Liten
Trådstartare
är på jakt efter en bekväm sadel att ha på långritterna, som alltså också går att packa på. mina ögon har mest legat på westernsadlar hittills, men igår kväll hittade jag också en bomlös sadel i westernstuk, som säjaren säger går bra att packa på (lite tyngre packväskor och dylikt.). planen har alltså hittills varit att ha westernsadeln på långritterna "hemma" och rida i den engelska på distansritter, om fallet är så att westernsadeln är för tung eller liknande... men nu fick jag idéen att om den bomlösa "westernsadeln" går att packa på, borde jag väl kunna ha den också på distansritt då den ju är lätt ? då behöver jag alltså ev. inte den engelska heller, utan kna ha EN sadel!
vad säger ni? nån som har använt/använder en bomlös "westernsadel"? erfarenheter? positivt? negativt?
det som mest hindrat mig från att köpa en bomlös, har varit att jag ofta upplevt att de snurrar vid uppsittning..men hur är det med det, egentligen? är det så att en bomlös som ligger BRA inte snurrar?
vad säger ni? nån som har använt/använder en bomlös "westernsadel"? erfarenheter? positivt? negativt?
det som mest hindrat mig från att köpa en bomlös, har varit att jag ofta upplevt att de snurrar vid uppsittning..men hur är det med det, egentligen? är det så att en bomlös som ligger BRA inte snurrar?