Bomull i öronen?

Pancakes

Trådstartare
En kompis frågade idag om jag trodde det var ok att ha bomull i öronen (innanför luva då) på hopptävling. Jag trodde instinktivt att det inte var tillåtet och hittar inte i TR I eller III nåt om bomull. Läste inte hela utan gjorde en sökning på ordet bomull. Så eftersom det inte står i TR att det är tillåtet, visst ska man väl betrakta det som förbjudet då?

Sv: Bomull i öronen?

Jag har haft bomull i öronen både på hopp och dressyrtävling :]

Lr inte jag :;P hästen har haft det ;P inte hört att man inte ska få ha det :S

Jag vill minnas att jag också fått lära mig att det är otillåtet, kan det ha blivit ändrat kanske?

På hopptävling tror jag det är tillåtet med bomull. Jag har i alla fall hört en av de svenska ryttarna som brukar tävla världscupen säga. "Jag stoppade i extra bomull idag för det var så mycket oväsen runt arenan"

Men vart får man reda på vad som gäller då :S jag är i svårt behov av bomull på min ena :S

Ta kontakt med ngn på Sv. ridsportsförbundet :idea:

Så eftersom det inte står i TR att det är tillåtet, visst ska man väl betrakta det som förbjudet då?

Det är nästan tvärt om, om det inte står i TR att det är förbjudet så är det okej.

När det står att utrustningen är i princip fri så är den det, undantag står i TR och där står inget om att man inte får stoppa bomull i öronen.
Eftersom det inte är helt ovanligt att man har bomull eller proppar under luvan så hade det garanterat stått i TR om det var förbjudet.

Förresten, vem ser om man har bomull i öronen? Man har ju ändå luva utanpå :angel:

Några ggr på dressyrtävling så har jag haft en svart bebissocka runt en bomullstuss för att det itne ska synas hahah ^^

Ska kolla upp exakt vad som gäller innan nästa start iaf :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 353
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA