Bonde söker fru 2016

Jag håller med om mycket som ni andra har skrivit om gårdagens program. Bland Eriks tjejer så var ju hon som valdes sist lite creepy, redan typ svartsjuk och verkar ha fått mycket känslor efter typ 10 minuter. Visst kan det gå fort ibland, men nä, då får man ändå nog behärska sig lite. Sigrids har jag inte så mycket uppfattning om. Hos Per tyckte jag hon med flätorna skulle kommit vidare, hon verkade sympatisk. Jennifers dejt blev ju konstigare och konstigare. Jag hade nog bangat i det läget, värsta förhöret. Och han dom inte hitta trädet... Haha så romantiskt och betydelsefullt var det.. Och hans förflutna - nu fick vi ju aldrig riktigt reda på vad det var, men kan ana mig i klippningen att hon fick reda på det, men jag skulle nog inte orka med en "strulpelle". Så gammal är han inte att det hände för så pass länge sen att det inte fortfarande påverkar hans liv. Dessutom hade jag dåliga vibbar innan och tyckte han verkade lite sliskig och inställsam.

Jag håller med om mycket som ni andra har skrivit om gårdagens program. Bland Eriks tjejer så var ju hon som valdes sist lite creepy, redan typ svartsjuk och verkar ha fått mycket känslor efter typ 10 minuter. Visst kan det gå fort ibland, men nä, då får man ändå nog behärska sig lite. Sigrids har jag inte så mycket uppfattning om. Hos Per tyckte jag hon med flätorna skulle kommit vidare, hon verkade sympatisk. Jennifers dejt blev ju konstigare och konstigare. Jag hade nog bangat i det läget, värsta förhöret. Och han dom inte hitta trädet... Haha så romantiskt och betydelsefullt var det.. Och hans förflutna - nu fick vi ju aldrig riktigt reda på vad det var, men kan ana mig i klippningen att hon fick reda på det, men jag skulle nog inte orka med en "strulpelle". Så gammal är han inte att det hände för så pass länge sen att det inte fortfarande påverkar hans liv. Dessutom hade jag dåliga vibbar innan och tyckte han verkade lite sliskig och inställsam.

Enligt den dom som citerats av bland annat bloggaren (som jag inte tycker om alls men hon har ju erfarenhet från "branschen" iaf) hade han dömts till rättspsykiatrisk vård och det är inte så jättelänge sen han kom ut. Visst kan folk ändra sig och vara värda en ny chans, det jag tycker är läskigt är att det står att han har en allvarlig psykisk störning och att det föreligger hög risk för återfall i brott pga det och därför dömdes han till förvaring. Brotten var bland annat hot mot tjänsteman, utpressning och besöksförbud. Så det var inte skattefiffel eller ungdomliga dumheter. :(

Jag missade det i onsdags så jag såg det igår kväll istället.
Hon som blev vald sist hos Erik verkar lite väääl på och svartsjuk för att ha känt honom i typ 2 dagar O_o:p

Hon som blev vald sist hos Erik verkar lite väääl på och svartsjuk för att ha känt honom i typ 2 dagar O_o:p
Rent allmänt kring det här, men för mig känndes det mest som ett sätt att skämta i en märklig situation. Inte så snyggt kanske men samtidigt inget konstigt heller egentligen, en kan säga rätt korkade grejer när en blir lite stressad (har jag märkt :angel: ).

Känner hon verkligen så är det ju kanske inte så himla bra, men jag skulle gissa på att det är ett misslyckat skämt med taskig klippning.

Rent allmänt kring det här, men för mig känndes det mest som ett sätt att skämta i en märklig situation. Inte så snyggt kanske men samtidigt inget konstigt heller egentligen, en kan säga rätt korkade grejer när en blir lite stressad (har jag märkt :angel: ).

Känner hon verkligen så är det ju kanske inte så himla bra, men jag skulle gissa på att det är ett misslyckat skämt med taskig klippning.

Så kan det absolut vara haha :p
Men jag fick den känslan vid första gruppdejten inte bara det här programmet. Men som du säger så kanske det är vinklat så för att göra bra tv.

Så kan det absolut vara haha :p
Men jag fick den känslan vid första gruppdejten inte bara det här programmet. Men som du säger så kanske det är vinklat så för att göra bra tv.

Var det inte hon som satt och tog på honom hela tiden i avsnittet innan? Och pratade om att hon redan fått känslor? Nej, jag fick också obehagliga vibbar av hennes beteend/uttalanden.

