Bonde söker fru 2016

Den här tråden fick mig att titta :o.

Fattar inte alls inställningen till Linnéa här. Jag har typ noll tålamod med svartsjuka och drama men har ändå förståelse för att hon tycker att det blir jobbigt. Tycker mycket är att Erik beter sig så puckat. Det här med sängarna, är det inte rätt självklart att han borde ha valt en enkelsäng direkt?! Tycker My verkar lite knepig också, hennes reaktion på att han sen tog en enkelsäng. På My lät det ju som att han valde att dela säng med Linnéa istället :confused:, när jag fattade det som att han bara gjorde vad han borde ha gjort från början: tog en enkelsäng. Tycker Erik verkar ganska mesig med som inte kan säga till My att det var klantigt av honom och att han borde valt enkelsäng direkt, istället för att sitta och hålla med henne.

Tror inte alls det behöver vara så att Linnéa är så svartsjuk av sig annars, men den där situationen är ju speciell eftersom några faktiskt ska väljas bort.

Sen hans kommentar till Linnéa att hon inte prickar alla kriterier :banghead: :wtf:.

Den här tråden fick mig att titta :o.

Fattar inte alls inställningen till Linnéa här. Jag har typ noll tålamod med svartsjuka och drama men har ändå förståelse för att hon tycker att det blir jobbigt. Tycker mycket är att Erik beter sig så puckat. Det här med sängarna, är det inte rätt självklart att han borde ha valt en enkelsäng direkt?! Tycker My verkar lite knepig också, hennes reaktion på att han sen tog en enkelsäng. På My lät det ju som att han valde att dela säng med Linnéa istället :confused:, när jag fattade det som att han bara gjorde vad han borde ha gjort från början: tog en enkelsäng. Tycker Erik verkar ganska mesig med som inte kan säga till My att det var klantigt av honom och att han borde valt enkelsäng direkt, istället för att sitta och hålla med henne.

Tror inte alls det behöver vara så att Linnéa är så svartsjuk av sig annars, men den där situationen är ju speciell eftersom några faktiskt ska väljas bort.

Sen hans kommentar till Linnéa att hon inte prickar alla kriterier :banghead: :wtf:.

Jag håller med, jag tycker att det är Erik som hanterar situationen dåligt. Linnéa verkar ju väldigt känslig, men jag tycker också att hon är modig! Det är ju en idiotisk idé att dra lott om sängplats när det finns enkelsängar, som gjort för att någon ska bli ledsen. Erik känns överlag väldigt okänslig i sina kommentarer, som att allt bara handlar om honom och att han ska få bekräftelse. Jag hade blivit så totalt avtänd av kommentaren om kriterierna.
My gillade jag förut men när hon sa typ "äh, tjejer!" och fnös ändrade jag uppfattning.

Jag skulle vilja se lite fler "riktiga" bönder, alltså de som har spannmåls- eller mjölkproduktion hädanefter.

Halvt OT; Oj, vilken snäv definition.

Varför är man inte bonde om man lever på en gård långt ute på landet och brukar och lever av det marken ger, med eller utan djur?

För mig handlar programmet mer om personer som lever utanför stan, jobbar väldigt mycket hemma med lite tid att träffa folk utanför gården, som bestämt vill fortsätta leva på gården men söker någon att dela livet med.

Jag håller med, jag tycker att det är Erik som hanterar situationen dåligt. Linnéa verkar ju väldigt känslig, men jag tycker också att hon är modig! Det är ju en idiotisk idé att dra lott om sängplats när det finns enkelsängar, som gjort för att någon ska bli ledsen. Erik känns överlag väldigt okänslig i sina kommentarer, som att allt bara handlar om honom och att han ska få bekräftelse. Jag hade blivit så totalt avtänd av kommentaren om kriterierna.
My gillade jag förut men när hon sa typ "äh, tjejer!" och fnös ändrade jag uppfattning.
Fast My hanterade ju situationen med sängarna på ett bra sätt! Och hon som hon berättade för Erik när de satt och snackade; vad hade han gjort om hon också hade börjat gråta och ha sig? Apropå Linnea, är man så känslig så är kanske ett dejting-tv-program knappast det bästa stället att vara med i.
Men Erik är ju en sån toffel så man blir irriterad, vågar inte stå för vad han tycker eller har sagt eller gjort. Så tröttsamt!

