Boende med hund?

Monstermom

Trådstartare
Tänker mig en allmän tråd, det dyker ju upp sådana här frågor emellanåt?

Men kickar igång med en specifik fråga: tips på boenden i närheten av Karlstad? Billigt och ruffigt är inga problem. :D

Special"krav", som inte är krav utan bara önskemål, är att det är lugnt, separat, gärna att man slipper gå igenom reception, trånga korridorer, osv med en Monstervovve... Tänk halvmöglig campingstuga, typ. :D

(Kan köra samma för "i närheten av Jönköping" också, men det är mindre intressant egentligen.)

Jag bor i närheten av Jönköping :D
Här kan man bo!

(Eller okej, definiera nära.. men typ 8 mil :angel: )

Jag har något hundboende som gnager i bakhuvudet i närheten av Jönköping, jag återkommer när jag minns :p

Åt vilket håll? :D
För jag ska egentligen bara "typ i närheten av" Jönköping.

Jag hoppar på tråden och frågar efter hundvänligt boende runt Malmö (gärna öster om) och/eller Häckeberga?

Jag hoppar på tråden och frågar efter hundvänligt boende runt Malmö (gärna öster om) och/eller Häckeberga?

Hm, det borde man ju ha koll på, men på rak arm har jag ingen aning... :o
Återkommer om jag kommer på något.

(Gissar att det är lite krångligt att få dina superhundar att funka med Monstret - eller snarare tvärtom :o - annars hade du kunnat hänga här! Men det är ju rätt många mil emellan, dock...)

Hm, det borde man ju ha koll på, men på rak arm har jag ingen aning... :o
Återkommer om jag kommer på något.

(Gissar att det är lite krångligt att få dina superhundar att funka med Monstret - eller snarare tvärtom :o - annars hade du kunnat hänga här! Men det är ju rätt många mil emellan, dock...)
Mina är lätt rasistiska, men väldigt snälla. De brukar låtsas som att hundar av andra raser inte finns...

Jag har inga exakta datum än, men troligen i slutet av Mars till att börja med.

Hm... Blir det lite senare kanske mitt hus (ruckel :o) står tomt. :D
Du är givetvis välkommen hit oavsett, men Monster är asjobbig mot andra hundar innan han landat och jag har ingen gäststuga eller liknande utan bara ett extra sovrum inne i huset. Kan bli jobbigt med en 50kgs skitstövel som inte fattar "nej" från andra hundar...

Jag vet att hundsverige och hundkartan har/hade listat många olika ställen där det är okej att bo med hund :) Kan vara värt att kolla på :up:
Och kanske morrr också.

Tänker mig en allmän tråd, det dyker ju upp sådana här frågor emellanåt?

Men kickar igång med en specifik fråga: tips på boenden i närheten av Karlstad? Billigt och ruffigt är inga problem. :D

Special"krav", som inte är krav utan bara önskemål, är att det är lugnt, separat, gärna att man slipper gå igenom reception, trånga korridorer, osv med en Monstervovve... Tänk halvmöglig campingstuga, typ. :D

(Kan köra samma för "i närheten av Jönköping" också, men det är mindre intressant egentligen.)

Jag har bott en natt på Bomstadbadens Camping utanför Karlstad med hund. Låg mycket trevligt vid vattnet och hade en hundstrand. Nu var jag där under lågsäsong och blev uppgraderad av dem men stugan var mysig och hade allt man behöver. Tittade även in i nått av servicehusen och de såg helt okej ut. All personal jag var i kontakt med vae väldigt trevlig och tillmötesgående. När vi kom såg låg det bajspåsar, tasshandduk och vattenskål precis innanför dörren.

Jag har bott en natt på Bomstadbadens Camping utanför Karlstad med hund. Låg mycket trevligt vid vattnet och hade en hundstrand. Nu var jag där under lågsäsong och blev uppgraderad av dem men stugan var mysig och hade allt man behöver. Tittade även in i nått av servicehusen och de såg helt okej ut. All personal jag var i kontakt med vae väldigt trevlig och tillmötesgående. När vi kom såg låg det bajspåsar, tasshandduk och vattenskål precis innanför dörren.

Låter jättebra, tackar! :up:

Bomstabaden är jättefint.
Vill ni bo på hotell ligger Gustaf Fröding (best western) lite utanför med stan och de har hundrum. Vet att Anita A har avtal med dem, bland annat. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 203
Senast: Takire
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 509
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag ska på ett bruksläger som min ena rasklubb anordnar nu under våren. Boende ingår i kursavgiften men jag har tidigare inte fått del...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
10 335
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men idag träffade jag en person (som jag kännt innan, men inte träffat på 5 år), och som både...
2
Svar
36
· Visningar
3 545
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar