Springsteen
Trådstartare
Okej.
Jag har absolut ingen koll alls på det här med sadlar utan bom. Hjälp mig är ni rara!
Läget är så att min häst har vilat väldigt mycket till och från de senaste två åren på grund av skador.
Hon har en Luc Childeric som inte passar alls längre, låg helt ok innan hon blev skadad för tre månader sedan,
men nu när jag har fått sätta igång henne igen så är det katastrof.
Men jag närapå vägrar att köpa en bomsadel som inte är en Luc Childeric.
Finns ingen bomsadel som varken jag eller hästen tycker om, förutom Childericen.
Men att köpa en bomsadel som tar två månader att få till en omusklad häst som hela tiden musklas mer och mer är bara dumt,
Sadeln kommer ju inte att passa när den väl dyker upp.
Så jag börjar finna mig i tanken på att köpa en bomlös sadel att ha under det här året,
tills hon kommer igång igen och musklar upp sig så att hon kan få en ny Luc Childeric.
Har också tänkt på sadlar som har läderbom? Hur är det med sådana sadlar?
Har sneglat lite på StarTrekks sadlar, men fastnar bara för Espaniola deluxe -Sitter man stadigt i dessa sadlar?
Min tossa utför mycket stolt diverse skolor ovan mark! (dock ej på kommando tyvärr.)
Jag har inget problem med utseendet, det struntar jag i, jag kommer ändå inte att tävla på länge och vill bara
ha en sadel som är skonsam för min hästs rygg, så att hon kan muskla sig bra.
Tror ni att det skulle kunna fungera med en bomlös till denna fröken?
Läget är så att min häst har vilat väldigt mycket till och från de senaste två åren på grund av skador.
Hon har en Luc Childeric som inte passar alls längre, låg helt ok innan hon blev skadad för tre månader sedan,
men nu när jag har fått sätta igång henne igen så är det katastrof.
Men jag närapå vägrar att köpa en bomsadel som inte är en Luc Childeric.
Finns ingen bomsadel som varken jag eller hästen tycker om, förutom Childericen.
Men att köpa en bomsadel som tar två månader att få till en omusklad häst som hela tiden musklas mer och mer är bara dumt,
Sadeln kommer ju inte att passa när den väl dyker upp.
Så jag börjar finna mig i tanken på att köpa en bomlös sadel att ha under det här året,
tills hon kommer igång igen och musklar upp sig så att hon kan få en ny Luc Childeric.
Har också tänkt på sadlar som har läderbom? Hur är det med sådana sadlar?
Har sneglat lite på StarTrekks sadlar, men fastnar bara för Espaniola deluxe -Sitter man stadigt i dessa sadlar?
Min tossa utför mycket stolt diverse skolor ovan mark! (dock ej på kommando tyvärr.)
Jag har inget problem med utseendet, det struntar jag i, jag kommer ändå inte att tävla på länge och vill bara
ha en sadel som är skonsam för min hästs rygg, så att hon kan muskla sig bra.
Tror ni att det skulle kunna fungera med en bomlös till denna fröken?

Senast ändrad: