Bonde söker fru 2016

Det borde inte komma som en chock att Sigrid kommer fortsätta dejta någon annan efter att de tre killar hon hade kvar åkte hem. Hon vill ju uppenbart ha någon eftersom hon sökt till programmet, och nu fanns det inte med någon av dem, så varför skulle hon inte fortsätta leta? Att bli sur för det är omoget.

I så fall är historien med Erik, eller att hon framhävde Rikards känslor framför de andras, mer att klaga på. Men inte att hon kommer prova lyckan någon annanstans.

Men hallå nu, först pratar ni om hur moraliskt fel det är av Sigrid att INTE berätta om Erik och hennes affär, sen tycker ni att det är OSMAKLIGT av henne när hon väl bestämmer sig för att vara öppen och ärlig om vad som händer?
Modigt av henne att berätta det där och då, istället för att de ska se det på tv senare.
Jag håller med. Jag tycker det var rätt att lägga korten på bordet direkt. Programmet ska ju fortsätta lite till och då med den nya killen så lika bra att vara ärlig och säga det själv.
Sebastian gjorde ju samma saken. Alla vet ju att de kan bli bortvalda och vem som blir vald i stället och på vilket sätt är ju rätt oviktigt egentligen. Ingen har heller blivit lovad något. De är ju bara där för att "dejta och se om något finns"... Och nu gjorde det inte det.

Bertils omognad lyser igenom även i det uttalandet han gjort i aftonbladet.
Han sa inte hej då och han ville att Sigrid skulle tro att han var sur och det gjorde inget om hon blev jätteledsen för det " kunde hon ha".
Han var iaf inte sur nu länger, och det var ju storsint...det har ju bara gått knappt ett halvår :grin:

Charmig kille

Bertils omognad lyser igenom även i det uttalandet han gjort i aftonbladet.
Han sa inte hej då och han ville att Sigrid skulle tro att han var sur och det gjorde inget om hon blev jätteledsen för det " kunde hon ha".
Han var iaf inte sur nu länger, och det var ju storsint...det har ju bara gått knappt ett halvår :grin:

Charmig kille

:rofl: Anders (?) uttalanden om Bertil verkade stämma ganska bra i alla fall :angel:

Ska alla nio ratade hos varje bonde leva ut sina frustrationer i rutan blir det ett lätt obehagligt program.
Ja jag var nedlåtande för jag tycker han beter sig illa åt. På vilket sätt har den "ny snubben" förtjänat det? Eller Sigrid för den delen...

Visst. Men vi vet inget om vad Anders och Rickard gjorde som kanske inte togs med. Jag har inte sett att han har betett sig speciellt illa mot varken Sigrid eller "nya snubben". Att man reagerar lite tycker inte jag är så konstigt, snarare konstigt om man inte gör det ...

Jag tror visst hon är attraherad av honom. Eller åtminstone var (om det bara är Charlie som gäller nu). Hon prata väl om (nu snackar vi ju förra veckans avsnitt så minns inte så noga) att hon vill att han våga mer och så vidare. Jag tycker det kändes som att hon ville att något mer skulle hända där. Och eftersom det inte blev nått där så blev det istället med Charlie för det kändes som hon behövde närhet och släppa taget lite

Ja, hon VILL vara attraherad, men hon är det inte. Tolkar jag det som. Tveksamt om det skulle hjälpa om han blir mer "närgången".

Erik verkar vilja "testa" My ordentligt på deras dejt också. Undra vad Linnea kommer tycka om det när hon ser programmet i efterhand :p (om det är hon som blir kvar)

Ja, frågan är om han gör det, eller det var något regisserat. Jag är osäker. Men vi får se ...

Visst. Men vi vet inget om vad Anders och Rickard gjorde som kanske inte togs med. Jag har inte sett att han har betett sig speciellt illa mot varken Sigrid eller "nya snubben". Att man reagerar lite tycker inte jag är så konstigt, snarare konstigt om man inte gör det ...
ingen har väl knappast tvingat honom att säga detta till pressen? Bara att han gjorde det är omoget. Han dejtade i vadå 2 veckor? och reagerade såhär. Mer creepy än normalt.

Å andra sidan...
Hur lätt är det att sitta och prata personligt när en har en kamera upptryckt i ansiktet?

Lätt och lätt, han är ju ändå +50 år och får förväntas ha skaffat sig någon ryggrad i sitt liv. Jag tycker det är för egoistiskt och kasst att såra någon annan med oärlighet, för att det känns jobbigt för en själv att prata personligt. Och att det kan bli kameror i ansiktet under känslosamma tillfällen, kan ju inte vara en överrumplande händelse om man väljer att vara med i programmet?

Lätt och lätt, han är ju ändå +50 år och får förväntas ha skaffat sig någon ryggrad i sitt liv. Jag tycker det är för egoistiskt och kasst att såra någon annan med oärlighet, för att det känns jobbigt för en själv att prata personligt. Och att det kan bli kameror i ansiktet under känslosamma tillfällen, kan ju inte vara en överrumplande händelse om man väljer att vara med i programmet?
Jag tänkte mest på Erik och Linnea.
Det kan inte vara lätt att sitta och prata personligt framför kameran.
Per skulle ha varit ärligt från start att det va Carola han va intresserad av, men då blir det ju inget program :)

Jo, Linnea och Erik är något mer förlåtna på grund av ungdomligt oförstånd. Men det ÄR väldigt awkward som tv-dejt ändå:
- tystnad
- äta våffla
- blink blink med ögonfransarna
- hångla
- tystnad
- promenera iväg några meter för att titta på alla de fina löven
- tystnad
- hångla
- tystnad
- analys: "hon verkar vara en sån som gillar att ha det trevligt".

Jo, Linnea och Erik är något mer förlåtna på grund av ungdomligt oförstånd. Men det ÄR väldigt awkard som tv-dejt ändå:
- tystnad
- äta våffla
- hångla
- tystnad
- tystnad
- hångla
- tystnad
Jag brukar ha en väldigt hög skämstolerans men där var det kudden upp alltså. Jisses.

Jo, Linnea och Erik är något mer förlåtna på grund av ungdomligt oförstånd. Men det ÄR väldigt awkard som tv-dejt ändå:
- tystnad
- äta våffla
- hångla
- tystnad
- tystnad
- hångla
- tystnad
Jag tyckte det va lite gulligt när Erik sa att han skulle köra samma grej med My eftersom det gick så bra med Linnea.
:laugh:

Jo, Linnea och Erik är något mer förlåtna på grund av ungdomligt oförstånd. Men det ÄR väldigt awkward som tv-dejt ändå:
- tystnad
- äta våffla
- hångla
- tystnad
- tystnad
- hångla
- tystnad
:rofl::rofl::rofl: spot on :D

:rofl: Anders (?) uttalanden om Bertil verkade stämma ganska bra i alla fall :angel:

Jag tänkte exakt samma sak. :D Bertil betedde sig som en omogen skitunge. Tråkigt att hon skickade hem de andra, blir ju inte så kul att titta när alla bara åker hem... Men om hon inte alls kände något för dem fanns det såklart inget annat att göra.

Erik fortsätter sitt omogna beteende och dumma kommentarer, han vill tydligen hångla mest möjligt medan han har chansen. :p

Men hallå nu, först pratar ni om hur moraliskt fel det är av Sigrid att INTE berätta om Erik och hennes affär, sen tycker ni att det är OSMAKLIGT av henne när hon väl bestämmer sig för att vara öppen och ärlig om vad som händer?
Modigt av henne att berätta det där och då, istället för att de ska se det på tv senare.
Alltså, jag tycker kanske egentligen inte att hon har någon redovisningsplikt på något sätt gentemot killarna. Men, det är väl rätt smart att säga något om Erik iom att det hände samtidigt som hon förväntas fokusera på sina brevskrivare. Men vad hon gör sen? Det känns liksom inte riktigt lika relevant kan jag tycka.

Jag tycker inte det är OSMAKLIGT men kanske lite onödigt att förklara sig och berätta om nästa person hon ska dejta. Dock tycker jag det är bra att hon är öppen med att känslorna saknas och inte ger dem onödiga förhoppningar.

Så tänker iaf jag kring hela.

- tystnad
- äta våffla
- hångla
- tystnad
- tystnad
- hångla
- tystnad
Mitt i prick! :up:
Seriöst, när dom har hånglat färdigt, vad ska dom göra då? Finns det någonting att prata om överhuvudtaget? Är det då man i panik gifter sig och skaffar barn så man får lite samtalsämnen?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30