marieka
Trådstartare
jag har problem med att min hund drar och skäller på andra hundar när vi är ute. Har försökt träna efter diverse tips. Men igår läste jag en bok och det gick upp dett ljus .
Inomhus följer hunden mig vart jag än går, lite gulligt har jag tyckt.FEL! Det är inte alls gulligt, hon är osäker och vill hålla koll så att jag inte råkar illa ut.
Likaså när hon hoppar upp i soffan och kräver kel. Jag har klappat på. FEL! Jag ska inte gosa när hon vill utan när jag vill.
HUnden har alltså blivit en liten ledare utan att jag har märkt det och hon klara inte av det.
Men jag har märkt skillnad direkt, nu när jag har gjort som det stod i boken
Promenaden gick bättre, ingen hund i hasorna på hela kvällen igår eller idag.
Nu kan det bara bli bättre!
Boken heter "förstå din hund" av Jan Fennell. Hennes stora förebild är Monty Roberts.
Inomhus följer hunden mig vart jag än går, lite gulligt har jag tyckt.FEL! Det är inte alls gulligt, hon är osäker och vill hålla koll så att jag inte råkar illa ut.
Likaså när hon hoppar upp i soffan och kräver kel. Jag har klappat på. FEL! Jag ska inte gosa när hon vill utan när jag vill.
HUnden har alltså blivit en liten ledare utan att jag har märkt det och hon klara inte av det.
Men jag har märkt skillnad direkt, nu när jag har gjort som det stod i boken
Promenaden gick bättre, ingen hund i hasorna på hela kvällen igår eller idag.
Nu kan det bara bli bättre!
Boken heter "förstå din hund" av Jan Fennell. Hennes stora förebild är Monty Roberts.