Jag har sagt det förut men måste igen! Gillade Jennifer redan från början, men blir mer och mer imponerad, jag vill bli kompis med henne :D Hon verkar så himla rak och konkret samtidigt som hon är ödmjuk och gullig. Hon försöker verkligen lära känna killarna och analyserar dem väldigt bra. Jag hade nog haft svårt att sortera och vara så Bright i situationen som hon verkar vara. Jag tycker att hon passar bäst med Charlie, de har kemi. :love:

Halvt OT; Oj, vilken snäv definition.

Varför är man inte bonde om man lever på en gård långt ute på landet och brukar och lever av det marken ger, med eller utan djur?

För mig handlar programmet mer om personer som lever utanför stan, jobbar väldigt mycket hemma med lite tid att träffa folk utanför gården, som bestämt vill fortsätta leva på gården men söker någon att dela livet med.
Som Bukebonden som söker fru :)

Älskar mina barn lite extra att dom somnade innan kl 20 igår :D

Per: Visst sa han att det varit en hela tiden och det gör det svårt att umgås med de andra. Men jag kan då inte se vem det är :confused: Han visar och gör ju ingenting. Som någon annan skrev så verkar han ångra att han sökte till programmet.

Jennifer: Är det bara jag som har svårt för Charlie? :o Är faktiskt tveksam till att han var helt ärlig om det där med av vilken anledning han var med. Hoppas David kan hoppa över den där muren och visa henne lite passion så hon tar honom :D Gillar Jennifer mycket! Hon är rak och ärlig och sånt gillar jag!

Sigrid: Såg inte så mycket från hennes gård igår men Anders växer mer och mer för mig.

Erik: Han kommer ju välja Linnéa det märks lång väg. På något sätt kan dom nog passa ihop faktiskt. Men det var ingen snäll kommentar att säga att hon inte uppfyller alla kriterier :wtf: Måste finnas ett annat sätt att säga det på.

Sen måste jag säga: Stefan och Hanna :love::love::love: Fortfarande mina favoriter och så himla gulliga!

Något mer än ett ligg får jag det inte till .... Ju mer jag tittar på programmet desto mer uppfattar jag det som om Erik är lite förvirrad och frustrerad över situationen. Inte så konstigt, han är ung, och vet kanske inte riktigt vad han vill och hur han ska tackla detta. Sen är han väl också glad över att vara omsvärmad ...

Erik verkar mest bekräftelsekåt, och feedar på vem som trånar mest efter honom.

Och Linnea? Dörrmatta så man ville gråta över hennes reaktion när Erik berättade att hon "inte kunde bockas av på alla hans kriterier"

Så kvinnan är till för att behaga mannen och uppfylla alla hans kriterier. Så fint, så romantiskt och sån underbar kärlek :love: Eller inte :down:

Erik verkar mest bekräftelsekåt, och feedar på vem som trånar mest efter honom.

Och Linnea? Dörrmatta så man ville gråta över hennes reaktion när Erik berättade att hon "inte kunde bockas av på alla hans kriterier"

Så kvinnan är till för att behaga mannen och uppfylla alla hans kriterier. Så fint, så romantiskt och sån underbar kärlek :love: Eller inte :down:
Ja det var ju ett par jäkligt dumma meningar där. Nu när Sigridaffären kommit ut på TV hade det varit intressant att få veta om han berättat för den han valde.

Sitter Sigrid och säger till grabbarna att hon vill att de sliter av henne kläderna och tar henne på köksbordet i nästa avsnitt? :laugh: .....eller har jag drömt :confused::o jag var påväg från tvn och tyckte jag hörde det o gick o fnissade hemma ensam :D

pang.. tjong!

Bonde söker fru är en dokusåpa.
Min kille blev intervjuad av tv teamet . de var hemma här. Ja innan jag bodde här när han var singel.
De frågade om allt. Allt. Om han var oskuld hur många han haft sex med.
Han var alldeles för normal och skulle bara lyfta kåtblicken på krogen sa dom.
De letar underhållare enbart.
Som linnea sa . de är spelpjäser för underhållning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama