Bomlös funderingar

_moa_

Trådstartare
Ja det är vad jag funderat på dom senaste dagarna... Men jag är väldigt tveksam till om det är ett bra alternativ för min häst och mig. Den sadeln jag har nu ligger väl kanske inte världsbäst och jag är inne på att byta ut den, men till vad? Bomlös dök upp i min hjärna direkt.

Men hur bra är en bomlös egentligen? Jag har funderat på bomlös just eftersom man kanske slipper byta sadel hela tiden? Hur påverkar den ryggen på hästen? Om man tänker i dom banorna att ryttaren inte är en lättviktare utan snarare åt andra håller. Är rädd att han så få ont i ryggen men samtidigt rider jag inte dagligen utan kanske 3-4 dagar i veckan. Visst ibland blir det flera dagar i rad men det är ändå ganska sällan.

Tycker att sadlar är så tröttsamt.

Sv: Bomlös funderingar

Jag kan bara hålla med dig - det är svårt att veta hur man ska göra, särskilt om man inte är gjord av pengar..
Jag är inte helle särskilt lätt, har inte en stor häst heller, men alla jag talat med säger att det ska gå bra med bomlös ändå, bara man har bra pad.
Sadelmakaren jag fick hjälp av senast tyckte att jag skulle skaffa en bomlös, och sedan varva mellan den och min Goertz.
Fördelen med en sådan lösning är att min dotter o jag kan turas om att varva.
Fast nog vore det bra att hitta en vanlig sadel som satt som en smäck! Misstänker bara att den sitter bra någon månad, tills hästen ändrar sig igen... Suck

Sv: Bomlös funderingar

Gå ut och googla på bomlös - bomfri så hittar du massor av nyttiga sidor. :idea:

Liknande trådar

Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 107
Senast: Oknytt
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 749
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka