Bok om skogskörning?

Trissa

Trådstartare
Jag har letat efter Sidbäcks "Skogskörning med häst", men kan inte hitta den nånstans. Finns det någon annan bra bok om skogskörning?

Sv: Bok om skogskörning?

Har du kollat bokfynd.nu på nätet?
Jag har för mig att jag sett den där förut!
Lotta

Trissa skrev:
Jag har letat efter Sidbäcks "Skogskörning med häst", men kan inte hitta den nånstans. Finns det någon annan bra bok om skogskörning?
Finns det inte på hans hemsida då? tänkte om det går att beställa där...

Har för mig att Sidbäcks Skogskörning med häst gjordes när han jobbade för någon skogsinstitution i Garpenberg. Men annars finns räddningen i Hästmannaskap Körning, en bok som skall finnas att köpa, den är en utveckling, baserat på den tidigare skriften.

Boken du letar efter:
Författare Sidbäck, Hans, 1957-
Titel Hästen i skogen : från inkörning till virkestransport / Hans Sidbäck ; [teckningar och layout: Sigurd Falk ; fotografier: Birgitta Berglund ...]
Medarbetare/Red. Berglund, Birgitta
Falk, Sigurd
Institution Sveriges lantbruksuniversitet
Utgivning Uppsala : Sveriges lantbruksuniv. ;Garpenberg : SLU info/skog [distributör], [1992] ;(Uddevalla :Bohusläningen)
Fysisk beskr. 115 s. : ill. ; 24 cm
ISBN 91-576-4580-9 (inb.)

Boken jag pratade om
Författare Sidbäck, Hans, 1957-
Titel Hästmannaskap : körning / Hans Sidbäck ; [teckningar: Sigurd Falk och Charlotte Jansson]
Medarbetare/Red. Falk, Sigurd
Jansson, Charlotte
Utgivning Garpenberg : Infoskog-Inforest, cop. 1998 ;(Falun :AIT Falun AB)
Fysisk beskr. 174 s. : ill. ; 24 cm
ISBN 91-973221-3-X (inb.) ; 295:00

Jag kan rekomendera att gå in på www.slu.se klicka på bibliotek och sedan på deras egen databas LUKAS

"Hästmannaskap Körning" går att köpa via självhushållningtidningen Åters hemsida: www.alternativ.nu (tidningen har också en del artiklar om skogs- och jordbruk med häst)

direkt: http://www.alternativ.nu/bokklubben/djur.shtml

Där finns även Timmerhästens bok.

http://www.alternativ.nu/bokklubben/djur.shtml
Trissa skrev:

Jag beställde den direkt från författaren. Tydligen "ingår" Hästen i skogen i Hästmannaskap, så jag tog den senare. Hoppas nu mamma blir glad över sin julklapp! :D

Liknande trådar

Hemmet Jag har snöat in på nostalgi hästböcker från 80 talet. Letar efter en speciell, men kan inte komma på vad den heter. Jag tror det är...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: FiaM
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
4 954
Senast: doppler
·
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 709
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
245
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka