Bonde söker fru 2016

Alltså, Eriks tanke med att ta ut Linnea i skogen för att visa henne de fina träden och löven. :rofl: Så himla märklig anledning. Dejten i övrigt var ju inget att hurra för heller, snacka om obekväm stämning. Stör mig också på att det alltid är tjejerna som ska ta för sig, men han gör ju inget själv. Nej, jag gillar inte alls Erik.

Och Linnea anser att det är bra att vara svartsjuk för då är det ju känslor på riktigt! Herregud!

Nej ... snarare är det så att man vill ha någon för sig själv. Vilket till viss del väl är normalt i början på ett förhållande innan man är riktigt säker på den andra. Eller så beror det på att man är osäker på om man duger eller inte.

Fattar inte riktigt varför Erik vill ha My kvar när han verkar ha bestämt sig?

Nej ... snarare är det så att man vill ha någon för sig själv. Vilket till viss del väl är normalt i början på ett förhållande innan man är riktigt säker på den andra. Eller så beror det på att man är osäker på om man duger eller inte.

Fattar inte riktigt varför Erik vill ha My kvar när han verkar ha bestämt sig?
Fast hon sa ju det rakt ut!

Alltså, Eriks tanke med att ta ut Linnea i skogen för att visa henne de fina träden och löven. :rofl: Så himla märklig anledning. Dejten i övrigt var ju inget att hurra för heller, snacka om obekväm stämning. Stör mig också på att det alltid är tjejerna som ska ta för sig, men han gör ju inget själv. Nej, jag gillar inte alls Erik.
Jag skrattade högt för mig själv där :rofl:

Bertil tog dumpen som en....tonåring.

Ja .... men kan man vara tjosan och hejsan eller "jag önskar dig all lycka"-attityden när någon man är förtjust i just har dumpat en? Gör du så? Nej, jag tycker att det är helt normalt med lite ilska och besvikelse. Inom rimliga gränser ...

Skämskudden hade behövts under Eriks och Linneas dejt. Inte för den tryckande tystnaden, för den kan jag förstå, utan för de inklippta replikerna och hånglandet. Eriks uttalande om hur han lyckats med dejten med Linnea, och hur trevligt det skulle vara att få samma resultat med My kändes bara :yuck:

Hos Per var det segt, men skönt att kvinnorna till slut tog tag i saken.

Jennifer framstår verkligen som en superhärlig person! Jag säger som ett gäng andra här: jag vill ha henne som kompis! :DOch under deras pusskalas behövdes ingen skämskudde - det såg bara mysigt ut. Tycker att hon och Charlie (heter han väl? Fick tillfälligt hjärnsläpp) verkar passa bra ihop, men David och hon skulle säkert också kunna passa bra ihop om han slapp tv-teamet och vågade visa känslorna. Brandon störde jag mig på i början av serien men han har vuxit senaste veckorna och jag kände verkligen för honom när han inte blev vald.

Hos Sigrid tyckte jag verkligen synd om Anders, Rickard och Sigrid. Bertil kändes lite tonårsaktig, som någon sa. Men hos de andra märktes verkligen en äkta besvikelse. Och Sigrid verkade verkligen ledsen över att hon kände som hon kände. Det blir spännande nästa vecka!

Ja .... men kan man vara tjosan och hejsan eller "jag önskar dig all lycka"-attityden när någon man är förtjust i just har dumpat en? Gör du så? Nej, jag tycker att det är helt normalt med lite ilska och besvikelse. Inom rimliga gränser ...

Vem har pratat om tjosan hejsan? Nu överdriver du väl ändå? Men att köra som en stolle på en gård full av djur och den attityden han hadde, som att kalla killen hon ville dejta för "snubben" i nedlåtande ton...nä. Anders och Rickard tog det skitsnyggt. Som mogna människor. Odsen för att bli kvar är ju från början små och det vet man om.

Bertil tog dumpen som en....tonåring.
Jag förstår att man blir besviken, men hans sätt att visa det på blev bara märklig. Hans sätt att uttrycka sig och rallykörandet ut från gården.
Jag är svartsjuk men ser det som positivt:eek:
Den kommentaren kändes bara :banghead: Och att hennes vänner ser det också som en "sund svartsjuka" eller vad hon sa? Mm, säkert.

Vem har pratat om tjosan hejsan? Nu överdriver du väl ändå? Men att köra som en stolle på en gård full av djur och den attityden han hadde, som att kalla killen hon ville dejta för "snubben" i nedlåtande ton...nä. Anders och Rickard tog det skitsnyggt. Som mogna människor. Odsen för att bli kvar är ju från början små och det vet man om.

Visst ... men alla är inte lika. En del vill inte visa sina känslor, men andra gör det tydligare. "Tonåring" använde väl du också lite nedlåtande, tyckte jag. Visst ska man köra lugnt på en gård med en massa djur. Det har du helt rätt i.

Visst ... men alla är inte lika. En del vill inte visa sina känslor, men andra gör det tydligare. "Tonåring" använde väl du också lite nedlåtande, tyckte jag. Visst ska man köra lugnt på en gård med en massa djur. Det har du helt rätt i.
Ska alla nio ratade hos varje bonde leva ut sina frustrationer i rutan blir det ett lätt obehagligt program.
Ja jag var nedlåtande för jag tycker han beter sig illa åt. På vilket sätt har den "ny snubben" förtjänat det? Eller Sigrid för den delen...

Fast .... hur skulle Jennifer ha reagerat på en kyss ifrån David?? Är man inte attraherad (vilket hon inte verkar vara på det sättet) vill man väl inte ha någon kyss? Så jag kan förstå att han inte bara hoppar på henne så där ...

Jag tror visst hon är attraherad av honom. Eller åtminstone var (om det bara är Charlie som gäller nu). Hon prata väl om (nu snackar vi ju förra veckans avsnitt så minns inte så noga) att hon vill att han våga mer och så vidare. Jag tycker det kändes som att hon ville att något mer skulle hända där. Och eftersom det inte blev nått där så blev det istället med Charlie för det kändes som hon behövde närhet och släppa taget lite

Erik verkar vilja "testa" My ordentligt på deras dejt också. Undra vad Linnea kommer tycka om det när hon ser programmet i efterhand :p (om det är hon som blir kvar)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern