Bonde söker fru 2016

Jag instämmer i er analys av läget från programmet.

Och när göteborgaren är med (Anders va?) så tänker jag hela tiden att han är personen som hade blivit om Glenn Strömberg och Tommy Körberg fått barn ihop. :D (alltså, jag tycker han är rätt så skön - som en göteborgare liksom :angel: men att det kanske inte riktigt är rätt forum för honom).

Dock måste jag säga att jag älskar idén med bönderna som följs utanför hela programmet! Så mycket charmigare och roligare att följa faktiskt :D
(Och så älskar jag katten Kråkan :love: Jag vill hänga med Kråkan!)

Håller med om Sigrid. Visst, att leva med henne kommer betyda att de får vara mycket själva. Men hon kunde väl i alla fall tagit sig tiden att äta middag med dem första kvällen? De är ju där för att träffa henne, inte bli bästisar med varandra. Och om hon nu visste om det här med elen, varför åkte inte människan och köpte typ mineralvatten eller nått? Det hade hon ju kunnat göra samtidigt som hon hämtade bilförsäljaren? Nu blev det, "välkomna, vi har inte vatten och vi kan inte laga mat, och just det, toaletten är hemma hos min bror, nu sticker jag till stallet, hej då". Nej, jag har svårt för henne, tyvärr.

Jag instämmer i er analys av läget från programmet.

Och när göteborgaren är med (Anders va?) så tänker jag hela tiden att han är personen som hade blivit om Glenn Strömberg och Tommy Körberg fått barn ihop. :D (alltså, jag tycker han är rätt så skön - som en göteborgare liksom :angel: men att det kanske inte riktigt är rätt forum för honom).

Dock måste jag säga att jag älskar idén med bönderna som följs utanför hela programmet! Så mycket charmigare och roligare att följa faktiskt :D
(Och så älskar jag katten Kråkan :love: Jag vill hänga med Kråkan!)

Haha jag skulle precis skriva att han påminner mig om Tommy Körberg! :D Har träffat han några ggr och de påminner om varann båda i utseende och till sättet.
Gillar Tommy men inte som potentiell partner. :p

Stod btw i tidningen i går att Sigrid och Erik spenderade betydligt mer än én natt tillsammans...

Gillar Erik mindre och mindre. Tråkig och tjatar bara om att tjejerna ska ta för sig, verkar mest som han drömmer om gruppsex med alla fyra men aldrig skulle våga be om det för han är världens mes.

Av Sigrids män tycker jag M och R verkar mest lovande, B verkar totalt malplacerad ute på landet. Himla roligt att hon inte hade någon dryck hemma och bara försvann, men konstigt. Hon verkar inte sådär jätteengagerad men mer upptagen av sina hästar. Typisk hästtjej! Det kommer nog B och A inte fixa.

Jennifer är rätt bossy och jag trodde hon var minst 10 år äldre. Men hon är rakt på sak med sina tester iaf. Brandon är min största mardröm, sååå sliskig och på. Hoppas han ryker ut först. Charlie är otroligt snygg men han båda är och verkar väldigt ung.

Per har fullt upp, gissar att de andra snabbt blir väldigt less på tuppkamen. Vilket enormt behov av att framhäva sig själv och ständigt vara i fokus hon har. Såna människor är roliga att träffa ibland men inte varje dag...

Jag har funderat en del kring turerna kring Jennifer och André och jag måste säga att jag tyckte det var rätt rövigt av J att diskutera A med de andra killarna. Varför ska de behöva ha reda på det liksom?

Nu kommer det ju komma fram ändå när alla ser på programmet osv, men jag kan tycka att det inte är Js sak att lämna ut och att de andra snubbarna inte behöver ha den infon. Det räcker väl med att konstatera att han inte är där enligt överenskommelse dem emellan och så är det bra med det.

Visst är det irriterande att vi inte kan rösta på (eller snarare rösta ut) folk? :p
Men då skulle programserien bli mycket kortare. För övrigt tycker jag att Martin Timell kunde få göra en insats både här och där på gårdarna.

Haha jag skulle precis skriva att han påminner mig om Tommy Körberg! :D Har träffat han några ggr och de påminner om varann båda i utseende och till sättet.
Gillar Tommy men inte som potentiell partner. :p

Stod btw i tidningen i går att Sigrid och Erik spenderade betydligt mer än én natt tillsammans...

Gillar Erik mindre och mindre. Tråkig och tjatar bara om att tjejerna ska ta för sig, verkar mest som han drömmer om gruppsex med alla fyra men aldrig skulle våga be om det för han är världens mes.

Av Sigrids män tycker jag M och R verkar mest lovande, B verkar totalt malplacerad ute på landet. Himla roligt att hon inte hade någon dryck hemma och bara försvann, men konstigt. Hon verkar inte sådär jätteengagerad men mer upptagen av sina hästar. Typisk hästtjej! Det kommer nog B och A inte fixa.

Jennifer är rätt bossy och jag trodde hon var minst 10 år äldre. Men hon är rakt på sak med sina tester iaf. Brandon är min största mardröm, sååå sliskig och på. Hoppas han ryker ut först. Charlie är otroligt snygg men han båda är och verkar väldigt ung.

Per har fullt upp, gissar att de andra snabbt blir väldigt less på tuppkamen. Vilket enormt behov av att framhäva sig själv och ständigt vara i fokus hon har. Såna människor är roliga att träffa ibland men inte varje dag...
Va, mer än en natt? Nu blir jag nyfiken, har du möjligtvis någon länk? :)

Jag tycker Charlie verkar så charmig! (var bara tvungen att skriva det... igen:p)

Är det NÅN som tycker att Brandons "romantiska gester" är gulliga och charmiga? Ärligt nyfiken alltså, 100% av de jag pratat med programmet om tycker att det är för mycket och för inställsamt och för.....ja sliskigt.

Nästa program fick man ju se en spoiler när Sigrid stod och kramades med Rickard. Eller, var det Matti?

Jag tycker Charlie verkar så charmig! (var bara tvungen att skriva det... igen:p)

Är det NÅN som tycker att Brandons "romantiska gester" är gulliga och charmiga? Ärligt nyfiken alltså, 100% av de jag pratat med programmet om tycker att det är för mycket och för inställsamt och för.....ja sliskigt.

Nästa program fick man ju se en spoiler när Sigrid stod och kramades med Rickard. Eller, var det Matti?
Jag tycker också att Brandon är sliskig och lite obehaglig faktiskt!

Stod i GT på onsdag, var i papperstidningen så har tyvärr ingen länk. Men det stod att de spenderat flera nätter tillsammans och till slut hade de blivit hotade med att bli utslängda från programmet om de inte la ner sin affär och fokuserade på sina brevskrivare.

Visst är det irriterande att vi inte kan rösta på (eller snarare rösta ut) folk? :p
Men då skulle programserien bli mycket kortare. För övrigt tycker jag att Martin Timell kunde få göra en insats både här och där på gårdarna.

Ja, då skulle jag rösta ut samtliga bönder som har TV-team hos sig, faktiskt. (Baserat på det jag sett av klippen, för dem kan jag se, och kommentarer i media.) Jag tycker, som någon här tidigare, att Jennifer känns alldeles för "bossig": att vara rättfram är bra, men man behöver väl inte förlöjliga "friarna" med att "suggestera" dem till att komma med den ena fjantiga "romantiska gesten" efter den andra, och, som någon tidigare skrev, hänga ut den som hon inte bjöd in? Och alla dessa barnsliga lekar ... :crazy:
Erik och Sigrid har jag redan uttalat mig om ... Men Per undrar jag lite över, tar han det här seriöst? Det är en hel del "brud-skämt" som jag inte förstår mig på.

Ja, ni som kan se programmet i sin helhet har ju en bättre bild förstås, ni får gärna fylla i eller rätta mig ....

Nu får ni förklara vem som äger "Kråkan", då jag inte kan se programmet ... Ja, kanske är det roligare att se dem som inte TV-teamet är hos? Jag vet ju inte, eftersom jag inte kan se ....
Kråkan ägs av skogsbonden i Ullared (Joakim kanske? Han är inte lika viktig som kråkan :D)

Jag tycker Brandon är hemsk! Alltså inte hemsk så, men han försöker för mycket och verkar bara göra såna saker som han tror ska imponera på Jennifer. Tror inte han kan fortsätta hålla på så i längden om det skulle bli de två. Kul att Jennifer verkar genomskåda det i alla fall.

Tycker för övrigt också att hon inte borde talat om hela grejen med Andre inför de andra. Hon kunde bara sagt att han inte kom, och möjligen sagt något när kamerorna inte var på. Inte riktigt schysst att hänga ut honom inför alla tvtittarna oavsett vad det är han har gjort.

Tycker årets Bonde känns mer som en dokusåpa än tidigare. Håller mer många av er och präntar inte ner samma igen men här är något jag inte sett de sista sidorna:

Tycker det är nästintill obehagligt hur vissa blir "besatta" av sin bonde så snabbt. Alltså hur är det ens möjligt, de har träffats 5 minuter speeddejting och sen typ 10 minuter sammanlagt på en gruppdejt! Jag kan verkligen förstå om man tycker det klickar eller att man är mer intresserad av människan men att bli kär och det bubblar och "han har mitt hjärta i sina händer" och tala om giftermål och herregud allt vad de gör: är de på riktigt? Tycker det är skitkonstigt, än mer att de sitter och berättar om det hela i TV, vem vet, de kanske är nästa ut liksom?

Per fattar jag inte att någon öht är intresserad av, han fick då jag mer än nog av redan förra året. :yuck:

Håller med om Sigrid. Visst, att leva med henne kommer betyda att de får vara mycket själva. Men hon kunde väl i alla fall tagit sig tiden att äta middag med dem första kvällen? De är ju där för att träffa henne, inte bli bästisar med varandra. Och om hon nu visste om det här med elen, varför åkte inte människan och köpte typ mineralvatten eller nått? Det hade hon ju kunnat göra samtidigt som hon hämtade bilförsäljaren? Nu blev det, "välkomna, vi har inte vatten och vi kan inte laga mat, och just det, toaletten är hemma hos min bror, nu sticker jag till stallet, hej då". Nej, jag har svårt för henne, tyvärr.
Undra hur de skulle blanda saften utan vatten:confused:

Hon är så respektlös och ointresserad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama