Bonde söker fru 2016

Och jag som inte har tillgång till tv ikväll utan måste vänta tills lunchen på jobbet och se ikapp. Jäkla renoveringshus.

Efter förra omgången har jag lite mer sympati för Per. Hade ju höga förväntningar på honom att det skulle hända lite mer/vara lite roligare men det utmynnade ju till ingenting.

Jennifer bara växer och växer. Vilken härlig människa. Hoppas verkligen David får vara kvar och kommer till skott.

Erik har jag svårt för vilket gör attj ag gärna gör något annat när han visas.

Men åhh jag får läsa här och vänta tills imorgon med att se det :D

Då var det dags ikväll igen. Vad tror ni händer? Cliffhangern från förra veckan hos Sigrid, säger hon det jag tror att hon säger? Och kommer Per vara karl nog att säga till sina damer om det är så att det ändå bara är Carola han vill fortsätta träffa?
Jag tror inte Sigrid tänder ordenligt på någon av killarna. Hon väljer nog ingen i slutändan.

Och jag tror det finns känslor mellan Sigrid och Erik som de försöker kväsa.

Det här är mina teorier för kvällens avsnitt, inget hemligt men lägger i spoiler för säkerhetsskull:

Sigrid skickar hem Anders eller alla tre om det är dags för val. Erik skickar hem Lina om det är dags för val. Per blir ledsen när Annelie och hon som inte är Carola (minns inte vad hon heter) väljer att åka hem, fast han egentligen bara vill ha Carola ändå. Kanske vill Carola också åka hem. Jag tror inte på känslor mellan Sigrid och Erik fortfarande, i så fall inte från Eriks sida.

Efter att ha läst länkarna som @swemale lagt in (tack!) så har min bild av Sigrid tyvärr förstärkts... hoppas att hon vänder det till något positivt ikväll. Hon är snygg och det framstår som om hon vet vad hon vill - och det kanske hon gör. Hon har ju varit tydlig med, ända från slottet, att hon vill ha en passionerad älskare till sin gård. Men vill hon ha ett verkligt förhållande? Jag tycker att hon valt fel forum för ett ligg eller två... :devil:

Per - gäsp :meh: Där önskar jag att dom visade lite mer av det som sker på gården. Det dom visar kan ju bara inte vara "det bästa"... då är det illa :cautious:

Jennifer - Åååå vad jag vill att hon väljer David för ett fint och varaktigt förhållande :heart Jag tror att han kan ge henne allt det hon vill bara tv-teamet försvinner från gården!

Erik - orkar inte se hans och hans tjejers tjaffs snart. Linnea är tjejen för han om hon verkligen vill ha han så mycket. My och Lina borde åka hem på egen begäran...
Han framställdes så mogen och ville få ut ett seriöst förhållande trots sin ålder. Tyvärr så visar det sig att han är så omogen som bara en 21-årig kille kan vara... :angel:

Nåja, det ska bli spännande att se denna såpa ikväll i alla fall :p:D

Tveksam till Charlie och Jennifer jag också, men det kanske beror på att jag VILL (läs: kräver!) att hon ska gilla David. Och att han ska slippa alla tv-kameror och att trängas med Brandon och Charlie och få bara känna sig trygg i läget och bli helt rätt.

Hoppades så att han skulle bara släppa loss riktigt i går när de hade sitt snack, kliva fram och krama Jennifer länge och innerligt, se henne djupt i ögonen och viska något hett och passionerat. Lite blev det men inte riktigt hela vägen. Och så gick Charlie om, kändes det som. :(

Vad tycker ni om de andra bönderna då? Nils verkar det ju gå bra för, från ingenstans. Men de verkade ha en schysst kemi, det lilla man såg! Dock var det för lite av katten Kråkan också i detta avsnitt. Skärpning! :mad:

Jag måste säga att jag gillar bonden Joakim (kommer för ögonblicket inte ihåg var han bor, men någonstans på västkusten??). Jag gillar att han inte har någon brådska, och inte vill "hoppa på direkt", utan känna sig lite för. Gå ut med tjejen först, innan det blir "en grå vardag". Varför åka hem till varandra på en gång, om man inte måste (som med de bönder som måste bjuda hem fyra)? Sen verkar han vara allmänt glad och trevlig, av det man sett.

Om Jennifer och David: det verkar som om hon, liksom du (vill att hon ska göra), VILL känna en fysisk attraktion till honom, och på alla sätt försöker få honom att göra/visa något så att hon ska känna det. Men det går ju inte att göra om någon annan och att "programmera om " sig själv. Hon är ju mer attraherad av Charlie, verkar det. Då är det så.

Jag tycker att ju mer en ser av tvillingarna dessto coolare framstår båda på sina egna sätt och vis. :D Dock upplever jag att Kråkans ägare framstår som något dryg ju längre en får följa honom :( Tråkigt för jag älskar Kråkan, hans hus och tyckte att han verkade rätt cool från början.

Men Kråkan får kanske sin ägare att framstå som mer positiv?? ;)

Det känns som om Jennifer är lite frustrerad på David. Vid deras samtal skrek jag rätt ut
- Men kyss henne då!
Inget hände :(.
Kanske därför hon "släppte allt" med Charlie och börja gulla där.
Självklart kan en 25åring finna kärleken i en 34 åring med barn. Däremot tycker jag inte Charlie känns helt äkta. Var tvungen att googla honom lite snabbt :cool:. På Facebook står det ju Bonde söker fru direkt på hans sida. Och på onsdagar har han lagt ut inlägg om att "nu är det dags igen" typ. Hade han bara vart där för Jennifers skull så behöver han väl inte jaga tittare?

Fast .... hur skulle Jennifer ha reagerat på en kyss ifrån David?? Är man inte attraherad (vilket hon inte verkar vara på det sättet) vill man väl inte ha någon kyss? Så jag kan förstå att han inte bara hoppar på henne så där ...

Men Kråkan får kanske sin ägare att framstå som mer positiv?? ;)
Haha ja! Verkligen :D

Nä alltså, efter förra veckans klipp med honom så tykte jag ändå att han återgick till att verka så cool som han var i början :D Han fick liksom mer utrymme att resonera och det var fint (det är fö i Ullared som Kråkan och han bor :D )

Haha ja! Verkligen :D

Nä alltså, efter förra veckans klipp med honom så tykte jag ändå att han återgick till att verka så cool som han var i början :D Han fick liksom mer utrymme att resonera och det var fint (det är fö i Ullared som Kråkan och han bor :D )

Ullared minsann`?? Ännu en sak som talar till hans fördel ;) Ja, det är ju så att bönderna faller offer både en och flera gånger för TV4:s begränsade format, och urval (som väljs efter vilka scener som skapar flest/starkast reaktioner). Därför kan en och samma bonde en gång framstå som dryg och otrevlig, men en annan gång framstå som trevlig, glad och generös.

Nu har jag varken läst Lindas blogg eller Expressen ... kände bara att jag inte vill uppmuntra årets program mer än jag gör. Men läst kommentarerna här har jag gjort. Och jag är (fortfarande) inte så lite gramse på Sigrid och Erik faktiskt. Bjuda hem folk till sina gårdar (där en del måste åka långt, och dessutom med mer eller mindre höga förväntningar) när man har någon annan i tankarna ... det är att luras. Fara med osanningar (som uppenbarligen Erik gjort i pressen) och hetsa brevskrivarna till att visa känslor och "hoppa på dem" (som både Sigrid och Erik gjort) .... nej, fy vad dålig stil.
Ja, vi får se om det är produktionen som vill upphaussa något, eller om de faktiskt inte gjort en höna av en fjäder den här gången. Jennifer har ju förklarat flera gånger att de inte överdrivit saken, och hon är nog den jag tror mest på i nuläget.

Får se hur det går för Jennifer och Per ikväll, är mest intresserad av dem faktiskt nu. Hos Per åker väl Annelie och Annette hem idag. Om Per vågar säga sanningen, förstås, det vet man ju inte.

Jag tror inte Sigrid tänder ordenligt på någon av killarna. Hon väljer nog ingen i slutändan.

Och jag tror det finns känslor mellan Sigrid och Erik som de försöker kväsa.

Ja ... undrar bara vad Erik och Sigrid har gemensamt, förutom fysisk attraktion och kanske liknande uppväxt? Men mognadsmässigt måste de ju vara långt ifrån varandra ... eller kanske inte ....

Då var det dags ikväll igen. Vad tror ni händer? Cliffhangern från förra veckan hos Sigrid, säger hon det jag tror att hon säger? Och kommer Per vara karl nog att säga till sina damer om det är så att det ändå bara är Carola han vill fortsätta träffa?
Spännande! Är det Jennifer och Sigrid som ska skicka hem? Jag hoppas Per kommer våga visa eller säga något men är tveksam till att så kommer ske.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30