Tycker däremot att My och mörkhåriga Lina hos Erik verkar vara jättehärliga tjejer. Det kanske ljusa Lina är också, men min bild av henne från Farmen-tiden är rätt negativ, så det kommer nog ta ett tag att sudda bort den.

Var det inte hon som satt och tog på honom hela tiden i avsnittet innan? Och pratade om att hon redan fått känslor? Nej, jag fick också obehagliga vibbar av hennes beteend/uttalanden.

Tycker däremot att My och mörkhåriga Lina hos Erik verkar vara jättehärliga tjejer. Det kanske ljusa Lina är också, men min bild av henne från Farmen-tiden är rätt negativ, så det kommer nog ta ett tag att sudda bort den.

Ja det är precis henne jag menar :p
My gillade jag också.

Sigrid påminner mig om Pär-Ola som var med för några säsonger sedan. Båda anses "snygga", uppenbarligen oemotståndliga för kvinnor/män både i deras egen ålder och betydligt yngre, är beryktade / intressanta att skvallra om, båda håller på med hästar både utomlands och i Sverige verkar det. Och båda tar över bonde-säsongen fullständigt genom att skapa rubriker i kvällstidningar och skvallerblaskor. Men Sigrid verkar strået vassare? Vi fick åtminstone aldrig veta att Pär-Ola tillbringade natten med någon innan det var dags att välja brevskrivare. Att inte dessa har träffats och fattat tycke för varandra? Båda verkar vara av samma skrot och korn ....

För övrigt kommer denna säsong att bli långt ifrån de, enligt min uppfattning mysiga och "jordade" säsonger ifrån 2012 och 2013, som var mina favoritsäsonger. Undrar om jag pallar med att titta i år, det känns bara så krystat och tillgjort. Har inte varit med om att det känts så illa förut.

Vad bra koll ni har på folk. Jag tycker alla ser likadana ut utom hon i orange/gult.

Jag ska väl erkänna att det bara är Eriks tjejer jag kan namnet på. Och då underlättar det att det är två som heter Lina, varav en redan varit i ett program jag följt så sent som i våras. Plus att My är en favorit där. "Stalkern" vet jag inte vad hon heter, mer än att det också är något på L.

Jag har tittat ikapp nu .

Tycker precis som många andra att tjejen som blev vald sist hos Erik verkar lite väl angelägen och på. Dock tror jag det kan vara ganska lätt att hamna i något slags "tävlingsmode" när man är med i BSF. Man har säkert laddat ganska länge för det, fått upp förhoppningarna och blivit orolig för att bli bortvald i tv. Så tror man ska vara lite försiktig med att döma. Tycker de andra verkar trevliga där.

Jag tycker faktiskt lite synd om Andre hos Jennifer. Känns som om han försöker vara ärlig med hans förflutna, kan inte vara lätt att erkänna det i tv sådär. Han kunde ju lika gärna hålla tyst.. men samtidigt förstår jag att Jennifer väljer bort honom, jag skulle också få kalla fötter. Sen känns det konstigt att han inte hittade trädet..

Tycker inte alls att Sigrid verkar falsk? Svårt att veta i tv såklart men tycker hon verkar ganska rak och vågar säga vad hon tycker. Tycker det är mer vettigt att säga älskare än blivande man när man precis träffat personerna! Jag skulle också ha svårt att kalla någon för blivande man när jag träffat dem typ 2 ggr? Men däremot har jag fortfarande inte fattat om hon verkligen är bonde eller bara har en häst?

Jag tror den där "sist-valda-Eriktjejen" kommer få svårt att hålla ihop på gården. Varje år har det ju varit deltagare som varit lite väl "på" och puschat bonden rätt hårt om vad han tycker, känslor osv. Hon känns som en sådan. De brukar få åka hem.

Tycker inte alls att Sigrid verkar falsk? Svårt att veta i tv såklart men tycker hon verkar ganska rak och vågar säga vad hon tycker. Tycker det är mer vettigt att säga älskare än blivande man när man precis träffat personerna! Jag skulle också ha svårt att kalla någon för blivande man när jag träffat dem typ 2 ggr? Men däremot har jag fortfarande inte fattat om hon verkligen är bonde eller bara har en häst?

Har fått känslan av egen gård, men är lite osäker. Känns dock ganska säkert att de har mer än en häst - dottern har väl ett par-tre stycken som hon tävlar aktivt med?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu gör dressyrprofilen ett nytt försök att hitta kärleken i Bonde söker fru. "Det är nervöst," säger Sigrid Bergåkra i inslaget där hon...
Svar
0
· Visningar
305
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel