Bonde söker fru 2016

Jag tror den där "sist-valda-Eriktjejen" kommer få svårt att hålla ihop på gården. Varje år har det ju varit deltagare som varit lite väl "på" och puschat bonden rätt hårt om vad han tycker, känslor osv. Hon känns som en sådan. De brukar få åka hem.

Håller med. Hon kommer förmodligen dessutom må sjukt dåligt varenda gång det blir dags för val, om hon inte åker hem först. Hon är förmodligen väldigt ung (med tanke på att bonden i fråga är 21), kanske inte riktigt hennes grej att dejta en kille i tv som dessutom kommer dejta tre andra tjejer samtidigt?

Ok, så inte grundat på något annat än vad du tycker alltså...

Fast jag tror säkert att några av alla leenden är fejkade i TV :D

Helt onödig kommentar jag vet ;)

Jag gillade aldrig André från början. Inte min typ av karl men alla har rätt att ändra sig.

Erik vill ju ha tjejer som tar för sig så är det någon som håller på och pushar honom på gården så tror jag inte denna får åka hem.

Ska bli spännande att se på onsdag vad som händer :)

Jag tycker att Brandon är lite creepy, han också. Åtminstone way too much. "jag har varit så jättegullig och skrivit en dikt till dig". (Heja David! :) )

Annars gillar jag Matti och Rickard hos Sigrid. Men Erik och hans tjejer engagerar mig liksom inte riktigt.

Brandon påminner mig om min första pojkvän som numera går under smeknamnet "äcklet". :o Så jag har haft svårt för honom hela tiden. Men ikväll kändes han alldeles "för mycket", jag upplever det mer som att han spelar en roll av perfekt pojkvän än att vara sig själv. Håller med om att David verkar toppen, så kan jag ha Charlie för mig själv. :angel:

Jag har uppdaterat min tyck-lista:

Hos Jennifer är David min favorit! Hoppas bara han vågar öppna sig mer, men både han själv och Jennifer är ju medvetna om problemet. Skönt att slippa A, han hade ju tydligen inte berättat allt trots allt.

Siggis- Svårt med såpass olika karlar.. Tror att Rickard ligger bra till. Eller Matti kanske.

Erik- My eller mörkhårig Lina.

Per- Annette. Eller någon av de andra två verkar också vettiga men Annelie höll ju på att prata ihjäl dem allihop efter bara två minuter:eek:

Jag tycker att Brandon är lite creepy, han också. Åtminstone way too much. "jag har varit så jättegullig och skrivit en dikt till dig". (Heja David! :) )

Annars gillar jag Matti och Rickard hos Sigrid. Men Erik och hans tjejer engagerar mig liksom inte riktigt.
Ja Brandon är verkligen too much. Han blir bara konstgjord och pinsam.

Håller med om Matti. Minns inte namnet på den siste men Bertil känns fel och han den äldre som en "tuppig" försäljare, inte äkta han heller.

Brandon påminner mig om min första pojkvän som numera går under smeknamnet "äcklet". :o Så jag har haft svårt för honom hela tiden. Men ikväll kändes han alldeles "för mycket", jag upplever det mer som att han spelar en roll av perfekt pojkvän än att vara sig själv. Håller med om att David verkar toppen, så kan jag ha Charlie för mig själv. :angel:
Håller med - om allt! Charlie och Jennifer verkar ha kemi!

Jag fick bättre intryck av Sigrid idag. Matti steg på min lista när han dök upp med sin häst!

Pers gäng har jag ingen koll på.

Jag tycker Erik sitter och talar om för den som tagit plats typ i hans knä att de är fina att titta på.

Ho
Jag har tittat ikapp nu .

Tycker precis som många andra att tjejen som blev vald sist hos Erik verkar lite väl angelägen och på. Dock tror jag det kan vara ganska lätt att hamna i något slags "tävlingsmode" när man är med i BSF. Man har säkert laddat ganska länge för det, fått upp förhoppningarna och blivit orolig för att bli bortvald i tv. Så tror man ska vara lite försiktig med att döma. Tycker de andra verkar trevliga där.

Jag tycker faktiskt lite synd om Andre hos Jennifer. Känns som om han försöker vara ärlig med hans förflutna, kan inte vara lätt att erkänna det i tv sådär. Han kunde ju lika gärna hålla tyst.. men samtidigt förstår jag att Jennifer väljer bort honom, jag skulle också få kalla fötter. Sen känns det konstigt att han inte hittade trädet..

Tycker inte alls att Sigrid verkar falsk? Svårt att veta i tv såklart men tycker hon verkar ganska rak och vågar säga vad hon tycker. Tycker det är mer vettigt att säga älskare än blivande man när man precis träffat personerna! Jag skulle också ha svårt att kalla någon för blivande man när jag träffat dem typ 2 ggr? Men däremot har jag fortfarande inte fattat om hon verkligen är bonde eller bara har en häst?
sigrid har massa hästar, massa !

Håller med - om allt! Charlie och Jennifer verkar ha kemi!

Jag fick bättre intryck av Sigrid idag. Matti steg på min lista när han dök upp med sin häst!

Pers gäng har jag ingen koll på.

Jag tycker Erik sitter och talar om för den som tagit plats typ i hans knä att de är fina att titta på.
Charlie är min favorit hos Jennifer. Han ger ett ärligt intryck på tv iaf.
Hos Per: vem som helst utom Anneli. Hennes uppmärksamhetsbehov känns lite kvävande och överdådligt. Sen hon med kort blont hår och glasögon verkar rätt ängslig av sig. Kör någon offerkoftataktik...."du måste visa att du tycker om mig annars vågar jag inte stanna..."

Erik: självklart mörka Lina eller My!

@Voff var det inte hon (blond, kortklippt) som inte hade skickat in själv, utan nån vän till henne? Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men jag får inte alls "offerkofta-uppfattningen" av hennes beteende, utan snarare att hon kanske har ett väldigt krossat självförtroende pga en tidigare relation och att hon först nu vågar försöka gå vidare i livet. Fast jag gissar bara :)

@Voff var det inte hon (blond, kortklippt) som inte hade skickat in själv, utan nån vän till henne? Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men jag får inte alls "offerkofta-uppfattningen" av hennes beteende, utan snarare att hon kanske har ett väldigt krossat självförtroende pga en tidigare relation och att hon först nu vågar försöka gå vidare i livet. Fast jag gissar bara :)
Ja, hon hade väl inte skickat själv, men har ju valt att åka dit. Hon höll på sådär både på slottet och även nu direkt hon kommit till gården. Hur mycket känslor kan han ha hunnit få och har att visa?
Förhoppningsvis får alla hyffsat samma uppmärksamhet och om hon behöver mer så kanske hon inte är redo?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur