Bodentravet byter namn- PEABTRAVET i Boden

juvelen

Trådstartare
Så gräsligt! *kräksmilie*

Det är verkligen synd att man inte får byta hemmabana till Skellefteå, som även ligger närmare.:mad:

Vad tycker ni om detta reklam svammel?

Sv: Bodentravet byter namn- PEABTRAVET i Boden

Trodde att det var ett aprilskämt.......
- Vilken bana tillhör du?
- Jag tillhör Peab !!
- Jaha, och var ligger Peab?

Vaddå, på finska banor har de ju redan Koskenkurva......:angel:

Kolla på hemsidan
Det var ju t.o.m ett repotage i Travronden.

Vet ni hur det var med Gooparna? Dom tillhör Åby men skulle eg. tillhöra någon annan. Har jag hört någonstans.

Dom har ju sitt säte i Kil i Värmland och skulle eg tillhöra Färjestad, men av nän anledning tillhör dom Åby ( har med pengar o göra tror jag)

Bodentravet, eller "peabtravet" är ju superfint jämfört med Skelleftetravet, nog skulle jag hellre tillhöra boden ;)

haha ja själv gör man ju det ;-)

Själv vill jag inte tillhöra en kallblodsanti bana som dessutom kallar oss Pitebor för:
Norrbottens Serber.
Då tillhör jag hellre Skellefteå, en trevlig liten bana!

Själv vill jag inte tillhöra en kallblodsanti bana som dessutom kallar oss Pitebor för:
Norrbottens Serber.
Då tillhör jag hellre Skellefteå, en trevlig liten bana!

jasså? vem gört det blit lite irriterad då du säger så för så tycker jag inte alls det är och har aldrig hört nån säga så heller.:mad::crazy:

sens pelar väl inte namnet nån roll? jag läste varför osv och det är ju bara positiva saker som kommer ske

Dom skrev det själv i tidningarna för nått/några år sedan, när våra planer om multiarenan blev offentliga.

jasså det hade jag ingen aning om men har ändå svårt att tro att någon uttalat sig så. jaja nu heter det peabtravet och dets pelar väl ingen roll. tror nog du får byta bana om du uppger det som skäl som du skrev innan typ att du känner dig utfryst elelr nåt.

Utfryst känner man sig väl inte. Jag har ingenting personligt emot Bodensarna (har varit en själv), men jag tycker att Skellefteå satsar mer på kallbloden (babyrace m.m).

jag tycket hellre att det är tvärt om, visserligen är det väl mer aktiva kallblodsägare på skelleftetravet, dock mer kallblodlopp i boden! Hör själv till skellefteå och åker upp till boden var och varannan vecka och startar mina kallblod!

Oh no! :eek:
Jaa, då får man sannerligen byta hemmabana!
Fy F****n så fruktansvärt gräsligt :crazy:
:mad:!

Torpgärdan! - vackert som en sommardag!

Detta med att byta namn på en travbana, en arena eller vad det nu må vara måste vara världens enklaste sätt att tjäna pengar? Man får flera miljoner som kan användas till att förbättra anläggningen, till prispengar eller andra investeringar.
Ingen kan ju egentligen förlora på en sådan affär, alla parter är ju vinnare hur man än vänder och vrider på det? För man har ju inte gett ifrån sig något?

Men det är klart, namnet får ju inte vara hur dumt som helst. Tex så har den lokala fotbollsarenan bytt namn från Eyravallen till Behrn Arena (efter ett fastighetsbolag). Och det känns ju helt okej. Men det är klart, det hade ju inte kännts bra om den tex hetat "Karamellkungen Arena"....

Som kuriosa kan nämnas att Örebro SK får åtta miljoner kronor över tio år, och KIF Örebro två miljoner för detta namnbyte. Inga dåliga summor!

Skrev till STC och undrade varför jag inte får byta hemmabana, när en annan bana ligger närmare. Tog upp Gooparna som exempel. Fick svar imorse:
"Om du ska byta bana måste alla som bor i Piteå göra det också, annars blir det en väldig röra.
Det är huvudorsaken.
"

Då får vi väl se om det blir högre prispengar i vardagstravet som dom lovar...
Vår nya snygga logga: :crazy:
19566228.jpg

okej men vad spelar det för roll vilken barna du tillhör egetligen?
jag tycke det bara r posiivt omän namnet blir lite ovant

Dom får väl oxå fett med cash för reklamen. I dessa tider behöver det inte vara fel att få in lite stålar vid sidan om

Dom har ju sitt säte i Kil i Värmland och skulle eg tillhöra Färjestad, men av nän anledning tillhör dom Åby ( har med pengar o göra tror jag)

Nej, nej och åter nej!
Det är en tvångsdeportering som har skett men hjärtat deras tillhör fortfarande Göteborg!:angel:

Tack och lov för Åby, hur skulle statistiken sett ut annars!:crazy:

Undra hur dom gör nu med stallet inne på Åby när stallbacken försvinner? Det är ju ett stort stall med många hästar inhysta..

Ang. namnbyte av arenor och travbanor så tror jag tyvärr att det är ett oundvikligt och onödigt ont i dagens tider.
Men rent generellt så tror jag att det är fel väg att gå.
Säger som Lufti Kolgjini.
-Någonting måste vara fel när en sport omsätter 11 miljader (endast ATG) men ändå inte får det att gå runt!

ja och det behövs här åker många till norge och tävlar om 16.000 första pris då vi har 12.000 här hemma.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag funderar på att byta bransch, men bara om jag får ett jobb närmare hem eller som jag verkligen vill ha. Jag tar gärna emot förslag...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Cattis_E
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat