Bonde söker fru 2016

I alla fall Anneli hade ju lika mycket skäl att "burna" hem från Per, en sak att de har valt att komma dit från början och att ingen vet riktigt hur det utvecklar sig. Men när hon frågade uttryckligen om han ville att hon skulle komma tillbaka efter sonens student, det kändes inte schysst mot henne att inte kunna fatta ett beslut och stå för det där och då.

Hon skulle ju ändå flänga till och från Jämtland och verkade ta hans svar då som att "jo, säger han att han vill att jag ska komma tillbaka hela den vägen så skulle han inte bara slänga ur sig det om han inte seriöst kände att det kan bli något". En ganska rimlig tolkning. Men ändå verkar det vara just det han gjorde. Både hon och Anette tog det ju väldigt snyggt inför kamerorna i alla fall.

Sedan är det fortfarande ett frågetecken vad Per och Carola egentligen finner hos varandra, mer än att han tycker att hon ser bra ut. Men man får väl tro att de pratat något med varandra när inte kamerorna är med. Och att de har några beröringspunkter som personer också.

Erik och Linnea får man ju också hoppas har pratat något med varandra när inte kamerorna är med. Att bara pussas och hångla bort varje stund av pinsam tystnad för att det inte finns något annat gemensamt att göra eller diskutera, kan ju annars ha en tendens att bli rätt tröttsamt efter ett tag.

Eriks uttalande om hur han lyckats med dejten med Linnea, och hur trevligt det skulle vara att få samma resultat med My kändes bara :yuck:
Spot on! Helt genomvidrigt uttalande verkligen!

Och angående hos Sigrid så tycker jag att det ändå var bra att hon sa som det var (till skillnad från hur Per hanterat det :grin: ) även om det kändes rätt onödigt att dra in någon ny och prata om det. Synd dock, om än inte oväntat, för både Anders och den andra killen (som inte är Bertil) har varit trevliga att kika på under säsongen.

Och förutom den stora besvikelsen när inte Kråkan var med, så blev jag himla glad av dagens nät-bönder. Nils verkar ju hittat en riktig pärla, Hanna känns ändå som en trevlig tjej och kommande dejten för Joakim såg så himla himla fin ut! :love:

Och förutom den stora besvikelsen när inte Kråkan var med, så blev jag himla glad av dagens nät-bönder. Nils verkar ju hittat en riktig pärla, Hanna känns ändå som en trevlig tjej och kommande dejten för Joakim såg så himla himla fin ut! :love:

Ja! Nu hejar vi bara på tvillingarna också! Har inte trott så mycket på Hannas intresse men Andreas verkar "lagom" enveten och mysig och hon har ju inte sagt upp kontakten ännu, så vem vet? Hon verkar kanske lite väl överväldigad över hur "konstigt" det var att komma ut i lagården, hon måste ju ändå ha bildat sig någon uppfattning om hon skriver till någon i Bonde söker fru? Men hoppas det slutar lyckligt för dem allihop. :)

Jag gillade inte riktigt hon med röda håret tidigare men tyckte hon var bra idag när hon snackade med Per :bow:. Ifrågasatte att han sagt att hon skulle komma tillbaka och sen bara skötte avskedet snyggt.

Bertil :banghead: fånigt agerat, men typ som förväntat tycker jag.

Jag gillade Lina (?) bäst av tjejerna på Eriks gård, och tycker hon gjorde rätt i att dra därifrån :angel:.

I alla fall Anneli hade ju lika mycket skäl att "burna" hem från Per, en sak att de har valt att komma dit från början och att ingen vet riktigt hur det utvecklar sig. Men när hon frågade uttryckligen om han ville att hon skulle komma tillbaka efter sonens student, det kändes inte schysst mot henne att inte kunna fatta ett beslut och stå för det där och då.

Hon skulle ju ändå flänga till och från Jämtland och verkade ta hans svar då som att "jo, säger han att han vill att jag ska komma tillbaka hela den vägen så skulle han inte bara slänga ur sig det om han inte seriöst kände att det kan bli något". En ganska rimlig tolkning. Men ändå verkar det vara just det han gjorde. Både hon och Anette tog det ju väldigt snyggt inför kamerorna i alla fall.

Sedan är det fortfarande ett frågetecken vad Per och Carola egentligen finner hos varandra, mer än att han tycker att hon ser bra ut. Men man får väl tro att de pratat något med varandra när inte kamerorna är med. Och att de har några beröringspunkter som personer också.

Erik och Linnea får man ju också hoppas har pratat något med varandra när inte kamerorna är med. Att bara pussas och hångla bort varje stund av pinsam tystnad för att det inte finns något annat gemensamt att göra eller diskutera, kan ju annars ha en tendens att bli rätt tröttsamt efter ett tag.
Å andra sidan...
Hur lätt är det att sitta och prata personligt när en har en kamera upptryckt i ansiktet?

Jag gillade inte Erik från start och det blir ju inte bättre. Linnea har jag också svårt för blev inte heller bättre av dagens avsnitt. TV vinklar javisst och ingen av dem framställs direkt smickrande. Linnea gör allt för att vara så som Erik vill att hon ska vara Usch, usch, usch.

Åh vad jag tyckte synd om Brandon även om man hade det på känn. I början var han ju bara för mycket men med lite förståelse så har han också växt och det gjorde ont i hjärtat av at se honom så upprörd.

Anders gillade jag bara mer och mer. Tyckte Sigrid skötte det bra som skickade hem alla dock tycker jag som övriga att hon inte behövde ta upp en ny brevskrivare.

Per verkar ha haft det otroligt jobbigt och tycker det är konstigt att TV valt att knappt visa Carola då det verkar som om de funnit varandra ganska tidigt. Nu blev det ju stiltje på allt. Gillade också hur tanterna skötte det hela :)

Starkt gjort men såklart jobbigt för Sigrid. Jag tycker hon gjorde rätt men förstår att killarna blev besvikna. Hoppas han Pål eller vad han hette är den rätta för henne. Hon vet vad hon vill ha och gör rätt i att inte nöja sig med mindre.

Bra av damerna hos Per att ställa honom mot väggen! Han verkar så obekväm med situationen så det var nog skönt för alla parter att det blev så nu.

Jag erkänner att Charlie och Jennifer är supergulliga! Men hoppas fortfarande mer på David.

Bra av Lina att åka hem själv. De andra verkade ju nöjda också. Jag missade an del av Linnéa och Eriks date då dottern behövde hjälp på toa. Men av det jag såg så verkade det lite stelt.

Men det var väldigt mycket känslor i det här programmet och jag som blivit så himla blödig sen jag fick barn satt med tårarna i ögonen hela tiden haha :p

Modigt av Sigrid att ta upp problemet, men håller med om att det var barnsligt agerat av Bertil. Han var ju dessutom den som stack ut mest av hennes killar, han borde nästan känt att det fanns mest frågetecken kring honom. Rikard och Anders är ju i så fall i mer liknande livssituationer som Sigrid.

Vad det hettade till mellan Per och Carola, varför har inte tv4 visat nått sånt innan alls? Modigt även av Pers tjejer att ta upp problemet med honom, kanske mindre modigt av Per själv som inte sagt någonting.

Jag hoppas fortfarande på att det ska hetta till mellan Jennifer och David, men har hon fastnat ordentligt för Charlie hoppas jag att han är seriös och inte bara mediakåt. Hon är värd en riktig man, så då hoppas jag Charlie kan uppfylla den rollen.

Erik blir jag bara arg på. Han skulle vara så himla mogen och vuxen, men beter sig som en fjortonåring. Låter ju som att han tänker gå all in med My också, och det tror jag INTE Linnéa tänker sig alls. Hon tror nog det här är klappat och klart. Blir mörkrädd av Linnéas uttalanden om bröllop, barn och sin "positiva" svartsjuka, det är ju fruktansvärt om hon gör om sig för att passa honom. Vad gör han för att underlätta för tjejerna? Ingenting. Och blev det Linnéa han valde, hur tacklar hon då situationen nu när hon ser/hör Erik i tv?

Starkt gjort men såklart jobbigt för Sigrid. Jag tycker hon gjorde rätt men förstår att killarna blev besvikna.

Fast hur jobbigt kan det vara att göra andra besvikna, när den stora utgångspunkten är åtrå och passion och öppet meddela att drömscenariot är ; "Slit av mig kläderna och ta mig på bordet!" inför brevskrivarna och hela svenska folket?

Nä, jag tror inte hon tyngs av något samvetskval över detta. Ingen lång stund iaf.

Jag tycker också Bertil reagerade ganska omoget, men jag kan till viss del känna igen mig i känsloyttringar på det där sättet, för att det var en kille med mycket känslor är ju inget tvivel - han sa ju allt med ögonen hela tiden (ja jag gillade hans ögon :love:).
Men om han blev så där arg över Sigrids agerande att skicka hem alla (och dessutom ha osmakligheten att berätta om en NY snubbe :meh:) så undrar jag hur han känner när händelsen med Erik blev offentlig... :nailbiting: Han har nog inte så mycket gott att säga om Sigrid längre ;)
Nä, dåligt Sigrid, dåligt :down:

Jag tycker nog att Sigrid kunde ha utelämnat att hon skulle ta dit en ny direkt efter att hon meddelat att de får åka hem allihop. Kanske inte riktigt rätt läge bara. Även att hon trodde det var jobbigast för henne och Richard kändes lite förminskande av de andras känslor men det kan ju vara konstigt klippt bara. Bertils reaktion var hilarious, han hade verkligen tagit på sig sina stadskläder och sina spetsiga skor och solglasögon och brassade därifrån. "Skön kille".

Erik ger mig kräkkänslor. Dejten verkade jättestel och allt som betydde något var att han fick ha "trevligt" och att han hoppas på en repris med My.

Förvånad över hur nära Per och Carola var, att han gillade henne fattade man ju men inte att de kommit varandra så pass nära.

Att Brandon fick lämna Jennifer var inte oväntat, men tyckte lite synd om honom som blev så ledsen.

Men hallå nu, först pratar ni om hur moraliskt fel det är av Sigrid att INTE berätta om Erik och hennes affär, sen tycker ni att det är OSMAKLIGT av henne när hon väl bestämmer sig för att vara öppen och ärlig om vad som händer?
Modigt av henne att berätta det där och då, istället för att de ska se det på tv senare.

Linnéas uttalanden om svartsjuka var ju märkliga, men pratet om barn och bröllop tycker jag lät väldigt mycket som att hon fick frågor som hon svarade på. T.ex. "Kan du tänka dig att gifta dig i den kyrkan?".

Men hallå nu, först pratar ni om hur moraliskt fel det är av Sigrid att INTE berätta om Erik och hennes affär, sen tycker ni att det är OSMAKLIGT av henne när hon väl bestämmer sig för att vara öppen och ärlig om vad som händer?
Modigt av henne att berätta det där och då, istället för att de ska se det på tv senare.

Skillnaden var väl att det ena hade hänt, det andra hade inte hänt än. Men jag fattar inte varför Erik eller Sigrid skulle berätta nånting om deras natt för allihopa, de kan väl berätta i lugn och ro sen för den de väljer, utan kameror, så det inte blir en överraskning när programmet börjar gå.

Håller med. All cred till henne som är ärlig och uttrycker vad hon vill och hur hon känner. Schysst att hon inte låter dem gå och vänta när hon ändå inte känner något för dem och informerar dem om att hon tänker dejta andra, det hade de ju annars fått se på TV. Hon dejtar ju redan 3-4 stycken på samma gång med deras vetskap liksom.

Angående hennes uttalande om att bli tagen på bordet, så förstår jag hennes känslor. Hon har ju varit riktigt tydlig genom hela programmet att det är viktigt för henne att känna passion och åtrå i en relation. En skitsnygg ärlig kvinna som uttrycker vad hon vill ha, det gillar jag! :)

Linnéas uttalanden om svartsjuka var ju märkliga, men pratet om barn och bröllop tycker jag lät väldigt mycket som att hon fick frågor som hon svarade på. T.ex. "Kan du tänka dig att gifta dig i den kyrkan?".
Tänkte också på igår, att hon var den enda kring bordet som fick den raka frågan "är du kär?".

PS: Såg ni Eriks min när Linda frågade Linnéa om hur hon märkt att Erik tycker om henne tillbaka eller liknande? Han såg inte så glad ut direkt!
Tyckte synd om Brandon igår även om han inte var min favorit. Han försökte sitt allra bästa att verkligen charma Jennifer men det gick inte hela vägen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30