Bonde söker fru 2016

Hon kanske var mer fokuserad på att fixa vatten till alla sina hästar än till fyra vuxna karlar? Det hade jag varit!

De hade ju båda bilar och körkort så de kunde väl ha åkt och skaffat sin egen dricka. Eller lånat vatten och hos grannen.
Men är du seriös, vilken gästfrihet.

Hon kanske var mer fokuserad på att fixa vatten till alla sina hästar än till fyra vuxna karlar? Det hade jag varit!

De hade ju båda bilar och körkort så de kunde väl ha åkt och skaffat sin egen dricka. Eller lånat vatten och hos grannen.
Hon visste ju att hon hade bjudit in gäster till gården och hade inte varit och handlat öht( verkar det som)
Brukar du behandla dina gäster så?

Nej det gör jag inte. Men hon kanske hade tänkt handla den dagen? Kanske hon handlade på kvällen för allt vi vet. Men att ha stallet fullt med hästar och inget vatten i kranen är krisläge.

Lite handlingskraft kan man väl också se som en kvalifikation när det uppstår kriser. För det är en del av livet långt utanför tätorten med många djur.

Sedan är det väl olyckligt att det inträffar dag 1 - men det är också en del av livet långt utanför tätorten - det är knappast så att elavbrottet kommer när det är som mest lämpligt för de boende (eller för TV-dramat).

Jag tycker nästan att det är lite konstigt att ingen av männen erbjöd sig att hjälpa Sigrid med hästarna, vattnet och vad som helst som behövdes. Vi vet ju dock inte om det var så (man får inte se allt), TV kanske ville vinkla det på just det här sättet med de stackars drickalösa männen ensamma på middagen. Hade de varit ett par personer extra i arbetet i stallet kanske till och med Sigrid hade hunnit äta senare med dem.

Det jag reagerar på är att hon inte verkar ha planerat alls för att de skulle komma. Jag har en häst, (1), men just för att allting kan hända med djur hade jag varit ute i betydligt bättre tid. Eller sagt till att de hade fått följa med och hjälpa till, som någon annan sa.

Det kanske bidrar att mycket annat hon har gjort/sagt ger en osympatisk bild, men man kan inte komma ifrån att hon inte verkar speciellt intresserad av att umgås med dem. Fyra extra personer, särskilt som i alla fall Matti är hästvan, hade ju gjort mycket?

Jag tycker Brandon är hemsk! Alltså inte hemsk så, men han försöker för mycket och verkar bara göra såna saker som han tror ska imponera på Jennifer. Tror inte han kan fortsätta hålla på så i längden om det skulle bli de två. Kul att Jennifer verkar genomskåda det i alla fall.

Tycker för övrigt också att hon inte borde talat om hela grejen med Andre inför de andra. Hon kunde bara sagt att han inte kom, och möjligen sagt något när kamerorna inte var på. Inte riktigt schysst att hänga ut honom inför alla tvtittarna oavsett vad det är han har gjort.
Å andra sidan är det väl hon som fokuserar så mycket på att de ska hålla på med romantiska gester? Eller?

Tycker årets Bonde känns mer som en dokusåpa än tidigare. Håller mer många av er och präntar inte ner samma igen men här är något jag inte sett de sista sidorna:

Tycker det är nästintill obehagligt hur vissa blir "besatta" av sin bonde så snabbt. Alltså hur är det ens möjligt, de har träffats 5 minuter speeddejting och sen typ 10 minuter sammanlagt på en gruppdejt! Jag kan verkligen förstå om man tycker det klickar eller att man är mer intresserad av människan men att bli kär och det bubblar och "han har mitt hjärta i sina händer" och tala om giftermål och herregud allt vad de gör: är de på riktigt? Tycker det är skitkonstigt, än mer att de sitter och berättar om det hela i TV, vem vet, de kanske är nästa ut liksom?
Ja, det har väl funnits några sådana genom åren. Även om produktionen sannolikt bedriver lite suggestion: de frågas och pratas om känslor mer eller mindre konstant, verkar det, så finns det ju vissa deltagare som ändå "håller igen" lite, och säger att det inte har gått så lång tid att man kan känna något redan. Sedan finns det ju de som blir så oerhört "besatta" på en gång, och enligt min mening är man inte riktigt förankrad i verkligheten då. Att sväva så i det blå har väl aldrig någonsin slutat lyckligt ...

Per fattar jag inte att någon öht är intresserad av, han fick då jag mer än nog av redan förra året. :yuck:
Ja, jag har spekulerat i om han kom med p.g.a. att han är far till Hanna, och den uppmärksamhet hennes och Stefans förhållande fick. Produktionen kanske trodde att han skulle ha en liknande personlighet (i alla fall den vi fick se i TV) som Stefan, som gick hem hos de flesta? Hittills har man ju dock inte fått se så mycket av den, i så fall ...

Ja, vi får se hur det går imorgon då ... om Sigrid har mer tid för sina "friare" då. Kanske är några av oss för hårda emot henne? Men jag kan inte riktigt komma ifrån att jag tycker att det inte är juste att gå bakom ryggen på folk. Brevskrivarna fick ju inte veta något om att hon tillbringat natten med en av bönderna strax innan valet. Och den där "språngmarschen" på gruppdejten undrar jag vad den skulle vara bra för. Förlöjligande anser jag det vara. I och för sig var de andra gruppdejterna inte så mycket bättre, enligt min mening. "Kärleksquizz"? :crazy: Kanske visades inte de förnuftiga delarna? Man får verkligen hoppas det ..

Håller med om Sigrid. Visst, att leva med henne kommer betyda att de får vara mycket själva. Men hon kunde väl i alla fall tagit sig tiden att äta middag med dem första kvällen? De är ju där för att träffa henne, inte bli bästisar med varandra. Och om hon nu visste om det här med elen, varför åkte inte människan och köpte typ mineralvatten eller nått? Det hade hon ju kunnat göra samtidigt som hon hämtade bilförsäljaren? Nu blev det, "välkomna, vi har inte vatten och vi kan inte laga mat, och just det, toaletten är hemma hos min bror, nu sticker jag till stallet, hej då". Nej, jag har svårt för henne, tyvärr.
Raderat

Ja, jag har spekulerat i om han kom med p.g.a. att han är far till Hanna, och den uppmärksamhet hennes och Stefans förhållande fick. Produktionen kanske trodde att han skulle ha en liknande personlighet (i alla fall den vi fick se i TV) som Stefan, som gick hem hos de flesta? Hittills har man ju dock inte fått se så mycket av den, i så fall ...
Helt ärligt så vände det sig i magen på mig när det gällde Stefan med, jag kan inte med den typen av karlar som han och Per är.

Helt ärligt så vände det sig i magen på mig när det gällde Stefan med, jag kan inte med den typen av karlar som han och Per är.
Av det som visats i TV kan jag inte se att Per och Stefan är speciellt lika? Stefan var ju mycket "bullrigare" av sig. Men du kanske inte menar att de är lika, bara att du inte kan med någon av deras sätt. Stefan tyckte ju jag verkade hyvens, ärlig och juste, men sen är han kanske inte min typ. Det verkar ju Per också vara, än så länge, men jag kan inte riktigt med de där skämten han kommer med. Och han verkar lite "lam" än så länge. Men han kanske inte har fattat tycke för någon än, och inte riktigt vet hur han ska tackla situationen.

Å andra sidan är det väl hon som fokuserar så mycket på att de ska hålla på med romantiska gester? Eller?

Det är sant. Hon har satt ribban med sina romantiska gester, men sen har han drivit det way to long efter det. Men eftersom Jennifer varit så noga med det här med romantik tror han väl att det är det hon går igång på. Jag tror att han kommer stjälpa sig själv snarare än hjälpa om han fortsätter, för hon är ju samtidigt intresserad av att lära känna de andra, men de får noll utrymme för att Brandon bara tar över hela tiden.

Jag är skeptisk till om han kommer orka fortsätta på den banan om det blir han? Han går ut stenhårt, men förr eller senare kommer ju en vardag. Davids romantiska gest var ju mycket mer vardag, och något som Jennifer verkligen kan uppskatta, än att Brandon framförde en sång.

Ja, vi får se hur det går imorgon då ... om Sigrid har mer tid för sina "friare" då. Kanske är några av oss för hårda emot henne? Men jag kan inte riktigt komma ifrån att jag tycker att det inte är juste att gå bakom ryggen på folk. Brevskrivarna fick ju inte veta något om att hon tillbringat natten med en av bönderna strax innan valet. Och den där "språngmarschen" på gruppdejten undrar jag vad den skulle vara bra för. Förlöjligande anser jag det vara. I och för sig var de andra gruppdejterna inte så mycket bättre, enligt min mening. "Kärleksquizz"? :crazy: Kanske visades inte de förnuftiga delarna? Man får verkligen hoppas det ..

Håller med dig. Eriks brevskrivare vet ju inget heller, inte heller schysst. Det hade varit en annan sak om de hade träffats innan allt drog igång, det var det ju två bönder som gjorde för några år sen. Nu träffades de/hade den berömda natten efter speeddejten/efter att de hade träffat brevskrivarna. Jag läste någonstans att Sigrids äldsta barn är femton år, jag är lite frågande till vad hon då får ut av en man som bara är några år äldre än det?

Jag är hopplös... :crazy:
Nu sitter jag här och ser fram emot kvällens avsnitt och börjar bli nyfiken på hur det hela ska utveckla sig, trots att jag höll på att sluta titta helt för två veckor sen för det var så dåligt :o

Fast i år känns det mer som den väldigt gamla tv-serien "Lödder" - för er som är så gamla att ni minns den ;):p

@Scata:

Jag är också hopplös, även om jag får hålla mig till klippen i år. Men har redan sett ett par, och tycker att det är krystat också nu. Det är "fina ögon", sitta intill, o.s.v., men jag får känslan av att det är regisserat på något sätt ...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama