maria85

Trådstartare
Ska kanske betäcka mitt sto med Bocelli, men jag har lite funderingar :smirk: . Har ännu inte lyckats hitta någon exteriörbild på honom (har mejlat och frågat Gränsbo dessutom, men dom hade ingen att skicka :mad: ), så jag vet inte riktigt om han passar mitt sto. Jag måste ha en hingst med bra typ som är riktigt högställd med långa ben och jag vet ju inte hur han ser ut egentligen, har bara sett bilder på honom under ryttare. Har dock fått höra att han troligtvis skulle passa bra till mitt sto, men skulle vilja se det med egna ögon ;) , så om det är nån som har en exteriörbild får ni gärna skicka en sån till mig, pm'a så får ni in mejladress. Eller om ni som sett honom live kan beskriva honom för mig *desperat*
Sen vill jag dessutom veta hur hans temperament är, eller framförallt hur hans avkommors temperament är. Han borde väl ha en drös ettåringar nu och jag är himla nyfiken på hur dom är! Min dam är ju rätt tuff, så hingstens temperament är väldigt viktigt. Jag vill inte gärna förstärka hennes "tjurighet" hos avkomman, det räcker att riskera att den blir lika tjurig som sin mor ;) :D .

Sv: Bocelli

Tyvärr har jag ingen exteriörbild på Bocelli. Men jag har ett sto betäckt med honom som väntas föla om ca 2 veckor. Jag valde Bocelli för hans stabila temperament. Även hans far Don Schufro ska vara väldigt lugn och ge lugna avkommor.
Jarrah här på Buke har en ettårs-hingst efter Bocelli och säger att han är otroligt lugn och godmodig.

Det låter jättebra! Han verkar vara en toppenhingst :)
Nu är det bara exteriören det hänger på, hoppas att det finns någon annan som kan hjälpa mig med det.

Jag är också väldigt intresserad av att få se en bild utan ryttare. Fundrar starkt på att använda honom nästa gång.
Tycker att det verkar knepigt att Gränsbo inte har nån sådan bild!

/Malin

Jag har nyare bilder (ridbilder) från hingsttåget 15/3 på vår hemsida, om nån vill se. Härlig hingst! :)

Mvh Cissi

Finessen var ju dock att få se honom utan ryttare, på den bilden är han ju riden.
Jag har inte heller sett en enda 'ren' exteriörbild på honom och faktiskt funderat mer än en gång på varför...

Jag börjar också bli lite misstänksam måste jag säga, om inte ens ägarna kan (vill?) fixa fram en bild... Dom borde väl ändå ha intresse av att marknadsföra honom och hjälpa intresserade stoägare att få fram den information dom vill ha?
Jag blev visserligen erbjuden att få komma och titta på honom där, men det blir lite långt för mig som bor i södra norrland :smirk: . Jaja, vi får se hur det blir. Jag har en till kandidat också, så kanske att jag väljer honom istället om det inte dyker upp någon bild. Men det är ju synd att jag ska behöva välja bort honom pga en sån "skitsak".

Jag tror att det helt enkelt är så att de saknar en exteriörbild på honom, antar att de dessutom har väldigt fullt upp just nu med många hingstar i avel. Har fått ett mycket seriöst intryck av Gränsbo.

Bocelli har ju fått 88899=42 poäng exteriört, så jag tror inte att det är något att vara misstänksam över. Har nog bara sett honom riden samt i box själv, jag gillar hingsten!

Mvh Cissi

belize skrev:
Finessen var ju dock att få se honom utan ryttare, på den bilden är han ju riden.
Jag har inte heller sett en enda 'ren' exteriörbild på honom och faktiskt funderat mer än en gång på varför...

Jeg funderte lenge på det samme med Don Schufro...

Kul att höra intrycket från nån som sett honom live!
Men det är synd att hingstägarna (och då inte bara Gränsbo, utan dom allra flesta) är så dåliga på att marknadsföra sina hingstar :( . Tycker att det är jättesvårt att hitta bra information och bilder på dom flesta hingstarna faktiskt, iaf dom som är svenskfödda. Tyska hingstar finns det däremot bilder och information i överflöd att hitta på nätet, så det är mycker roligare att titta på dom :smirk: .
Jag vet inte om jag vågar välja honom till mitt sto om jag inte sett hur han ser ut först, eftersom just typen är så viktig för mig. Även om han har bra poäng så behöver ju inte det betyda att han passar till mitt sto.

Bocelli tycker jag är en jätteintressant hingst. Mödernet måste vara, om inte det bästa, så i alla fall bland de absolut bästa bland svenskfödda hingstar som verkar idag.
Har sett honom riden några ggr och har bara gott att säga.
Har själv en avkomma efter Don Schufro som är otroligt trevlig i temperamentet, okomplicerad som få.

Det låter ju bara bättre och bättre det här, ännu har ingen sagt något negativt! :)
Men nån bild verkar inte dyka upp tyvärr... ni som sett honom live, hur ser han ut egentligen? Är han riktigt långbent med mycket "luft under magen"? Upplevs frambenen som korta i förhållande till bakbenen?

Jag (som inte sett honom uppställd utan ryttare) skulle säga att han är "normal", dvs varken eller. Absolut inte lågställd, men heller inte extremt högställd. Lite högställd kanske? Vad säger ni andra? Finns mer långbenta hingstar än han helt klart.

Jag har en 1-årig hingst efter Bocelli. Han är stor och vacker med ett utmärkt psyke. Har bild på honom, men kan inte lägga in den.

Fick en fölunge 1 april efter Bocelli, jätte trevlig i temperamentet och snygg i typen, tyvärr så är hon inte korekt i sina ben men det har inget med hingsten att göra, hon har troligtsvis legat fel i magen.

Här kommer en bild på ecken81:s 1-åring e. Bocelli
IMG_0146-liten.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y35/Boika/IMG_0146.jpg
Jag hoppas att det funkar.

Har också en 1-åring e. Bocelli

Ett sto och ca 1.50 trots att hon inte blir 1 förrän i början av juni... (fast mamma är jättestor så lite kommer nog därifrån) hon är välutvecklad och precis som pappa VÄLDIGT välmusklad över rygg och länd. Världens coolaste, lätt att hantera men med lite nerv under ytan (klart kontrollerbar).

Har sett B live och det enda jag hade att anmärka på var att han hade lite grovt ansatt hals vilket även min märr hade. Trots detta ser fölungen bättre ut i halsansättningen! Men precis som någon innan sa, han är inte jättehögställd men heller inte lågställd.

Halloj

Jag pratade med Gränsbo Stuteri häromdagen.
Han sa att de skulle ta exteriörbild på Bocelli så snart de hinner och lägga ut på hemsidan snarast. :banana:
Det jag egentligen frågade om var video eller DVD på Bocelli och Figaro.
Ha sa att de skulle fixa det till nästa vår. De ska försöka filma lite under sommaren/hösten och sen sammanställa det. Så kan stoägarna köpa en film med deras hingstar till nästa år. :bow: :bow: :bow:
Kul att dom är så tillmötesgående mot oss stoägare. och våra önskemål.
Han var jättetrevlig att prata med.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 720
Senast: pastejja
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 537
Senast: Unafraid
·
Avel Jag hade en intressant diskussion med en vän för ett tag sedan gällande varför man betäcker sina ston. I min värld tänker jag att det är...
2
Svar
20
· Visningar
2 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka