Bodentravet byter namn- PEABTRAVET i Boden

Sv: Bodentravet byter namn- PEABTRAVET i Boden

Vår nya snygga logga: :crazy:
19566228.jpg

dom kunde ha valt ett annat namn kan man ju tycka :crazy:, fast dom tjänar väl mer pengar nu kanske??

skönt att man har skelleftetravet som hemmabana..

Så gräsligt! *kräksmilie*

Det är verkligen synd att man inte får byta hemmabana till Skellefteå, som även ligger närmare.:mad:

Vad tycker ni om detta reklam svammel?
Jag trodde detta var ett aprilskämt fram tills idag då dom prata om det på lunchtravet.
Har inte öppnat denna tråd förens idag..

FÖrstår inte hur dom kan tjäna så mycket mer pengar nu. Är det inte mycket dyrare att byta namn??
Var ju sådant rabalder när sydkraft skulle bli eon. Det var ju så dyrt.

Eller denna bana kommer att tjäna mer pengar nu bara för PEAB näms?

Vill nån förklara hur detta kan bli bättre ekonomiskt?

FÖrstår inte hur dom kan tjäna så mycket mer pengar nu. Är det inte mycket dyrare att byta namn??
Var ju sådant rabalder när sydkraft skulle bli eon. Det var ju så dyrt.

Eller denna bana kommer att tjäna mer pengar nu bara för PEAB näms?

Vill nån förklara hur detta kan bli bättre ekonomiskt?

PEAB betalar Bodentravet varje år en större summa pengar (gissningsvis runt en miljon/år) för att banan numera heter PEABtravet i Boden. PEAB får reklam och Bodentravet får pengar. Win-Win. Fler banor lär följa efter. Banorna behöver pengar!

Jag har också beab som hemma bana (hur udda lät inte det där ;) )
och tycker att det är en genialisk idé att sälja ut namnet för så stora intäkter. Det är ju bara namnet som ändras och ekonomin blir bättre på köpet!
Det är tråkigt att många i travet är så emot nytänkande, jag tror att det är just det som behövs för att travet ska utveklas i positiv riktining.
Och det där med sponsor namn på arenor, det är ju hur vanligt som helst inom tex. hockey & fotboll, så varför inte inom travet!?

I like it!

Inga lopp förutom P21 skulle ha mindre än 15.000 kr i första pris efter satsningen med PEAB. Nu har dom sänkt prispengarna till 12.000 i flera lopp som det var förut, både för varmblod och kallblod. :mad:

Dom har ju sitt säte i Kil i Värmland och skulle eg tillhöra Färjestad, men av nän anledning tillhör dom Åby ( har med pengar o göra tror jag)

Men snart är de värmlänningar på heltid! :laugh:
Utom pappa Olle då, han lär väl alltid vara mas innerst inne....:p

Det florerar alltså rykten om att de ska säga upp stallet på Åby och istället få ett stall inne på Färjestad. All personal i Göteborg är uppsagd med undantag för Berg och Myrman, som får flytta till Värmland. Om de vill.

Det är ju Patrik Karlssons stall dom ska h a har jag hört, 24boxar

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag funderar på att byta bransch, men bara om jag får ett jobb närmare hem eller som jag verkligen vill ha. Jag tar gärna emot förslag...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Cattis_E
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat