev besviken? Varför ska hon straffas för att Linnéa tar till gråten så fort hon får en chans? Men My är värd något bättre, så Erik och Linnéa kan välja varandra.

Det känns som om Jennifer är lite frustrerad på David. Vid deras samtal skrek jag rätt ut
- Men kyss henne då!
Inget hände :(.
Kanske därför hon "släppte allt" med Charlie och börja gulla där.
Självklart kan en 25åring finna kärleken i en 34 åring med barn. Däremot tycker jag inte Charlie känns helt äkta. Var tvungen att googla honom lite snabbt :cool:. På Facebook står det ju Bonde söker fru direkt på hans sida. Och på onsdagar har han lagt ut inlägg om att "nu är det dags igen" typ. Hade han bara vart där för Jennifers skull så behöver han väl inte jaga tittare?

Ni har redan skrivit det mesta. Per känns som att han fått känslor för Carola, men inte har råg i ryggen nog att säga det till de andra.

Jennifer, jag önskar jag var som Jennifer. Älskar hennes raka sätt. Är dock mycket misstänksam mot Charlie, och vill, vill, vill att David ska riva ner sin mur och visa känslor.

Erik är plump. Linnea är i alldeles fel program, hon mår ju inte bra av situationen. Jag kan mycket väl tänka mig in i hur hon känner, jag hade säkert kunnat vara likadan när jag var 21. Men min sexåriga kusin har samma taktik, att börja grina så fort hon inte får som hon vill. :angel:
Jag förstår faktiskt My. Visst, Erik hade inte behövt komma med förslaget på dubbelsängen från början. Men nu gjorde han det, och det är klart My blev besviken? Varför ska hon straffas för att Linnéa tar till gråten så fort hon får en chans? Men My är värd något bättre, så Erik och Linnéa kan välja varandra.

Tror absolut inte att Linnéa gråter strategiskt.

EXAKT såhär tänker jag också! Huvudet på spiken @Kiwifrukt :bow:

Fast direkt efter hon har orsakat säng-dramatiken så Erik måste gå och prata med My om det så ser hon väldigt självbelåten ut.

Det där leendet hade vi väldigt delade meningar om hemma i tvsoffan också. Jag såg ett obekvämt leende från någon som själv tyckte att situationen var obekväm och skämdes lite över hur hon reagerade. Ett skratt/leende behöver inte alltid betyda att man är glad/nöjd. Det kan också komma när man inte riktigt vet hur man ska hantera en jobbig situation.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama