Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte barn själv men jobbar en hel del med barn i åldern av 6-10 år, vi läser en hel del klassiska barnböcker av tex Roald Dahl men sen är också serien om Lassemaja väldigt populär bland barnen.
Precis, nej de flesta barnen gillar just den serien! De är både roliga och de händer spännande saker hela tiden vilket jag tror är viktigt iallafall om man vill att de ska intressera sig. Vet att min Lillebror läste någon serie också åren mellan han var 10-12 ungefär, någon fantasy serie den kan ha heta Vargbröder.Lassemaja är de där detektiv-böckerna väl? Har för mig dottern har en sån som hon gillar men hon är snart 4 så trodde lassemaja var för mindre barn.
Alltså lassemaja är väl mest populära hos mindre barn. Jag vet flera sjupringar som läser dem själv, och fyra-sexåringar älskar att lyssna på dem. Tioåringar vill nog ha nåt lite mer spännande.Precis, nej de flesta barnen gillar just den serien! De är både roliga och de händer spännande saker hela tiden vilket jag tror är viktigt iallafall om man vill att de ska intressera sig. Vet att min Lillebror läste någon serie också åren mellan han var 10-12 ungefär, någon fantasy serie den kan ha heta Vargbröder.
Ni med barn i ungefär 8-11/12-åldern, vilka böcker är poppis? Finns det någon bok/böcker som är lika poppis som Harry Potter var när de kom? Dvs ngt som de flesta gillar. Tex hästböcker intresserar väl bara de som är hästintresserade.
Åh Dagbok för alla mina fans missade jag. Sonen slukade allihop på ett par veckor och fnissade högt stundtals!Har en åttaåring och en tioåring. Överlägsen vinnare för båda är Pax utan konkurrens. Skräck, spänning bra story. Jag dom vuxen har också gillat dem och grinade mig igenom slutet på tionde boken.
Sen gillar äldre zombiefeber plus efterföljarna
Dalslandsdeckarna
Dagbok för alla mina fans
Ni med barn i ungefär 8-11/12-åldern, vilka böcker är poppis? Finns det någon bok/böcker som är lika poppis som Harry Potter var när de kom? Dvs ngt som de flesta gillar. Tex hästböcker intresserar väl bara de som är hästintresserade.
Kapten Kalsong som bok alltså! (trodde från vad jag hört att det var TV) det måste jag låna!Mina gillar allt från "lättare" läsning som Kapten Kalsong (som de skrattar gott åt), Handbok för superhjältar, Spiderwick-serierna och Cecilia Rihs böcker om Peppar och Lina (Uppdrag Vattenhäxan, Uppdrag Träsktroll m.m.) till lite tuffare läsning som Harry Potter, Percy Jackson-böckerna (och övriga från samma författare) och Hinsidestriologin. Vi har även läst Momo eller kampen om tiden, Rum 203 (och följande böcker, men de är lite mer åt tonårshållet tycker jag) och även PAX-böckerna.
Just det - Beast Quest-serien har slukats här också. De finns både som väldigt lättlästa och som normala kapitelböcker.
Warriors-serien har min nioåring läst och uppskattat, den jag förstått är rätt populär. Men det blir ju lättare att tipsa om du vet något mer om vilken genre du är ute efter