Bonde söker fru 2016

Efter att ha läst länkarna som @swemale lagt in (tack!) så har min bild av Sigrid tyvärr förstärkts... hoppas att hon vänder det till något positivt ikväll. Hon är snygg och det framstår som om hon vet vad hon vill - och det kanske hon gör. Hon har ju varit tydlig med, ända från slottet, att hon vill ha en passionerad älskare till sin gård. Men vill hon ha ett verkligt förhållande? Jag tycker att hon valt fel forum för ett ligg eller två... :devil:

Japp... och vill man nu bli tagen på köksbordet kanske man ska välja ett forum där inte TV kamerorna hela tiden följer efter en.... Tror inte någon av herrarna hade velat bli filmade medan de håller på.... :angel::angel:

Tror också att Sigrid kommer skicka hem alla. Är väl dock mer tveksam till om det är Erik som är anledningen, men känns inte som att hon finner den sexuella attraktionen (som hon verkar tycka är det enda viktiga) hos någon av sina kvarvarande kandidater. Jag säger inte att det inte är viktigt, men riktigt så viktigt att det kan sudda bort allt annat kan jag nog inte tycka att det är.

Både Erik och Jennifer ska väl välja ikväll också? Att Erik väljer bort Lina och att Jennifer väljer bort Brandon känns inte som några högoddsare.

Japp... och vill man nu bli tagen på köksbordet kanske man ska välja ett forum där inte TV kamerorna hela tiden följer efter en.... Tror inte någon av herrarna hade velat bli filmade medan de håller på.... :angel::angel:

Ja, eller ett annat dejtingprogram ... som fokuserar mer på "pang på" och mindre "lära känna". Det är därför jag (trots allt) vill titta på Bonde söker fru, eftersom det inte handlar enbart om sex. Jag tittar för Pers skull ikväll, känner jag. Det andra vill jag inte se egentligen ...

Spännande! Är det Jennifer och Sigrid som ska skicka hem? Jag hoppas Per kommer våga visa eller säga något men är tveksam till att så kommer ske.

Hmm ... Linda sa ju förra gången hos Jennifer att "nästa gång jag kommer tillbaka är det val", vilket inte behöver betyda att det är det idag. Men från Sigrids gård visades det ju att Linda är där och att Sigrid inte känner attraktion till någon. Så Sigrid ska väl välja ...

Det är därför jag (trots allt) vill titta på Bonde söker fru, eftersom det inte handlar enbart om sex.
+1 på den :up:
Tyvärr verkar Tv4 vilja göra BSF mer och mer lik en dokusåpa :yuck::mad:
Jag tycker synd om dom som vill vara med och tror att det ska vara som det var för X antal år sen, dels när dom som bodde på gårdarna gjorde det lite längre, men framför allt hur Tv4 väljer att framställa olika personer.

Humor? Intressen? Yrke? Musiksmak?
De kan väl ha allt utom åldern gemensamt.

Ja, yrket har de ju uppenbarligen gemensamt. Jag har bara så väldigt svårt för att se hur dessa två skulle kunna ha en lång relation och leva tillsammans, och vad Sigrid attraheras av hos Erik. Tvivlar på att han är den som först tagit initiativ och gått fram som en bulldozer ... och det är ju det hon verkar vilja ha???

+1 på den :up:
Tyvärr verkar Tv4 vilja göra BSF mer och mer lik en dokusåpa :yuck::mad:
Jag tycker synd om dom som vill vara med och tror att det ska vara som det var för X antal år sen, dels när dom som bodde på gårdarna gjorde det lite längre, men framför allt hur Tv4 väljer att framställa olika personer.

Ja ... om jag ska säga vad jag tror så tror jag att TV4 visar personerna som de är och beter sig, men att de förstärker det som utmärker deltagarna genom ledande frågor och viss regi(vilket blir glasklart om man tittar på gamla klipp, och helt i enlighet med dokusåpor). Sedan kan deltagarna vara mer eller mindre medgörliga ... för ett par år sen började deltagarna åka hem i större utsträckning, t.ex. Och Ann-Katrin och Marlene gick nog inte att styra över .... (vilket jag ger dem viss cred för, men å andra sidan hände det ju inte så mycket heller). Det beror nog till ganska stor del på hur deltagarna själva är. I år gillar jag brevskrivarna mer än bönderna (alltså av de som får bjuda hem fler brevskrivare) .... de flesta av dem försöker anstränga sig, vilket är mer än man kan säga om bönderna (Jennifer undantaget).

Är det förresten någon som begriper sig på varför Erik ska sitta med vid Jennifers val? (Och jag ändrar mitt förra inlägg: det är klart att Jennifer ska välja idag. Det visade de ju förra gången).

Kan man egentligen känna en riktig passion för någon med fler personer på gården och TV-kameror runt sig? Kan det inte vara så att det kan komma sedan när det blir lugnare runtikring? Förstår inte riktigt att Sigrid har fått för sig att det ska gå så snabbt ....

Men ... Linnea är lite för mycket nu. Prata bröllop och barn redan .... utan att känna honom alls egentligen. Men men Erik gillar det ...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama